شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: گزینش نیازمند وجود افرادی است که تحت تأثیر جریانهای سیاسی، جوسازی های اجتماعی و خواسته های مدیران قرار نگیرند

دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه خطاب به مدیران و اعضای هسته های گزینش دانشگاه های آموزش عالی تأکید کرد:  برای حفظ جایگاه گزینش و تحقق رسالت واقعی آن؛ باید تحت تأثیر جریان های سیاسی و جوسازی های موجود در جامعه قرار نگیرید و مستقل از مدیریت سازمانها باشید.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کارگاه ارزیابی و صدور رأی ویژه مدیران و اعضای هسته های گزینش دانشگاههای آموزش عالی سراسر کشور، برای اولین بار در دانشگاه ایلام، صبح امروز با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، آقای کرمی معاون دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش کارکنان وزارت عتف، آقای زارعی مسئول هسته گزینش دانشگاه و جمعی از مدیران و اعضای هسته های گزینش دانشگاه های آموزش عالی سراسر کشور، در محل سالن جلسات حوزه ریاست در حال برگزاری است.

   در ابتدای این کارگاه، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه با خیر مقدم به آقای کرمی معاون دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش  کارکنان وزارت عتف ،دکترصیادی ازاساتید گزینش و مدیران اعضای هسته های گزینش دانشگا ههای آموزش عالی به دانشگاه ایلام، درباره اهمیت کار گزینش و موضوع صدور رأی در آن، اظهار داشت: اینجانب نیروی انسانی را با­­ارزش ترین سرمایه یک کشور و یک سازمان می دانم و معتقدم هر سازمانی باید گزینش داشته باشد، تا بهترین افراد را برای آن سازمان برگزیند، لذا هر جریان سیاسی که  بر کشور حاکم شد، اعم از چپ یا راست، هسته های گزینش باید با اقتدار به کار خود ادامه دهند.

   رئیس دانشگاه در ادامه، بیان داشت: برای اینکه شما در انجام وظیفه خود موفق باشید و بتوانید رسالت خود را به درستی انجام دهید، سه توصیه به شما دارم، که اعتقاد دارم اگر این سه نکته مَد نظر قرار گیرد؛ برای دنیا و آخرت شما مفید خواهد بود. اول اینکه از سیاست مستقل باشد و تحت تأثیر جریانهای چپ و راست قرار نگیرید و از گزینش برای سیاست خرج نکنید. قرار نیست کسی که با نظر شما همراه نیست و صاحب دیدگاه دیگری است؛ زجر بکشد، بلکه مدیران و اعضای هسته های گزینش باید وابستگی سیاسی نداشته باشند و ملاک برای آنان فقط رسیدن به حقیقت و التزام به آن باشد.

    رئیس دانشگاه تأکید کرد: همچنین برای رسیدن به حقیقت و التزام به آن، لازم است گزینش از مدیریت سازمانها و ادارات مستقل باشد و از گزینش برای مدیرت بهایی داده نشود، بلکه مدیران باید از کیسه خود خرج کنند. می شود هم مستقل بود و هم دوست بود، آدم مستقل یعنی یک دوست امین و  برای همین گزینش نیازمند وجود انسانهایی مستقل است.

  دکتر علی اکبری قرار نگرفتن تحت تأثیر جوسازی های رسانه ای و فضای مجازی را عامل دیگر در تحقق گزینش مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: شما نباید تحت تأثیر جوسازی های رسانه ای، فضای مجازی و شایعات ساخته شده در جامعه و سازمانها قرار  بگیرید.

   با توسعه فضای مجازی، جوسازی ها له و علیه افراد، بسیار افزایش یافته است،  که متأسفانه بعضی از این جوسازی ها سازمان یافته است و گاه مسائلی برای بعضی اشخاص ساخته و مطرح می شود، که جای تعجب دارد و لذا رسالت کار گزینش می طلبد، که به هیچ عنوان تحت تأثیر جوسازی های موجود در جامعه قرار نگیرد.

   در ادامه این کارگاه آقای کرمی معاون دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش  کارکنان وزارت عتف، ضمن تقدیر از زحمات آقای دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و آقای زارعی مسئول هسته گزینش دانشگاه، به خاطر میزبانی  این کارگاه، ابراز امیدواری کرد که مدیران و اعضای هسته های گزینش دانشگاههای آموزش عالی از مطالب ارائه شده در این کارگاه نهایت استفاده را ببرند.

در ادامه آقای دکتر صیادی مدرس کارگاه به ارائه مطالب مورد نظر پرداخت.

رئيس دانشگاه: گزينش نيازمند وجود افرادي است که تحت تأثير جريانهاي سياسي، جوسازي هاي اجتماعي و خواسته هاي مديران قرار نگيرند رئيس دانشگاه: گزينش نيازمند وجود افرادي است که تحت تأثير جريانهاي سياسي، جوسازي هاي اجتماعي و خواسته هاي مديران قرار نگيرند