شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جلسه قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی با حضور سرپرست وزارت علوم در دانشگاه

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی، با حضور دکتر هاشمی سرپرست وزارت علوم، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، دکتر میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، نماینده وزارت بهداشت، نمایندگان دانشگاههای آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، روسای دانشگاههای استان خوزستان، مسئول و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، روسای دانشگاه های استان و معاونین دانشگاه، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

      در این جلسه دکتر هاشمی، سرپرست وزارت علوم، با ابراز خرسندی بخاطر حضور در استان ایلام و دانشگاه ایلام و با تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیهم السلام و یاران گرامیش و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشکر از زحمات دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه به خاطر میزبانی این جلسه، اظهار داشت: بسیار خوشحال و خرسندیم، که امروز این توفیق نصیب مجموعه وزارت علوم شد، که نشست قرارگاه راهیان نور کشور را در دانشگاه ایلام برگزار کنیم.

    دکتر هاشمی، افزود: رشادت های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس و همچنین اعزام و تردد زائرین اربعین در این استان باعث شده، این استان در بخش های مختلف مورد توجه باشد.

 سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه ایام محرم با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها تقارن پیدا کرده است، افزود: باید فرهنگ ایثار و فداکاری در دانشگاه های کشور ترویج پیدا کند.

     دکتر هاشمی از گسترش کمی و کیفی اعزام دانشجویان در بخش راهیان نور در دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: راهیان نور یک ظرفیت بزرگ فرهنگی در کشور است و باید از آن برای اعتلای فرهنگی دانشگاه های کشور استفاده کرد.

     سرپرست وزارت علوم، افزود: وزارت علوم علاوه بر ترویج علم و توسعه علمی کشور در راستای اعتلای فرهنگی برنامه های مختلفی از جمله راهیان نور را گسترش خواهد داد.

     دکتر هاشمی، ادامه داد: دانشگاه یکی از محیط های مناسب برای ترویج فرهنگ دینی و استفاده از ظرفیت های دفاع مقدس برای اردوی راهیان نور است.

    سرپرست وزارت علوم، یادآور شد: باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به اعزام دانشجویان در دانشگاه های کشور اقدام کرد و نقاط ضعف سال های گذشته را برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد.

     در ابتدای این جلسه دکتر علی اکبری با خیر مقدم به دکتر هاشمی سرپرست وزارت علوم، دکتر میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و خوش آمدگویی به حاضرین در این جلسه و با تسلیت ایام شهادت حضرت امام خحسین (ع) و یاران وفادارش و گرامیداشت هفته دافع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: دانشگاه محل کار جهادی است  و همانطور که در گذشته در دفاع مقدس حضور یافتند، امروز مشغول جهاد علمی هستند.

    دکتر علی اکبری، تأکید کرد: دانشگاه گرانیگاه فرهنگ جامعه است و می تواند در اعتلای فرهنگ جامعه نقش محوری داشته باشد.

دکتر علی اکبری، خاطر نشان کرد: دانشگاه ایلام به خاطر جنگ تعطیل شد و رتبه اش پایین آمد،  اما بعد از اتمام جنگ تحمیلی و در جریان سفر مقام معظم رهبری مدظله العالی به استان ایلام، به دانشگاه ارتقاء یافت.

   رئیس دانشگاه، تأکید کرد: دانشگاههای استان با سپاه همکاری و تعامل سازنده ای دارند و به خوبی مشغول فعالیت هستند و آمادگی داریم، هر برنامه ای که با ما محول شود، آن را به خوبی انجام دهیم.  

    در این جلسه سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: امروز در استان ایلام نشست قرارگاه راهیان نور در حال برگزاری است، که این استان در زمان 8 سال دفاع مقدس، شاهد نبردهای مهمی در دوران جنگ 8 ساله بوده است.

     سردار فضلی، تأکید کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی ایران، اردوهای راهیان نور است، که خوشبختانه طی سالهای گذشته، روند افزایشی داشته است.

    سردار فضلی با اشاره به اینکه طی 38 سال گذشته، یکی از نقاط مثبت نظام جمهوری اسلامی ایران که عمل به قرآن در آن موج می زند دفاع مقدس بوده است، افزود: تقارن ایام محرم با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور این فرصت را فراهم کرده، تا اردوهای راهیان نور را در کشور در ادامه امور فرهنگی گسترش دهیم.

    جانشین بسیج مستضعفین کشور، تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از ایستگاه ها برای اعزام راهیان نور فراهم است و از اعزام 200 هزار نفر در سال 84، هم اکنون به 7 میلیون نفر رسیده است.

سردار فضلی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با هدفمند کردن اعزام اردوهای راهیان نور در بین دانشگاه های کشور شاهد افزایش کیفی و کمی اعزام ها باشیم که در این راستا، نیازمند فرهنگ سازی و ایجاد دستورالعمل ها و سازو کارهای لازم برای اردوهای راهیان نور در دانشگاه ها هستیم.

جانشین بسیج مستضعفین کشور، افزود: هم اکنون برای برگزاری اردوهای راهیان نور در کشور بیش از 200 هزار نفر کادر انقلابی، اعزام اردوها را بر عهده دارند.

     سردار فضلی با اشاره به اینکه برای اردوهای راهیان نور بیش از 26 هزار نفر مبلغ عملیات های دفاع مقدس حضور دارند، اظهار داشت: علاوه بر این، 76 هزار نفر مدیران کاروان و 40 هزار خادم در این مورد فعالیت دارند.

   سردار فضلی با اشاره به اینکه در استان ایلام ظرفیت های بسیار خوبی برای اردوها وجود دارد، گفت: زیرساخت های لازم از جمله اسکان باید در یادمان های دفاع مقدس این استان بیشتر شود.

   جانشین بسیج مستضعفین کشور، بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان در بحث راهیان نور، اجرای رزمایش های رزمی است.