شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید: دغدغه اصلی دین داران باید پاسخ دادن به مسائل جدید روز و تبیین اسلام ناب محمدی (ص)باشد

دکتر علی اکبری تأکید کرد: باید از منتسب کردن دین به یک جناح یا گروه خاص سیاسی پرهیز شود و دغدغه اصلی دین داران باید پاسخ دادن به مسائل جدید روز و تبیین اسلام ناب محمدی (ص)باشد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر عدالتی معاون دانشجویی، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر علی محمدی دبیر هم اندیشی اساتید، دکتر اسلامی مدرس طرح ضیافت اندیشه و اساتید شرکت کننده، عصر روز دوشنبه 96/06/13 در محل سالن فرزانگان دانشگاه برگزار گردید.  

    دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و تشکر از  زحمات بانیان برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، اظهار داشت: غایت ما در دانشگاه این است، که اساتید  دانشگاه افرادی عالم و متدین باشند، یعنی کسی که دارای تخصص است و دارای جایگاه علمی است، انتظار این است که فردی متدین باشد.

   رئیس دانشگاه افزود: وجود نهاد نمایندگی  در دانشگاه به این دلیل است که در کنار فعالیت های علمی که باید به صورت جدی انجام شود، در تعمیق باورها و مبانی دینی و مذهبی نیز بکوشیم و با دو بال علم و دین جامعه را پیش ببریم.

    دکتر علی اکبری اضافه کرد: در طرح ضیافت اندیشه باید به جوهره ی اصیل دین پرداخته شود، تا بتواند به شبهاتی که در دین بوجود آمده است پاسخ گوید.

   رئیس دانشگاه با اشاره به این موضوع که در بدنه مدیریتی کشور نیز دو گروه هستند که خود را به دین آویزان کرده اند، تأکید کرد: همه اساتید نیز از یک تفکر و منش خاص پیروی نمی کنند، لذا از منتسب کردن دین به یک جناح یا گروه خاص سیاسی پرهیز شود.

   دکتر علی اکبری پرداختن و اولویت دادن به اصل دین در برنامه های فرهنگی و دینی را ضروری دانست و گفت: باید دغدغه اصلی دین داران،  پاسخ دادن به مسائل جدید روز و تبیین اسلام ناب محمدی (ص)باشد.

    رئیس دانشگاه با تاکید بر اینکه اساتید سرمایه های اصلی دانشگاه می باشند، بیان کرد: اساتید در بستر  چنین برنامه هایی باید علاوه بر حفظ حرفه معلمی، با بکار گیری اخلاق حرفه ای، به الگوهای عملی برای دانشجویان دانشگاه تبدیل شوند، که اگر این امر تحقق یابد، هدف اصلی ما تحقق یافته است.

    در ابتدای مراسم دکتر علی محمدی دبیر هم اندیشی اساتید، با خیرمقدم به رئیس دانشگاه، و  حاضرین در این مراسم اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه اساتید در سال 1391 در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری راه اندازی گردید، که نتایج خوبی را به همراه داشته است و امسال ششمین دوره این طرح با حضور 25 نفر از اعضای هیأت علمی در دانشگاه ایلام برگزار می گردد.

    دکتر علی محمدی با بیان اینکه 13سال است، که مراکز هم اندیشی در دفاتر نهاد رهبری تأسیس شده و در پی تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است، اضافه کرد: هدف از این طرح پرورش اساتید مولد و مؤثر در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و معرفت افزایی، در جهت ایفای هرچه بهتر این نقش در جامعه است.

  دبیر هم اندیشی ضیافت اساتید دانشگاه، افزود: حضور اساتید در کلاس های این طرح در جهت ارتقاء سطح علمی، معرفتی  و کسب تعهد لازم  و بالا بردن سطح نگرانی آنها نسبت به مسائل و آینده کشور بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

   دکتر علی محمدی تأکید کرد: استادی که دغدغه لازم را نسبت به مسائل مهم کشور ندارد، نمی تواند در تحقق اهداف مورد نظر نظام مؤثر باشد.

    در ادامه این مراسم دکتر اسلامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با ابراز خرسندی به جهت حضور در ایلام و این دانشگاه ،به همکاری صمیمانه مسئولین نهاد نمایندگی و مسئولین دانشگاه ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: تشکر ویژه دارم از دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه که وقت گذاشتند و در این مراسم حضور یافتند و  امید دارم که این نوع همکاری تداوم یابد تا به نتایج پرباری منتج شود.

  در پایان مراسم حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنان کوتاهی با تشکر از حمایت های دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه در برگزاری طرح ضیافت اندیشه و خیر مقدم به اعضای شرکت کننده در این طرح، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این طرح مایه خیر و برکت برای اساتید شود.

رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد