شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تأکید رییس دانشگاه ایلام و استاندار واسط بر همکاری‌های علمی پژوهشی دو جانبه

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، نشست استاندار واسط و هیئت همراه با استاندار و رییس دانشگاه ایلام در این مرکز آموزش عالی برگزار شد.

رییس دانشگاه ایلام گفت: دانشجویان و اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه‌های ایلام و واسط می‌توانند از تحقیقات علمی و پژوهشی یکدیگر بهره‌مند شوند.

دکتر محمد علی‌اکبری در این  نشست بیان داشت: دانشگاه ایلام آمادگی کامل برای برقراری ارتباط و تبادلات علمی با دانشگاه واسط عراق را دارد.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای برقراری ارتباط با دانشگاه واسط داریم افزود: برای همه پیشنهاداتی که ارائه می‌دهیم از استاندار ایلام و وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران اجازه داریم و آماده اجرای عملی این پیشنهادات هستیم.

رییس دانشگاه ایلام بیان داشت: دانشگاه ایلام آمادگی دارد که دردوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری پذیرای دانشجویان عراقی بوده و اساتیدودانشجویان دوره دکتری هر دو دانشگاه را برای گذارندن دوره‌های آموزشی تا حداکثر 6 ماه پذیرا باشد.

دکترعلی اکبری ادامه داد: اعضای هیأت علمی ما می‌تواند تحقیقات پژوهشی مشترکی داشته باشند و حتی برای برگزاری مسابقات ورزشی بین دانشگاه‌های ایلام و واسط نیز آمادگی کامل داریم تا اساتید و دانشجویان این دو دانشگاه بیشتر با هم آشنا شوند.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه ما برای شروع این ارتباط آماده هستیم افزود می توانیم مسابقات فوتسال، فوتبال، کشتی و والیبال را برای دانشجویان دانشگاه ایلام و واسط برگزار کنیم واردوهای ورزشی مشترک نیز در بین دو دانشگاه برپا شود.

دکتر علی‌اکبری گفت :با اشاره به اینکه امروز از آزمایشگاه و کتابخانه مرکزی دانشگاه ایلام بازدید کردید اعلام کردامکانات موجود می‌تواند در اختیار دانشگاه‌های عراقی قرار گیرد و دانشگاه ایلام برای راه‌اندازی رشته ادبیات فارسی در دانشگاه واسط عراق آمادگی کامل دارد و ما می‌توانیم همایش‌های مشترک پژوهشی بین دو دانشگاه ایلام و واسط داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به دایر بودن رشته الهیات در دانشگاه ایلام حاضریم مسابقات مشترک قرآنی را در دانشگاه ایلام برای دانشجویان دو دانشگاه برگزار کنیم که در این راستا ما می‌توانیم اردوهای زیارتی مشترکی نیز برای دانشجویان دو دانشگاه داشته باشیم.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: باتوجه به اینکه مقامات استان واسط دردانشگاه ایلام حضورپیداکرده اند مایلم حاصل این حضور،اجرای همکاری‌های عملی باشد چرا که استاندار ایلام به دانشگاه ایلام در خصوص همکاری ما با دانشگاه واسط تاکید دارند.

رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران با سفر ما به دانشگاه واسط موافقت کرده است، عنوان کرد: ما منتظر تعیین تاریخ سفر از سوی دانشگاه واسط هستیم و امیدواریم که اگر وزارت علوم عراق بر این موضوع تاکید نداشت استاندارد واسط موافقت لازم را داشته باشد.

دکتر محمد علی‌اکبری در پایان افزود: ما حاضریم به یک سوم دانشجویان عراقی بورسیه تحصیلی دهیم و برای اجرای این کار با وزارت علوم جمهوری اسامی ایران هماهنگی خواهیم کرد.

استاندار واسط : بین ایلام و واسط روابط اجتماعی و فرهنگی زیادی وجود دارد که امیدواریم روابط علمی  بین دانشگاه‌های ایلام و واسط افزایش یابد.

مالک خلف والی در این نشست اظهار داشت: خیلی خوشحالم از اینکه به دانشگاه ایلام آمده‌ام و از اینکه با استقبال و خوش‌رویی رییس دانشگاه ایلام مواجه شدم خرسندم.

وی با اشاره به اینکه برخورد رییس دانشگاه ایلام با هیئت عراقی قابل تمجید است، افزود: به ایلام و دانشگاه ایلام برای داشتن این دانشگاه و چنین رییس دانشگاهی تبریک می‌گویم.

استاندار واسط اضافه کرد: بین ایلام و واسط روابط اجتماعی و فرهنگی زیادی وجود دارد که امیدواریم روابط علمی نیز در بین دانشگاه‌های این دو استان برقرار شود.

مالک خلف والی با بیان اینکه بدون شک داشتن این روابط باعث تحکیم و تقویت سایر روابط خواهد شد خاطر نشان کرد: امروز بخشی  هایی از امکانات دانشگاه ایلام بازدید کردیم و جلساتی داشتیم حقیقتا انگیزیمان برای ایجاد و تحکیم این رابطه و تبادل دانشجو با دانشگاه ایلام بیشتر شد.

وی ادامه داد: من از رییس دانشگاه واسط خواستم ما را در این سفر همراهی کند ولی چون خروج از کشور برای ایشان نیازمند مجوز وزارت علوم عراق بوده و زمان‌بر بود، نماینده ایشان در این سفر ما را همراهی می‌کند.

استاندار واسط یادآور شد: با توجه به صحبت‌های رییس دانشگاه ایلام و خواسته ایشان برای سفر به استان واسط و بازدید از مراکز علمی این استان، باید بگویم که ما آماده استقبال از سفر هیئت دانشگاه ایلام به واسط هستیم.

مالک خلف والی در پایان عنوان کرد: با توجه به خوشرویی دو طرف امیدواریم این روابط به شکل‌گیری روابط حسنه بیشتری منجرشود.

نماینده رییس دانشگاه واسط نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در جلسه شورای دانشگاه واسط بودیم که خبر سفر به استان ایلام و دانشگاه ایلام به ما داده شد گفت: رییس دانشگاه واسط بنده را موظف کرد که به نیابت از ایشان در این سفر هیئت استانداری واسط را همراهی کنم.

وی اضافه کرد: من هر آنچه را در این سفر دیدم به رییس دانشگاه واسط منتقل خواهم کرد و این سفر برای ما جنبه شناسایی و آشنایی داشت و در سفرهای بعدی بدون شک روابط بیشتر خواهد شد.

نماینده رییس دانشگاه واسط تصریح کرد: ما از امکانات دانشگاه ایلام برای سایر همکاری‌ها با این دانشگاه بازدید کردیم و قطعا در این رابطه از وزارت علوم عراق اعتبار خواهیم گرفت.

بازدید از آزمایشگاه مرکزی و کتابخانه مرکزی دانشگاه ایلام از بازدید های استاندار واسط و هیات همراه بود.