شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تودیع و معارفه مدیر و سرپرست دفتر حقوقی دانشگاه

در جلسه ای با حضور هیأت رئیسه دانشگاه، از زحمات آقای دکتر کریمی مدیر پیشین دفتر حقوقی دانشگاه، تقدیر شد و آقای دکتر باقری عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بهعنوان سرپرست این دفتر معرفی گردید.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه تودیع و معارفه مدیر و سرپرست دفتر حقوقی دانشگاه، عصر روز سه شنبه 96/7/11 با حضور هیأت رئیسه دانشگاه بر گزار گردید.

     در این جلسه، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، با تشکر از زحمات دکتر کریمی و با آرزوی موفقیت برای دکتر باقری، اظهار داشت: دکتر کریمی پایه گذار دفتر حقوقی دانشگاه است، که به واسطه داشتن ادب و احترام و دانش تخصصی، یک سرمایه برای دانشگاه است و دکتر باقری می خواهد راهش را ادامه دهد.

     دکتر علی اکبری، تأکید کرد: دفتر حقوقی دانشگاه، دارای جایگاهی والا و یک عنصر تصمیم ساز است، که باید این مهم  تبیین شود و برای همین، این جلسه در این حد برگزار شده، تا تمامی حوزه ها متوجه اهمیت و جایگاه دفتر حقوقی شوند و در امور مختلف کاری به آن  رجوع نمایند.

     رئیس دانشگاه، تصریح کرد: به علت توسعه دانشگاه و تغییرات انجام شده و تنوع به وجود آمده، حجم کار دفتر حقوقی هم بالا رفته و این امر با توسعه روابط بین الملی دانشگاه و باب شدن مسائل جدید دانشگاهی، مثل سرقت علمی، وظایف و انتظارات جدیدی را از این دفتر به وجود آورده، که امید است با اهتمام آقای دکتر  باقری و همکاران ایشان، این انتظارات برآورده شود.

     در این جلسه، ابتدا دکتر کریمی مدیر پیشین دفتر حقوقی دانشگاه، با تقدیر و تشکر از دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و هیأت رئیسه؛ به خاطر اهتمام در زمینه برگزاری این جلسه، اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم، که در خدمت شما هستم و خیلی خرسندم، از اینکه رئیس دانشگاه و هیأت رئیسه، به مدیریت میانی دانشگاه اهمیت می دهند و جلسه ای را در این حد برای تودیع و معارفه مدیر و سرپرست دفتر حقوق برگزار می نمایند، که این امر مایه  مباهات و دلگرمی ماست.

     دکتر کریمی، تأکید کرد: اینجانب به میل شخصی و علیرغم اصرار ریاست محترم دانشگاه و برای پی گیری امور آموزشی و پژوهشی، از مدیریت دفتر حقوقی دانشگاه، کناره گیری کرده ام.

     مدیر پیشین دفتر حقوقی دانشگاه، خاطرنشان کرد: در مدتی که اینجانب مدیریبت دفتر حقوق را عهده دار بودم، اقدامات خوبی برای تفکیک و سند  دار کردن زمین های دانشگاه و سند دار کردن ساختمان های آن انجام گرفت،  که بخش زیادی از کار انجام گرفته و امید دارم این امر با پی گیری و اهتمام دکتر باقری به سرانجام برسد.

    دکتر کریمی، در پایان از حمایت های همیشگی دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه تشکر کرد و با تشکر از پشتبانی هیأت رئیسه دانشگاه، برای آقای دکتر باقری در این سمت، آرزوی موفقیت نمود.

    در ادامه این جلسه؛ دکتر باقری سرپرست دفتر حقوقی دانشگاه، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهداء و یاران وفادارش و با سپاس و قدردانی از حسن ظن و اعتماد رئیس دانشگاه و عرض خسته نباشید و قدرشناسی از زحمات همیشگی و طولانی مدت دکتر کریمی و همکاران دفتر حقوقی، بیان داشت: دفتر حقوقی دانشگاه با توکل به خداوند متعال و جلب نظر همکاران  صاحب نظر، با تبیین و تعیین اهدافی برای خود، سعی خواهد داشت، تا ان شاء الله اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دانشگاه را محقق سازد و از جمله این اهداف، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1-مستند سازی و تحدید حدود املاک دانشگاه، در نزدیک ترین زمان ممکن.

2-تلاش در جهت افزایش ضریب موفقیت های دانشگاه، در امور مختلف و دعاوی دستگاه های اجرایی، قضایی، اداری و موسسات و نهادهای دولتی علیه دانشگاه.

3- بررسی و اعلام نظر در خصوص پیش نویس، تفاهم نامه و قراردادهای داخلی و بین المللی دانشگاه با اشخاص حقیقی و حقوقی در تمام زمینه ها.

4-کمک به افزایش آگاهی های حقوقی  مالکیت معنوی اعضای هیأت علمی و ارتقای سطح دانش حقوقی کارکنان دانشگاه، با هدف قانون مند کردن فعالیت های گوناگون اداری و شخصی.

     دکتر باقری، خاطرنشان کرد: برای نیل به اهداف فوق الذکر، انتظار می ورد، که بخش های مختلف دانشگاه اعم از حوزه های (عمرانی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و حتی دانشجویی) و سایر بخش ها، جهت افزایش ضریب اطمینان کار خود و کاهش هزینه های ناخواسته دانشگاه، تعاملی جدی با دفتر حقوقی و پاسخ گویی به شکایات مربوطه داشته باشند و دفتر حقوقی از این امر استقبال می نماید.

     دکتر باقری، اضافه کرد: لازم است معاونت پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه، منابع مالی لازم را در زمان مناسب در اختیار دفتر حقوقی قرار دهد، تا  ابن دفتر بتواند در پی گیریها و  اجرای برنامه های خود توفیق مورد نظر را کسب نماید و همچنین انتظار می ورد، لینک دفتر حقوقی بر روی سایت دانشگاه ایجاد شود، تا زمینه اطلاع رسانی بهتر در این زمینه  فراهم گردد.

     سرپرت دفتر حقوقی دانشگاه، تأکید کرد: دفتر حقوقی دانشگاه با تشکر از همه همکاران ارجمندی، که این دفتر را در نیل به اهداف دانشگاه، همراهی و همکاری می نمایند، از بخش های مختلف انتظار دارد؛ مساعدت نمایند تا این امکان فراهم شود، که دفتر حقوقی  تمام نیازمندی ها حقوقی حوزه های گوناگون را احصاء نموده و پس از جرح و تعدیل لازم عملیاتی نماید.

در پایان این جلسه با اهداء لوح تقدیری از  طرف رئیس دانشگاه، زحمات دکتر کریمی  تقدیر بعمل آمد و حکم انتصاب دکتر باقری به وی داده شد.

 

 

توديع و معارفه مدير و سرپرست دفتر حقوقي دانشگاه