شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم سومالی با دکتر فرهادی دیدار و گفتگو کرد

دکتر محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان با  دکتر قاسم حسین وزیر علوم سومالی در محل این وزارت دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی ، دکتر فرهادی در این دیدار با اشاره به وجود تفاهم نامه موجود بین دو کشور اظهار داشت: تعداد 23 دانشجو از کشور سومالی در دانشگاه های کشورمان به صورت بورسیه تحصیل می کنند و ما آمادگی داریم تا همکاری بیشتری در زمینه انتقال تکنولوژی و آموزش های فنی - حرفه ای به دانشجویان سومالی ارائه دهیم .
دکتر فرهادی در خصوص ارائه خدمات بشردوستانه ایزان به مردم سومالی نیز گفت : ایران در سومالی کلینیکی دارد که از سوی هلال احمر خدمات پزشکی ارائه می کند و از این طریق نیز می توان برخی آموزش ها را در زمینه توانبخشی و خدمات بهداشت و درمانی اولیه ارائه داد.
وی همچنین آمادگی آموزش عالی کشورمان را برای ارائه بورس تحصیلی سالانه به 5 نفر از دانشجویان سومالیایی اعلام کرد .
دکتر قاسم حسین وزیر علوم سومالی نیز که برای شرکت در کنفرانس وزیران علوم ، فناوری و نوآوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران به سر می برد ، در سخنانی گفت: من به تازگی در این سمت مشغول فعالیت شده‌ام و خوشحالم که نتیجه این سفر بتواند جوابگوی احتیاجات ما باشد و از طرف رئیس جمهور، مردم و سفیر کشورمان از شما تشکر می کنم.
وی افزود: ما نسل جوانی داریم که بسیار آماده پذیرش تکنولوژی هستند و بسیار مایلیم که یافته ها و پیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را به اساتید و معلمان مان انتقال دهیم.  
وزیر علوم سومالی همچنین خواستار برگزاری دوره های آموزشی آکادمیک کوتاه مدت 3 و4 ماهه  برای اساتید دانشگاه های سومالی توسط آموزش عالی ایران شد و تصریح کرد: از این طریق انتقال اطلاعات صورت می گیرد و اساتید پس از بازگشت می توانند مهارت ها را به کار گیرند. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: من حامل پیام دوستی بین دو کشور هستم. در 20 سال گذشته به دلیل مسائل امنیتی ارتباط ما با کشورها و برادران مسلمان‌مان کم شده که امیدواریم این ارتباط بتواند در زمینه های فرهنگی و مسائل دیگر تقویت یابد.

وزير علوم سومالي با دکتر فرهادي ديدار و گفتگو کرد