شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کارگاه چالش های حقوقی استارت آپ ها برگزار گردید

کارگاه چالش های حقوقی استارت آپ ها، در مرکز  رشد دانشگاه برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با توجه به مراجعات مکرر دانشجویان و فعالان استارت آپ ها و سوالات متعدد حقوقی آنان،   کارگاه «چالش های حقوقی استارت آپ ها»، از طرف مرکز رشد دانشگاه، برگزار گردید.

  دکتر پرویز باقری، مشاور رئیس و مدیر دفتر حقوقی دانشگاه، ضمن بررسی چالش‌های حقوقی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوآور در ایران و جهان، به پرسش‌ های شرکت‌ کنندگان پاسخ داد.

  دکتر باقری با اشاره به مهمترین موانع حقوقی کسب‌و کارهای نوپا در کشور، توصیه کرد که استارت‌آپ‌ها در مراحل آغازین فعالیت‌شان، ضمن شناسایی مجوزهای حیاتی مرتبط با حوزه خود، صرفاً در موارد ضروری که به حیات کسب ‌و کار آنها مرتبط می‌شود، وقت و انرژی‌ شان را معطوف به این موضوعات کنند. 

 مشاور رئیس و مدیر دفتر حقوقی دانشگاه، مواردی چون تنظیم اساسنامه‌ها، قراردادها، معاملات سرمایه‌پذیری و آشنایی با مقررات و ملاحظات حقوقی و قانونی مرتبط با هر کسب‌ و کار را لازمه راه‌اندازی استارت‌ آپ در ایران عنوان کرد.

 نحوه ارزش گذاری استارت‌آپ‌ها یکی دیگر از موضوعات مطرح‌ شده در این کارگاه بود، که دکتر باقری  مهمترین اصل در ارزش گذاری یک کسب ‌و کار نوپا را، استعداد، توان و ظرفیت بنیانگذاران آن عنوان کرد و تاکید کرد از آنجا که برآوردها از نیروی انسانی معمولا برآوردی کیفی است، در ارزش گذاری ‌ها کمتر به آن توجه می‌شود و بیشتر به اعداد و ارقام بیزینس ‌پلن تکیه می ‌کنند.

کارگاه چالش هاي حقوقي استارت آپ ها برگزار گرديد