شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سرپرست وزارت علوم : گفتمان گفتگو و نقد باید در دانشگاه ها توسعه یابد

سرپرست وزارت علوم ، تأکید کرد: مدیران برای اصلاح امور از نقدهای سازنده استقبال کنند، تا گفتمان گفتگو و نقد توسعه یاید.

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر هاشمی  سرپرست وزارت علوم در نشست خبری با اصحاب رسانه  های استان در دانشگاه، اظهار داشت: خوشبختانه دولت نسبت به دانشگاه نگرش مثبتی دارد و در سال جاری اعتبارات خوبی به دانشگاه ها اختصاص داده است.

      دکتر هاشمی، با تقدیر از زحمات و تلاشهای دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، بیان داشت: توسعه طرحهای عمرانی، تعامل سازنده با مدیران استان، پذیرش دانشجوی خارجی و توسعه امور پژوهشی و آموزشی دانشگاه ایلام، ما را به توسعه این دانشگاه امیدوار می کند. 

     سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوالی درباره وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم اظهار داشت: بعضی از این گمانه زنی هاکه مطرح می شود، فقط بحث رسانه ای است و واقعیت ندارد و طی هفته های آینده رئیس جمهور گزینه موردنظر برای تصدی پست وزارت علوم را معرفی خواهد کرد.

      دکتر هاشمی، افزود: با توجه به اینکه وعده رئیس جمهوری مبنی بر معرفی وزیر طی مهر ماه بود، قطعاً چهره شناخته شده ای از سوی دولت برای پست وزارت معرفی خواهد شد.

     سرپرست وزارت علوم با اشاره به برنامه های وزارت علوم برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها، اظهار داشت: توسعه کیفی مراکز آموزش عالی در سطح کشور و  در استان ایلام، در راس برنامه های این وزارتخانه قرار داد.

   دکتر هاشمی، افزود: هم اکنون بیش از 25 هزار دانشجو در استان ایلام فعالیت دارند،  که از نظر شاخص جمعیتی استان رقم بسیار خوبی است.

    دکتر هاشمی با اشاره به برنامه های وزارت علوم برای جذب دانشجویان خارجی، اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم وزارت علوم جذب دانشجوی عراقی است، که خوشبخانه این امر در  دانشگاه ایلام اتفاق افتاده است  و در سال های آینده گسترش خواهد یافت.

    سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه های مهم وزارت علوم شنیدن دیدگاه های اساتید و دانشجویان است، اظهار کرد: سازوکارهایی برای اساتید و دانشجویان تعریف شده، تا بتوانند آزادانه دیدگاههای خود را بیان کنند و  به هیچ عنوان نباید این امور به عنوان تخریب شمرده شوند.

 دکتر هاشمی، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید دیدگاه محور باشد و مسئولان از انتقادات دانشجویان و اساتید برای پیشرفت امور استفاده کنند.

سرپرست وزارت علوم : گفتمان گفتگو و  نقد بايد در دانشگاه ها توسعه يابد