شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب با تحلیل کارشناسانه و بدور از تعصب در محیط دانشگاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومی حجت الاسلام "سید محمد باقر هاشمی"، معاون نهاد رهبری در دانشگاه ایلام در جلسه ستاد دهه فجر با تشریح برنامه های دانشگاه ایلام در ایام الله دهه فجر امسال گفت: با توجه به مقارن شدن ایام الله دهه فجر با زمان فرجه دانشجویان و عدم حضور آنان در مراکز آموزش عالی، تقویم دانشگاهی دهه فجر در مدت زمان بعد از 20 بهمن ماه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های دهه فجر دانشگاه در سه سطح دانشجویی، اساتید، و کارکنان برنامه ریزی می شود، اظهار داشتدر دانشگاه ایلام علاوه بر فضا سازی خاص این ایام که توسط کمیته تزئینات انجام می شود، هماهنگی های لازم جهت برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، و تحلیل مسائل انقلاب و محفل انس با قرآن، و مسابقات ورزشی و غیره نیز در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به محیط خاص و ویژه دانشگاه، اضافه کرد: در برگزاری برنامه های دانشگاهی ایام دهه فجر ضرورت داشتن نگاه خاص دانشگاهی و اهتمام ویزه به استفاده از تحلیل گران و متخصصان حوزه انقلاب بسیار اثر بخش خواهد بود.

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، افزود: در برگزاری نشست های پرسش و پاسخ باید به دور از تعصب و با تحلیل دقیق و کارشناسانه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای قشر دانشگاهی پرداخته شود.

این مسئول با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در آن برهه از زمان تصریح کرد: امام خمینی(ره) با قد علم کردن در مقابل ابرقدرت های آن روز عالم، به همه ثابت کرد که می توان به همه نظام های دو قطبی و ظالمانه دنیا پشت کرد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: امام با پشتیبانی مردم تمام سیاست های ظالمانه دنیا را در جای جای عالم خنثی کرد و آنان را با شکست مواجه ساخت و ایران را به مأمنی برای کسانی تبدیل کرد که می خواستند درست حرکت کرده و از زیر بار ظلم استکبار رها شوند.

وی با بیان نقش دانشگاه در رهبری و هدایت جامعه اظهار داشت: آنچه که در آینده ضمام مدیریت و سیاست گذاری در کشور را بر عهده خواهد گرفت از دل دانشگاه و نخبگان دانشگاهی بیرون خواهند آمد و آنان هستند که می توانند جامعه را در مسیر درست نظام قرار داده یا خدایی نکرده به انحراف از آرمان های انقلاب بکشانند، لذا توجیه، تحلیل و تبیین مسائل انقلاب در محیط دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

شایان ذکر است این جلسه در سازمان بسیج استان برگزار شد.

ضرورت تبيين دستاوردهاي انقلاب با تحليل کارشناسانه و بدور از تعصب در محيط دانشگاه