شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام: 82 مقاله توسط دبیرخانه دومین همایش بین المللی گرد و غبار دریافت شده است

82 مقاله توسط دبیرخانه دومین همایش بین المللی گرد و غبار دریافت شده است، که از این تعداد 70 مقاله از داخل کشور و 12 مقاله مربوط به خارج کشور است. خوشبختانه مقالات دریافت شده ازتوزیع خوبی برخوردار بوده و تقریبا از سراسر کشور شامل دانشگاه­ها، سازمان­ها و ادارات مختلف می­باشند.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مسعود بازگیر، مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه، در خصوص برگزاری دومین همایش بین المللی گرد و غبار، که قرار است 5 تا 7 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه برگزار شود، اظهار داشت: دومین کنفرانس بین المللی گرد و غبار با مشارکت دانشگاه ایلام، سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور، وزارت شکور - استانداری ایلام، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (دانشگاه علوم پزشکی ایلام)، وزارت جهاد کشاورزی - سازمان جهاد کشاورزی ایلام، سازمان هواشناسی کشور، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و دفتر همکاری­های علمی بین المللی وزارت علوم، در سه محور اصلی: عوامل پیدایش و گسترش پدیده گرد و غبار، پیامدهای ناشی از گرد و غبار و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار و با هدف فراهم‌ سازی فرصت تبادل تجربه بین محققان ایرانی و سایر کشورهای جهان در  دانشگاه ایلام برگزار می‌گردد، که امید است برگزاری این همایش بین‌المللی فرصت خوبی برای محققین و کارشناسان داخلی و سایر نقاط دنیا، به منظور ارائه نقطه نظرات، دانش فنی و تبادل اطلاعات در زمینه ‌های مختلف مرتبط با پدیده گرد و غبار باشد.

مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه، در زمینه مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش، بیان داشت: ضمن تشکر از جناب آقای دکتر علی اکبری ریاست محترم دانشگاه و جناب آقای دکتر مهدی­زاده معاون محترم پژوهش و فناوری، به­خاطر اهتمام جدی در برگزاری این همایش، خوشبختانه امور مرتبط با برگزاری این همایش بر اساس برنامه در حال انجام است و تاکنون 82 مقاله علمی و پژوهشی، توسط دبیرخانه همایش دریافت شده، که از این تعداد 70 مقاله از ایران و 12 مقاله  مربوط به خارج از کشور است.

دکتر بازگیر، افزود: نظر به اینکه تقاضاهای مکرری از داخل و خارج کشور برای تمدید زمان دریافت مقالات وجود داشت، مهلت ارسال مقالات تا پایان روز شنبه  12 اسفند ماه 1396 تمدید شد.

دبیر همایش اضافه کرد: در این همایش 8 نفر از بهترین دانشمندان و صاحب نظران پدیده گرد و غبار از ایران و سایر کشورهای عراق، چین، پاکستان، استرالیا و آمریکا به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و نظرات و پیشنهادت خود را ارائه خواهند نمود.

دکتر بازگیر تأکید کرد: با توجه به اینکه یکی از کانون­های اصلی گرد و غبار از کشور عراق است مشارکت کشور عراق و بخصوص دانشگاه­های این کشور در این زمینه ضروری است، در این راستا با تأکید ریاست محترم دانشگاه و  با رایزنی ها و پی گیری های انجام شده، خوشبختانه مشارکت 7 دانشگاه  کشور عراق در این همایش قطعی است. این امر می تواند زمینه برانگیختن حساسیت و در اولویت قرارگرفتن این پدیده در کشور عراق را فراهم نماید، چرا که به علت جنگ، بحران های داخلی و تهاجم داعش، متأسفانه پدیده گرد و غبار در عراق در اولویت اصلی نبوده و با برگزاری این همایش دولتمردان عراقی با مسئولیت بیشتری به این موضوع مهم به پردازند.

  مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه، افزود: از ویژگی ­های دیگر این همایش برگزاری پنل تخصصی و علمی توسط سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و ترویج است که با توافق ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است. این پنل تخصصی با شرکت  بیش از 100 نفر از افراد متخصص در زمینه گرد و غبار بوده و با برگزاری کارگاهها و نشست­های علمی برگزار می گردد که موضوع اصلی آن بررسی و ارائه تجربیات موفق انجام شده در زمینه مدیریت و مهار پدیده گرد و غبار در سراسر کشور خواهد بود.

مدير امور پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام: 82 مقاله توسط دبيرخانه دومين همايش بين المللي گرد و غبار دريافت شده است