شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست مشترک رئیس دانشگاه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام

نشست و گفتگوی رئیس دانشگاه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام با موضوع بررسی اقدامات انجام گرفته، پی گیری مفاد تفاهم نامه مشترک و توسعه همکاری های دوجانبه برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست و گفتگوی صمیمانه دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه با دکتر صادقیان، شهردار ایلام به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر ایلام و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، ظهر امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

    در این نشست دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور شهردار، معاونین شهرداری و رئیس و اعضای شورای شهر ایلام در دانشگاه از اقدامات و برنامه های شهرداری طی چند ماه اخیر ابراز تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد، که روابط سازنده و صمیمانه دانشگاه ایلام و شهرداری ایلام بیش از پیش توسعه یابد.

     رئیس دانشگاه در ادامه، به وضعیت توسعه فعالیتهای اجرایی شده در دانشگاه در سه سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه ایلام هم اکنون با 7 دانشکده، 207 نفر عضو هیأت علمی، 426 کارمند و 6600  دانشجو در 106 رشته تحصیلی به خدمات آموزشی و پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی می پردازد. از این تعداد 42 دانشجوی خارجی می باشند، که ان شاء الله با برنامه های اجرا شده این تعداد در سالهای آتی افزایش خواهد یافت.

      دکتر علی اکبری، در زمینه وضعیت طرح های عمرانی دانشگاه، بیان داشت: پروژه های عمرانی دانشگاه شامل سه دسته: پروژه های تکمیل شده، در دست اجرا و در دست اقدام می باشند، که سه پروژه دانشکده کشاورزی سایت اصلی دانشگاه، آموزشکده کشاورزی، فنی و مهندسی دهلران و پکیج تصفیه فاضلاب دانشگاه به بهره برداری رسیده اند و 7 پروژه شامل: محوطه سازی و احداث راههای دسترسی، توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، احداث دانشکده علوم پایه، نوسازی و بازسازی خوابگاه 600  نفره، محوطه سازی خوابگاه های خواهران، محوطه سازی دانشکده کشاورزی و تکمیل فاز 4 استخر دانشگاه در دست اجرا می باشند، که روند توسعه آنها با پیگیری و دقت نظری که در انتخاب پیمانکاران انجام گرفته و اهتمام مدیریت و کارشناسان دفتر نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه از وضعیت مطلوبی برخوردار است. با اتمام این طرحها وسعت دانشگاه افزایش قابل توجهی خواهد داشت و برای نمونه فقط با تکمیل پروژه محوطه سازی و احداث راههای دسترسی، 25 هکتار بر وسعت دانشگاه افزوده خواهد شد و زمینه توسعه هر بیشتر و بهتر فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی فراهم خواهد آمد.

   رئیس دانشگاه، در زمینه پروژه های در دست اقدام دانشگاه، گفت: همچنین پروژه های بوستان بلوط مرکزی دانشگاه، فاز 4 دانشکده فنی و مهندسی و سردرب اصلی دانشگاه، سه پروژه در دست اقدام می باشند، که بخشی از پروژه بوستان بلوط مرکزی به پیمانکار واگذار شده و مطالعات مربوط دو پروژه دیگر هم انجام گرفته، که درصورت اجرایی شدن، نقش محوری در هویت بخشی به دانشگاه خواهند داشت.

      دکتر علی اکبری، همچنین به اقدامات انجام گرفته در کمیته شهرداری دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: کمیته شهرداری دانشگاه با فعالیت و مدیریت شایست? آقای صالحی در سه سال اخیر اقدامات خوبی برای زیباسازی دانشگاه انجام داده است، که در این زمینه می توان به رنگ آمیزی دیوار ها و جداول، تعویض ترانس ها، احداث باغ زیتون، احداث جاده دسترسی دانشجویان به خوابگاه ها، ساماندهی و نصب پکیج تصفیه فاضلاب، مرمت وضوخانه و زیباسازی مسجد دانشگاه اشاره کرد.

    در ادامه این نشست آقای پور خلیل، رئیس شورای اسلامی شهر ایلام، دکتر صادقیان شهردار، مهندس میرزاد و خانم دکتر جهانبخشی، از اعضای شورای شهر ایلام به بیان نظرات خود پرداختند و بر توسعه همکاری های دوجانبه تأکید کردند و خواستار کمک دانشگاه در روند توسعه شهر ایلام شدند.

    در این دیدار طرفین برای حل مشکل اراضی جاده برگشت از دانشگاه ایلام به داخل شهر، کمک در حل مشکل صدور پایان کار ساختمان های دانشگاه، مکانیزه کردن سیستم اتوبوسرانی برای دانشجویان، جمع آوری مناسب زباله های دانشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی توسط اساتید دانشگاه برای توسعه فرهنگ شهر نشینی توافق به عمل آمد.
لازم به ذکر است بعد از اتمام نشست، شهردار ایلام و اعضای شورای شهر از پروژه های عمرانی دانشگاه بازدید بعمل آوردند.

نشست مشترک رئيس دانشگاه با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر ايلام