شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تجدید میثاق دانشگاهیان ایلام با آرمان های انقلاب اسلامی در اولین روز از دهه فجر

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، جشن آغاز دهه مبارک فجر مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان ایلام و تجدید میثاق دانشگاهیان این استان با آرمان های انقلاب اسلامی در اولین روز از دهه فجر با حضور رؤسای دانشگاه ها، ادارات، اعضای هیأت علمی، کارکنان و داتشجویان در گلزار شهداء دانشگاه ایلام برگزار شد.

رئیس دانشگاه ایلام: دانشگاهیان باید وظیفه خود را در دو آزمون راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس به‌خوبی انجام دهند.

دکتر محمد علی‌اکبری در اولین روزازدهه مبارک فجر درمراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام در دانشگاه ایلام، ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: آموزش عالی استان مولود انقلاب است و امروز باید قدردان نعمتی باشیم که به برکت خون شهدا حاصل شده است.

وی آرامش، آسایش و زمینه نقش‌آفرینی برای فرزندان کشور را نتیجه‌ی خون شهدا دانست و گفت: باید دین خود را در این برهه از زمان به شهدا و امام عظیم‌الشان ادا کنیم.

رئیس دانشگاه ایلام بابیان اینکه خرسندیم آموزش عالی به برکت خون شهدا در توسعه مرزهای دانش استان نه‌تنها در استان محروم ایلام بلکه در خارج مرزها حرف برای گفتن دارد، بیان داشت:37 دانشگاه و مراکز آموزش عالی با بیش از 40 هزار دانشجو در استان فعالیت می‌کند و خوشبختانه از لحاظ سرانه دانشجو نسبت به جمعیت استان آمار خوبی داریم که این حاصل خون‌های ریخته شده برای این انقلاب است.

دکتر علی‌اکبری با اشاره به اینکه خانواده آموزش عالی باید قدردان خدمت و نعمت خون شهدا و این انقلاب باشد و در حفظ آن بکوشد، تصریح کرد: توفیقات دیپلماسی جمهوری اسلامی در برجام ،راه‌های گسترش حوزه‌های آموزش در خارج مرزها را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: در آستانه دو رویداد مهم 22 بهمن و انتخابات هستیم که دانشگاه باید وظیفه خود را در این حوزه‌ها به بهترین وجه انجام دهد و در این دو آزمون سرافراز شود.

وی با تأکید بر اینکه حضور حداکثری همه بخصوص دانشگاهیان عزیز در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات بسیار ضروری است، افزود: امیدواریم زمینه‌ی حضور کاندیداها در دانشگاه فراهم شود تا با تبیین برنامه‌های خود زمینه‌ی انتخاب گزینه‌ی اصلح فراهم شود.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ایلام: انقلاب اسلامی ریشه در قیام سیدالشهداء دارد.

حجت السلام غلام‌رضا غیاثی در مراسم غبار روبی شهدای گمنام در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست به سه شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ارج نهد و این مهم را محقق کند و الان این شعار در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی محقق شده است.

وی بابیان اینکه این انقلاب با رویکرد توحید و ولایت به راه خود که از قیام عاشورا شروع و تا انقلاب حضرت مهدی (ع)، ادامه پیدا خواهد کرد،  ادامه می‌دهد، افزود: این انقلاب می‌رود که از خون شهدا، افکار، عقاید و ماهیت قیام عاشورا حفاظت کند.

دکترغیاثی با تأکید بر اینکه رهبری این نظام یک فرهنگ است و بنای آن از قیام عاشورا نهاده شده است، خاطرنشان کرد: ما مدیون خون شهدایی هستیم که آرامش، امنیت، غرور و افتخار را در جهان برای نظام اسلامی ایران به وجود آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب فرهنگی باید در تمام جهان توسعه و گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد:  این وظیفه خطیر بر عهده دانشگاه‌ها، روحانیت و همه کسانی است که دغدغه نظام ‌دارند و باید تلاش جدی و عملی در این زمینه صورت گیرد.

عطر افشانی و نثار گل به مزار شهدای گمنام دانشگاه ایلام و اقامه نماز در مسجد این مرکز آموز عالی از برنامه های دیگر این مراسم بود.

تجديد ميثاق دانشگاهيان ايلام با آرمان هاي انقلاب اسلامي در اولين روز از دهه فجر تجديد ميثاق دانشگاهيان ايلام با آرمان هاي انقلاب اسلامي در اولين روز از دهه فجر تجديد ميثاق دانشگاهيان ايلام با آرمان هاي انقلاب اسلامي در اولين روز از دهه فجر تجديد ميثاق دانشگاهيان ايلام با آرمان هاي انقلاب اسلامي در اولين روز از دهه فجر