شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جلسه هماهنگی دفاتر نهاد دانشگاه های استان ایلام برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، جلسه نهاد دانشگاه های استان با حضور مسئولین، معاونین ، دبیران هم اندیشی ، مدیران گروه معارف ، مدیران اجرایی ،واحد خواهران و کارشناسان نهاد در دانشگاه ایلام برگزار شد.

معاون نهاد رهبری دانشگاه ایلام: دهه فجر چشمه جوشان بصیرت و آگاهی ، عزت و حقیقت طلبی ، استقلال ، آزادی و نفی استبداد داخلی و سلطه استکبار جهانی است

حجت الاسلام محمد باقر هاشمی، معاون نهاد رهبری دانشگاه ایلام و دبیر جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین با اشاره به جایگاه نهاد و رسالت مهم مجموعه و اهداف تعریف شده بیان داشت: وظیفه ما توسعه و تعمیق آگاهی ها و علائق اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان و تبیین ارزشهای اسلامی و همچنین ایجاد گسترش فضای معنوی و اسلامی در دانشگاه‌ها و رشد فضائل اخلاقی در دانشگاهیان است.

معاون نهاد در دانشگاههای استان اظهار داشت: رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه و حمایت و هدایت فکری تشکل های دانشجویی و دانشگاهی و حاکمیت بخشیدن به ارزشهای اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی از وظایف ذاتی و ماموریت های اصلی دفاتر  نهاد در دانشگاه می باشد . ایشان با اشاره به ظرفیت‌ها ، فرصت ها و نیازها و تهدیدها گفتند باید با نگاه واقع بینانه مطالعه همه جانبه و تصمیم خردمندانه آسیب ها را به حداقل برسانیم.

حجت الاسلام هاشمی افزود: یکی دیگر از ماموریت‌های مهم نهاد را رصد مسائل سیاسی ، فرهنگی و اعتقادی خواند و مقابله با ترویج عقائد و افکار انحرافی ، تهاجم فرهنگی ، جنگ نرم و نفوذ دشمن و آگاهی بخشی نسبت به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون نهاد دانشگاه ایلام گفت: تقویت روح خود باوری و استقلال فکری ، خدا محوری، شهادت طلبی ، عدالت خواهی، دشمن شناسی و اجرای مطالبات مقام معظم رهبری را از دیگر وظایف نهاد در میان دانشگاهیان ذکر نمود و دهه فجر را چشمه جوشان بصیرت و آگاهی ، عزت و حقیقت طلبی ، استقلال ، آزادی و نفی استبداد داخلی و سلطه استکبار جهانی ذکر کرد و حضور آگاهانه و متواضعانه و حداکثری در انتخابات را اوج وحدت و همدلی و تجلی انسجام ملی دانست.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری: شاهد آثار عینی برنامه‎‌های نهاد در میان دانشگاهیان خواهیم بود

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلام‌رضا غیاثی، مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن خیر مقدم به حاضرین در سخنانی بیان داشت: از زحمات و برکات حضور مسئول قبلی دفاتر قدردانی نموده و پس از معرفی اجمالی خود و ذکر سوابق و تاکیید برهویت نهادی و توصیه به تعامل دانشگاهیان بخصوص نهادها گفتند فرصت‌های متعددی در اختیار مجموعه نهاد است که باید با برنامه ریزی ، هماهنگی،  هم اندیشی ، هم فکری و هم افزایی بسوی تحقق اهداف نهاد گام برداریم و شاهد آثار عینی آن در میان دانشگاهیان باشیم.

مسئول نهاد در دانشگاه ایلام گفت: از مجموعه هم اندیشی اساتید، مدیران گروه معارف و اساتید این گروه به عنوان ظرفیت‌های مهم یادکردند که باید مورد توجه قرار گیرد و مشکلات و موانع شناسائی و در راستای رفع آنها پیگیری لازم به عمل آید ایشان با اشاره به بحث دانش افزایی اردوهای علمی، فرهنگی ،  زیارتی، و تفریحی طرح ضیافت را یکی از نمونه های موفق ذکر نمودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غیاثی بیان داشت:  مجموعه دانشگاهیان را مخاطب برنامه ذکر کرده و گفتند باید برنامه جامع همه جانبه در سطوح مختلف تدبیر و اجرا شود تا انشالله به هدف اسلامی شدن دانشگاه نزدیک‌تر شویم.

شایان ذکر است در ادامه دبیران هم اندیشی ، مدیران گروه معارف ، معاونین نهاد و مدیران اجرایی و مسئولین واحد خواهران و کارشناسان مطالب و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

جلسه هماهنگي دفاتر نهاد دانشگاه هاي استان ايلام برگزار شد