شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین داود رنجبران، معاون محترم آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر محمد علی‌اکبری، رییس محترم دانشگاه ایلام، رؤسای محترم دانشگاه ها، مدیران ادارات، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان مراسم تکریم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله سراج، رییس سابق دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا غیاثی به‌ عنوان سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام و دفاتر نهاد در دانشگاه‌های استان برگزار شد.

تقدیر رییس دانشگاه ایلام از زحمات بیش از یک دهه رییس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان

رییس دانشگاه ایلام ضمن تقدیر از زحمات مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ایلام، گفت: دکتر سراج ازجمله روحانیونی هستند که دانشگاه را می‌شناسد کمک‌ می‌کند تا دانشگاه در اوج بماند.

دکتر محمد علی‌اکبری در مراسم تکریم و معارفه‌ی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به خدمات شایسته‌ی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سراج، اظهار داشت: دکتر سراج ازجمله روحانیونی هستند که دانشگاه را می‌شناسد و خود دانشگاهی است و زبانی قابل‌فهم برای دانشگاهیان دارد وجهه‌اش عالمانه و دوست‌داشتنی است ازاین‌رو استاد و دانشجو با وی راحت بودند.

وی با بیان اینکه مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همواره کمک کردند تا دانشگاه در اوج بماند و از عظمت دانشگاه هیچ‌گاه هزینه نکرد، ادامه داد: دکتر سراج مددکار ما در خروج دانشگاه از تک‌صدایی و کمک‌کار ما در تعامل بیشتر با اعضای هیئت‌علمی و حسن ظن به ارتقای آن‌ها بوده است.

رییس دانشگاه ایلام ضمن تقدیر از زحمات مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ایلام، گفت: دکتر سراج در کسوت امام‌جمعه موقت از علمای عامل است و در حوزه‌ی دین با روشنفکری بسیاری از دانشگاهیان را به‌سوی خود جذب کرده است.

دکترعلی‌اکبری از پربار بودن برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دانشگاه با همکاری همه‌ی ارکان دانشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم در دوران مسئولیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر غلامرضا غیاثی شاهد تداوم این شرایط و تعامل دلسوزانه باشیم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ایلام ، خدمات دکتر سراج در استان و دانشگاه ایلام قابلیت تبدیل‌شدن به نمایشگاهی برای الگوبرداری را دارد

در بخشی دیگر از این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر هاشمی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، در مراسم تکریم و معارفه‌ی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بیان داشت: دغدغه‌ و نیت رییس سابق در همه‌ی امور ، تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بالندگی دانشگاه و ظرفیت‌سازی و فرماندهی در این عرصه است.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری از ویژگی‌های دکتر سراج در طول این دوران بود، تصریح کرد: خدمات این شخصیت در استان و دانشگاه ایلام قابلیت تبدیل‌شدن به نمایشگاهی برای الگوبرداری را دارد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ایلام با بیان اینکه در طول این چند سال هیچ‌گونه محدودیتی برای حضور شخصیت‌ها در دانشگاه‌ها در چارچوب قانون وجود نداشته و با دلسوزی تمام این عرصه مدیریت شده است، ادامه داد:صبوری و دلسوزی تعامل کم‌نظیر با جهاددانشگاهی، بسیج اساتید، کانون‌های مرتبط با نهاد و انجمن‌های علمی را برای دانشگاه به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی فعالیت‌های مذهبی در پاسخ به شبهات اعتقادی، سخنرانی‌های مختلف، کلاس‌های بصیرت‌افزایی، اردوهای فرهنگی ، ازدواج دانشجویی با نگاه ویژه به ایاب و ذهاب و هدایا، حج و عمره دانشجویی، جشنواره‌های فرهنگی – مذهبی، طرح‌های ضیافت اساتید و دانشجویان را ازجمله فعالیت‌های پربار دوران مدیریت دکتر سراج عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله سراج، رییس سابق دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در این دوران 12 و نیم ساله و به عبارتی 15 ساله با رفاقت در فضای دوستی توانستیم تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام گرفته شده در دوران مسئولیت وظیفه است، برای رییس جدید آرزوی موفقیت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلام‌رضا غیاثی، رییس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: وظیفه‌ی ما تکمیل کارهایی است که تاکنون با درایت دکتر سراج انجام گرفته و در این راه دست یاری به سوی همه‌ی عزیزان دراز می‌کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:دانشگاه تولیدکننده قدرت نرم است

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اساتید و دانشجویان متعهد مرزداران عقیدتی و سیاسی و اعمال کنندگان قدرت نرم هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین داود رنجبران در مراسم تکریم و معارفه رییس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اعلام گفتمان مقاومت تلاش دارد که برای آزادسازی قدس شریف و آزادی مستضعفان از یوغ ستمگران، گفتمان مقاومت را احیاء کند.

وی با بیان اینکه بحمدالله دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران بی‌بدیل است و تأثیر فرامرزی داشته است، تصریح کرد: این قدرت نرم از قرآن و اهل‌بیت است و ابهت فرزندانی مانند سردار سلیمانی که پوتین در کمال تشریفات از وی استقبال می‌کند ناشی از این بعد قدرت در ایران اسلامی است که در این ماجراها ما نه‌تنها سرباز پیاده‌ی قدرت‌ها نیستیم بلکه آن‌ها ناوگان هوایی ما هستند.

معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شهادت شیخ نمر گفت: این قدرت نرم آن‌چنان فرامنطقه‌ای عمل می‌کند که دشمن قافیه را باخته و دیوانگی پیشه کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رنجبران از دانشگاه‌ها با عنوان پایگاه و جایگاه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و ادامه داد: اساتید و دانشجویان متعهد مرزداران عقیدتی و سیاسی و اعمال کنندگان قدرت نرم هستند و این قدرت نرم نشان از جایگاه دانشگاه دارد.

وی تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مدار آموزش عالی در کنار اساتید و دانشجویان است و دانشگاه در جنگ‌های علمی و هماوردهای نظامی نقش‌آفرینی می‌کند و به‌عنوان مهد پرورش مدیران آینده برای نظام فوق‌العاده اهمیت دارد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت وجود حوزه‌های علمیه در کنار دانشگاه‌ها و تأثیرپذیری این دو از یکدیگر در مسیر تفکر مقاومت به آیه‌ی 112 سوره‌ی هود اشاره کرد و گفت: همه‌ی انبیاء و همراهانشان به مقاومت و صبر دعوت‌شده‌اند و داستان مقاومت داستان انبیا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رنجبران ادامه داد: استکبار به این نتیجه رسیده که هر که در جبهه‌ی مقاومت است باید از بین برود و موضوع شیعه و سنی نیست و صهیونیزم با اسلام و هر کس که در جبه‌ی مقاومت باشد مخالف است و دفاع ما به خاطر اسلام است.

وی با اشاره به جبهه‌ی سازش در مقابل جبهه‌ی مقاومت و نمایندگی این تفکر به‌وسیله‌ی ترکیه، گفت: درباره‌ی حکومت عربستان سوال‌های جدی قرار گرفته و مدل این حکومت قابل‌عرضه نیست و هم‌اکنون 30 هزار زندانی سیاسی در عربستان وجود دارد که 90 درصدشان سنی هستند و شهید کردن نمر نیز برای راه‌انداختن جنگ‌های مذهبی در جهان اسلام است.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: صدای نمر صدای مظلومیت مردم عربستان است، مردمانی که از حق زندگی محروم هستند.

وی وضعیت کنونی دانشگاه‌ها را در عرصه‌ی علم و فعالیت‌های مذهبی را تبلور قدرت نرم ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: در دانشگاه‌های ایلام و مخصوصاً دانشگاه ایلام در سال‌های گذشته با تعامل مسئولان محترم نهاد با مدیریت ارزشمند دانشگاه گام‌های بلندی برداشته‌شده که امیدواریم در دوره‌ی جدید شاهد ادامه‌ی این فعالیت‌ها باشیم.

مراسم تکريم رييس سابق و معارفه سرپرست جديد دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان برگزار شد