شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: با برنامه ریزی، تلاش و پی گیری مستمر، فاصله بین اساتید ،پژوهشگران دانشگاهی و عوامل اجرایی  در استان کم شد

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک، با حضور مهندس سلیمانی استاندار ایلام، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر رستمی نیا سرپرست دانشکده کشاورزی، رئیس، معاونین و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه، صبح امروز در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

    در این مراسم دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، با خیر مقدم به استاندار ایلام و دیگر میهمانان حاضر در این مراسم و با گرامیداشت روز جهانی خاک، اظهار داشت:  توجه و اهتمام به مسئله «خاک» و برگزاری مراسم امروز در دانشگاه، در راستای سه هدف اصلی ما یعنی توسعه پایدار، توجه دادن مردم و نخبگان  به این مسئله و کم کردن فاصله دانشگاه با جامعه است.

    رئیس دانشگاه، افزود: متأسفانه به دلایل گوناگون و از جمله خطای انسانی، خاک در کشور ما دچار تخریب و فرسایش جدی شده و همانطور که گفته شد، بر اساس راهبرد دانشگاه در پذیرش و اهتمام به مسئولیت اجتماعی، باید آحاد مردم، دانشمندان و بخصوص کشاورزان را از طُرق مختلف و از جمله بزرگداشت روز جهانی خاک متوجه این موضوع نمائیم، تا از تخریب و فرسایش خاک جلوگیری نموده و برای احیاء آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

   دکتر علی اکبری، تأکید کرد: در راستای اهتمام به مسائل اجتماعی استان و رفع مشکلات و کاستی ها و کمک به ادارات، سازمان ها و ارگان های مختلف، با برنامه ریزی، تلاش و پی گیری مستمر ،فاصله بین اساتید ،پژوهشگران دانشگاهی و عوامل اجرایی  در استان کم شده است. و بدین لحاظ با سازمان های  مربوط به حوزه «خاک»، مثل محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان ارتباط و همکاری دو طرفه خوبی داریم، که با توجه به تأکید و پی گیری استاندار محترم در اهمیت دادن به مقوله پژوهش و سوق دادن پژوهش های دانشگاهی به سمت حل مشکلات و معضلات استان، ان شاء الله در آینده این همکاری ها توسعه یابد و شاهد انجام تحقیقات خوبی از طرف اساتید دانشگاهی در این زمینه ها و از جمله در مسئله خاک باشیم.

   رئیس دانشگاه، افزود: اهتمام به کشاورزی استان با توجه پتانسیل های دانشگاه دراین زمینه، از اولویت های نخست دانشگاه ایلام است و در این راستا هفته قبل نشست علمی ««بررسی مدیریت منابع آب استان» در دانشگاه برگزار گردید و امروز هم این مراسم برگزار است و  تلاش خواهیم کرد استارتاپ در حوزه کشاورزی تشکیل گردد و در زمینه کارآفرینی در این حوزه، برنامه هایی اجرا شود.

   در این مراسم  مهندس سلیمانی استاندار ایلام بر لزوم انجام پژوهش های علمی برای توسعه بخش کشاورزی در استان و بویژه در زمینه کاشت درخت و همچنین کاشت محصولات با توجه به آب و هوای مناطق در نواحی مختلف استان ایلام تأکید کرد و خواستار محور قرار دادن کشاورزان در اجرای برنامه ها مختلف از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان شد.

در این مراسم دکتر میری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه برنامه های مختلف و متنوعی برگزار گردید.

برگزاري مراسم بزرگداشت روز جهاني خاک در دانشگاه