شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دانشگاه ایلام در مسیر توسعه (نکاتی درباره روند توسعه دانشگاه ایلام در بهار 97)

روند توسعه دانشگاه ایلام در بهار 1397 همانند سال های گذشته ادامه داشت، که در این زمینه می توان به مواردی به شرح ذیل اشاره کرد:

1- بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC )، دانشگاه ایلام، رتبه  نهم تولید علم در ایران در حوزه علوم کشاورزی  - تولید علم فناورانه و نوآورانه را از آن خود کرد، که این امر مُهر تأییدی بر روند توسعه علمی دانشگاه ایلام در سال های اخیر است.

2-در اردیبهشت ماه،  دومین همایش بین المللی گرد و غبار بعنوان مهمترین رویداد علمی سال های اخیر استان ایلام و دانشگاه ایلام، با حضور مقامات کشوری و استانی، صاحب نظران، اساتید، دانشجویان و هفت دانشمند مطرح جهان برگزار گردید، که در مجموع 250 مقاله علمی و پژوهشی از داخل و خارج ایران، توسط دبیرخانه همایش دریافت و   180 مقاله پذیرش شد، که 50 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه گردید.

3-در راستای مأموریت اجتماعی دانشگاه در سطح کشور و استان، همایش نکوداشت «مقام علمی دکتر محمد عبداللهی جامعه شناس شهیر ایلامی»، برای هویت سازی و تکریم سرمایه های اجتماعی استان برگزار گردید و ان شاء الله همایش نکوداشت آیت الله حیدری ایلامی هم در همین راستا در دانشگاه برگزار خواهد شد.

4-آنچه در همایش نکوداشت دکتر عبداللهی و مشابه آن اتفاق افتاد، تأکیدی بود بر مأموریت گرا بودن دانشگاه ایلام. «مراسم نکوداشت دکتر محمد عبداللهی به سفارش فرد خاصی برگزار نمی شود، بلکه دانشگاه ایلام بواسطه جایگاهی که در استان دارد و در راستای مأموریت اجتماعی خود، این همایش باشکوه را برای تجلیل از مقام علمی دکتر عبداللهی برگزار می نماید». (دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، 97/02/23)

5-روند توسعه طرح های عمرانی دانشگاه با شتاب بیشتری ادامه یافت. در این زمینه می توان به پیشرفت 99 درصدی پروژه محوطه سازی و راه های دسترسی (با بهره برداری از این پروژه بیش از 350000  متر مربع بر وسعت دانشگاه افزوده خواهد شدپیشرفت 89 درصدی محوطه سازی خوابگاه های خواهران، پیشرفت 60 درصدی دانشکده علوم پایه، پیشرفت 57 درصدی توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، پیشرفت 80 درصدی خوابگاه 600 نفره، پیشرفت 72 درصدی محوطه سازی دانشکده کشاورزی  و  پیشرفت 20 درصدی فاز اول بوستان بلوط مرکزی (در مراحل آغازین قرار دارد) اشاره کرد.  

6-دهه سرآمدی آموزش با اجرای برنامه های متعدد و متنوع، بهتر از سال های قبل برگزار گردید. ضمن آنکه از دانشجویان برتر دانشکده ها تجلیل شد، رئیس و اعضای شورای آموزشی دانشگاه پای صحبت ها، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان نشستند، تا کاستی ها و ضعف های احتمالی شناسایی شود و برای توسعه خدمات آموزشی لحاظ گردد.

7- در راستای ارتقای سطح و مدیریت آموزشی دانشگاه و علیرغم تنگنای مالی، «سیستم آموزشی گلستان» خریداری و نصب گردید. در دانشگاه تاکنون از سامانه آموزشی «سما»، که برای دانشگاه های کوچک و با حجم کاربر محدود مناسب بوده و دارای قابلیت های محدودی است و در بسیاری از موارد توانایی حل مشکلات آموزشی پیشرفته ‌تر را ندارد، استفاده می‌ شد.

8- همچون گذشته برنامه های مختلف فرهنگی در راستای تمرین مدیریت، خلاقیت و کارگروهی با محوریت دانشجویان برگزار شد، که نتیجه آن استقبال گسترده دانشجویان و شور و نشاط  حاکم بر این برنامه ها بود. در این زمینه می توان به برگزاری هشتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت اشاره کرد، که فققط  3020 دانشجوی بازدید کننده به سامانه پیامکی جشنواره، پیامک ارسال کردند.

9-معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، استاندار ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، روسای دانشگاه های استان، روسای سازمان ها و ادارت مختلف استان، نخبگان و صاحب نظران در برنامه ها و مراسم های مختلف برگزار شده در بهار 97 در دانشگاه، از جایگاه و نقش دانشگاه ایلام در حوزه های مختلف در سطح استان و کشور تقدیر کردند.

10-روند برگزاری برنامه ها و تحولات انجام گرفته در حوزه های مختلف دانشگاه، مُبین این نکته است، که دانشگاه مأموریت های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دارد و فعالیت در یک حوزه به معنای چشم پوشی از مأموریت  های دیگر نیست، برای اینکه اهتمام بر توسعه متوازن است.

 

 

 

 

دانشگاه ايلام در مسير توسعه (نکاتي درباره روند توسعه دانشگاه ايلام در بهار 97)