شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نکاتی مهم درباره روند توسعه دانشگاه در نیمه نخست سال جاری

روند توسعه دانشگاه در در نیمه نخست سال جاری، بنا به بیان اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و اعلام صاحب نظران و اصحاب رسانه شتاب گرفته، که در این ارتباط نکاتی به شرح ذیل حائز اهمیت است:

1-سعی و اهتمام مدیریت دانشگاه بر آن است، که همچون سه سال گذشته،  نیروی غیر هیأت علمی بر دانشگاه تحمیل نشود و این امر تا سال 1400 ادامه داشته باشد.

2-هشت  طرح عمرانی دانشگاه، به خوبی در حال پیشرفت است، که دو طرح دانشکده کشاورزی داخل سایت دانشگاه و آموزشکده کشاورزی دهلران وابسته به دانشگاه، در هفته بعدی افتتاح می گردند.

  3- با افتتاح طرحهای جدید در امسال و سالهای بعدی، وسعت سایت دانشگاه دو برابر خواهد شد(فقط با افتتاح طرح توسعه راههای دسترسی دانشگاه در آبان ماه، 25 هکتار بر وسعت دانشگاه افزوده می شود) .

 4- مسیر بین المللی شدن دانشگاه، با قدرت ادامه دارد. تقاضای پذیرش دانشجویان عراقی در دانشگاه در حال افزایش است، همکاری دانشگاه با دانشگاههای عراقی در حال توسعه است و رفت و آمد  کاری هیأت های دو طرف طبق برنامه، در حال اجراست.

 5- برنامه استراتژیک پنج ساله دانشگاه تصویب و ابلاغ شد.

 6- درآمد های اختصاصی دانشگاه افزایش خوبی یافته است.

 7- بخشنامه جدید پرداخت گرنت اساتید (برای تسهیل در پرداختها و زمینه سازی برای افزایش تولید علم و فناوری در دانشگاه) تصویب و ابلاغ گردید.

 8- با پی گیری های انجام شده، قرارداد تسویه بدهی های  سنواتی 40 ساله دانشگاه، به شهرداری ایلام منعقد شد.

 9- با انعقاد این قرارداد، دانشگاه ایلام در حوزه خدمات شهری شهرداری قرار خواهد گرفت و برای تمامی ساختمانهای دانشگاه، پروانه پایان کار صادر خواهد شد.

10- مجوز 4 رشته تحصیلی جدید أخذ شد و أخذ مجوز رشته های دیگر، هم در دستور کار قرار دارد.

 11-مجوز اولین مجله علمی - پژوهشی دانشگاه أخذ شد و أخذ مجوز مجلات دیگر هم، با جدیدت در دستور کار قرار دارد.

12- روند گسترش واحدهای فناور در مرکز رشد، با استقرار 23 واحد فناور، مطلوب است.

13- با موافقت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دانشگاه ایلام، بعنوان میزبان دومین کنفرانس بین المللی گرد و غبار تعیین گردید.

14- استخدام 20 نفر عضو هیأت علمی در سال، برای سالهای آتی به تصویب هیأت امناء رسید.

 15- با توسعه فضای سبز، زیبا سازی محوطه و درخت کاری جدید، به بیان اساتید، دانشجویان و کارکنان، فضای دانشگاه در سطح بالایی دلنشین و زیبا شده است.

16- دانشکده الهیات و معارف اسلامی به ساختمان قبلی دانشکده کشاورزی انتقال یافت و مدیریت و گروهای آموزشی دانشکده کشاورزی در ساختمان جدید مستقر شد، که این امر بخشی از مشکل فضا برای دانشکده های کشاورزی، الهیات و معارف اسلامی، ادبیات و علوم انسانی و علوم پایه را حل خواهد کرد. مشکل فضا یکی از حادترین مشکلات دانشگاه بوده است.

17-برگزاری ترم تابستانی دانشگاه، با حضور 1230 دانشجو، در قالب 105 عنوان درس.   

18- تعطیلات تابستانی مرداد ماه برای دانشگاه پر خیر و برکت بود. روند نشست ها، بازدیدها، انعقاد تفاهم نامه ها و جلسات مدیریت دانشگاه با سازمانها و ادارات مختلف ادامه داشت و از جمله، تفاهم نامه پرداخت بدهی سنواتی با شهرداری منعقد شد، هیات های دانشگاهی کشور عراق از دانشگاه بازدید کردند، جلسه کمیسیون هیات أمناء برگزار گردید، با رایزنی، خانم اسماعیلی خیر ایلامی برای اولین بار، گلخانه خود را به دانشگاه اهداء کرد، تیمهای ورزشی دانشجویان در اولین المپیاد همگانی کشوری مقام کسب کردند، مجوز رشته های جدید تحصیلی أخذ شد و ...

 19- سطح اطلاع رسانی دانشگاه، با بازنگری در نحوه انعکاس اخبار در سایت دانشگاه و رسانه های استان و انتشار سری جدید خبرنامه خورشید زاگرس ارتقاء یافت.

20-افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه های فرهنگی.

نکاتي مهم درباره روند توسعه دانشگاه در نيمه نخست سال جاري