شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان

برای اینکه جامعه دانشگاهی به صورت متمایز به زائران اربعین خدمت نماید،  نخستین سوگواره  ملی اربعین دانشگاهیان طراحی و اجرا گردید و دانشگاه ایلام به عنوان مجری آن انتخاب شد/ در مجموع 780 اثر به این سوگواره ارسال شد، که هیأت داوران در نهایت 43 اثر را بعنوان آثار برگزیده انتخاب کرد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان، شب گذشته؛ با حضور دکتر میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام، روسای دانشگاههای استان و جمع زیادی از دانشجویان و برگزیدگان این سوگواره، در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

    در این مراسم، دکتر میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تشکر ویژه از دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و همکاران ایشان، بیان داشت: تشکر ویژه دارم از زحمات این عزیزان بخاطر برگزاری این سوگواره و امیدوارم این  مراسم فتح بابی شود و در سالهای آینده این سوگواره پربارتر تکرار شود.

    دکتر میرزایی با تسلیت ایام محرم، تأکید کرد: پیام کربلا، پیام حریت و آزادگی است، که مورد اقبال تمام انسانها است و برای همین یک پیام جهانی است،که مورد استقبال تمامی مردم جهان قرار گرفته است و در بعضی کشورها مثل کشور هند، امام حسین (ع) و محرم جایگاه ویژه ای دارند.

     سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تصریح کرد: آثار فرهنگی و هنری درباره رویداد کربلا، باعث می شود این پیام ماندگار جلوی چشم ما تکرار شود و در تبیین درست آموزه های  این رویداد، نقش کلیدی دارند.

  دکتر میرزایی با ابراز خرسندی از رابطه دوستانه رئیس دانشگاه ایلام و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه، گفت: از رابطه برادرانه دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و حجت الاسلام غیاثی مسؤل نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری در دانشگاه، بسیار خرسندم و امید دارم این همکاری و همراهی به صورت الگو در کشور مورد توجه قرار گیرد.

    در این مراسم ابتدا دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش و با عرض خیر مقدم به حاضرین و مهمانان  این مراسم و با تشکر ویژه از دکتر میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به خاطر حضور در این مراسم، با اشاره به نحوه برگزاری این سوگواره، اظهار داشت: امروز ما جمع شده ایم، تا به صورتی متفاوت عرض ادب کنیم؛ به خدمت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، برای اینکه کار دانشگاهی باید متفاوت و متمایز باشد و در مورد اربعین این اهمیت بیشتر است.

   دکتر علی اکبری، افزود: در همین راستا تدبیری اتخاذ شد، تا این ارادت به صورت ویژه ای از طرف جامعه دانشگاهی به منصه ظهور برسد و برای همین تصمیم به برگزاری نخستین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور گرفته شد و با کمک معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دانشگاه ایلام بعنوان میزبان اولین دور این سوگواره انتخاب گردید.

    رئیس دانشگاه، تأکید کرد: برگزاری سوگواره ملی اربعین یک اقدام ستودنی است، برای اینکه افتخار خادمی امام حسین (ع) برای ما به دست آمد و ما به آن افتخار می کنیم.

    دکتر علی اکبری، خاطرنشان کرد: جلسات مختلف برگزار شد، نشست معاونین فرهنگی دانشگاههای منطقه 5 برگزار گردید، پایگاه اطلاع رسانی طراحی شد، کانال تلگرامی راه اندازی شد، مکاتبات با دانشگاههای مختلف کشور صورت گرفت و در یازده بخش، شامل: مقاله نویسی، داستان، شعر، نقاشی، خطاطی، دل نوشته، نماهنگ، خاطره، نرم افزار، فراخوان انجام گرفت، که در مجموع 780 طرح و اثر به این سوگواره ارسال شد، که هیأت داوران 43 اثر را بعنوان آثار برگزیده انتخاب کرد.

      در ادامه حجت الاسلام غیاثی مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با تسلیت ایان محرم و خیر مقدم به حاضرین در جلسه از زحمات بانیان برگزاری این مراسم تشکر کرد و اظهار داشت: حسین (ع) می ماند، ولی شمر و نیزه ها و سپاهش بی نشان در تاریخ می روند و با ظلم و جور نشان دار می شوند.

   حجت الاسلام غیاثی، افزود: اربعین استراتژی انقلاب است، تا به قامت و افق مهدی (عج) اربعین پاسداشت می شود، پاسداشتی که خاستگاهش ظهور اوست. اما اگر اربعین را بی نشان کنیم، در تاریخ مدفون خواهیم شد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اضافه کرد: پاسداشت اربعین انقلابی و جهادی شدن است؛ دیروز عاشورا با شمشیرش فرهنگ ایجاد کرد و امروزه من و شما باشمشیر قلم در آغاز سال تحصیلی می خواهیم، این فرهنگ را درجهان جاری کنیم.

   حجت الاسلام غیاثی، تأکید کرد: سوگواره اربعین دانشگاهیان اقدامی گران سنگ و آراسته به حسین(ع) وپایه ای است از اخلاص و انگیزه تمامی همکاران دردانشگاه ایلام، که اینگونه به سرانجام رساندند و ما می دانیم که امروز راه حسین راه خامنه ای (مدظله العالی ) و مهدی موعود (عج) است پس پا به رکابش بمانیم، تا سرانجام کار به ظهور بپیوندد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان آثار مختلف تقدیر شد.

برگزاري مراسم اختتاميه نخستين سوگواره ملي اربعين دانشگاهيان برگزاري مراسم اختتاميه نخستين سوگواره ملي اربعين دانشگاهيان برگزاري مراسم اختتاميه نخستين سوگواره ملي اربعين دانشگاهيان