شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم تکریم از آقای دکتر صحرایی و معارفه آقای دکتر علی اکبری

 « به کزارش خبر نگار روابط عمومی » مراسم تکریم از آقای دکتر صحرایی سرپرست قبلی و معارفه آقای دکتر علی اکبری سرپرست جدید دانشگاه ایلام با حضور آقای دکتر صدیقی معاون محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار محترم، روسای مراکز آموزش عالی، مدیران کل استان، اساتید، دانشجویان و کارکنان چهارشنبه 13 اسفند ماه در سالن آیت الله حیدری دانشگاه برگزار گردید.

 

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ایلام ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه ( س ) گفت: رسالت همه ‌ی ما به عنوان اعضای دانشگاه این است که به کارهای بزرگ بیندیشیم.

 حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شمس‌اله سراج در مراسم تکریم و معارفه‌ ی سرپرستان دانشگاه ایلام، اظهار کرد: هیچ کدام از روسای دانشگاه‌ها با هر طرز فکری به چیزی جز تعالی دانشگاه نمی‌اندیشند و رسالت همه‌ی ما به عنوان اعضای دانشگاه این است که به کارهای بزرگ بیندیشیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت علوم باید به دانشگاه‌های بزرگ تکیه و به دانشگاه‌های کوچک رسیدگی کند تا به اعتلای مدنظر وزارت علوم و نظام جمهوری اسلامی برسیم، گفت: مدیریت ارشد استان باید در حوزه اعتبارات به دانشگاه توجه کند و وزارت علوم هم باید به دانشگاه‌هایی مانند ایلام نگاه ویژه داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از زحمات آقای دکتر صحرایی قدردانی و برای آقای دکتر علی ‌اکبری آرزوی توفیق کرد. 

  سپس مهندس محمدرضا مروارید استاندارمحترم استان  در مراسم تکریم و معارفه‌ ی سرپرستان قدیم و جدید  دانشگاه‌ ضمن با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری ( س ) قدردانی از زحمات دکتر صحرایی رسالت دکتر علی ‌اکبری رییس جدید دانشگاه را خطیر دانست و اظهار کرد: دانشگاه باید مغز متفکر استان باشد و به دستگاه‌های اجرایی خوراک بدهند اما این موضوع مغفول مانده است و اگر حرکتی انجام گرفته است فردی بوده است نه بر اساس یک برنامه‌ریزی منسجم.

وی تأکید کرد: سرپرست جدید دانشگاه باید در رفع این نقیصه کوشا باشند چون در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به نظرات دانشگاهیان به‌شدت احساس می‌شود و اگر اساتید ما مشارکت‌جو باشند این روحیه به دانشجویان هم سرایت خواهد کرد و دانشگاه‌ها از انفعال بیرون خواهند آمد.

استاندار ایلام با بیان اینکه دانشگاهیان باید برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی گام بردارند، ادامه داد: هم‌اکنون فضای دانشگاه فضای طرح مسائل استان و اندیشیدن راه چاره برای آن‌ها نیست.

در ادامه دکتر رضا صحرایی، سرپرست سابق دانشگاه ایلام ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) اظهار کرد: در طول 9 ماه و 15 روز با وجود همه‌ی حاشیه‌هایی که وزارت علوم داشت از توسعه زیرساخت‌های دانشگاه غفلت نشد و برای اولین بار در تاریخ دانشگاه 2 میلیارد تومان از آقای قلم‌چی خیر محترم کشور جذب و در نهایت کتابخانه مرکزی دانشگاه افتتاح شد.

وی ادامه داد: در حوزه اداری و مالی، کارهای اصلاحی بزرگی صورت گرفت که نتیجه‌ ی آن رشد 30 درصدی درآمد اختصاصی دانشگاه در سال بود.

دکتر صحرایی برگزاری جشنواره قرآن کریم دانشجویان پسر سراسر کشور در دانشگاه ایلام و نیز برگزاری جشنواره‌های ورزشی درون دانشگاهی و برگزاری یادواره شهدای دانشجوی استان را از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده عنوان کرد. 

دکتر مجتبی صدیقی معاون محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دانشگاه ایلام با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) اظهار کرد: وزارت علوم در 15 ماه اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بود و شاید یکی از تبعات آن، جابجایی سرپرستان در دانشگاه ایلام است که البته در دولت و وزارت علوم یک مسیر و یک هدف طی می‌شود و باید گفت که مسیر یکسان است ولی شرایط و سلیقه‌ها متفاوت هستند.

رییس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: فردی بار سنگین مسئولیتی را زمین می‌گذارد و فرد دیگر که سابقه‌ای در مدیریت این دانشگاه در سنوات گذشته دارد ریاست این دانشگاه را برعهده خواهد گرفت که باید تلاش مضاعفی داشته باشد.

معاون محترم وزیرعلوم با اشاره به اینکه دوره سرپرست پیشین دانشگاه ایلام محدود ولی منشاء خیر و برکت بود، تصریح کرد: دوران سرپرستی موقت است مگر اینکه رسمی و قطعی شود که برای دکتر صحرایی، سرپرست پیشین دانشگاه ایلام موقت بود که البته در دیدارم با وزیر علوم گفتیم که از وی در بخش های دیگر استفاده خواهد شد و فردی قدیمی و آشنا کار را ادامه خواهد داد که نیازی به معرفی ندارد و با داشتن تجربه‌های گرانبهای وی، آینده‌ای روشن برای دانشگاه قابل تصور است.

دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: وجه مشترک من و دکتر علی‌ اکبریبازگشت به مسئولیتی است که ده سال پیش بر عهده داشته‌ایم که امیدواریم به پشتوانه تجربیات گذشته و تلاش همکاران در اعتلای دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی کنیم.

وی با بیان اینکه به دانشگاه‌های جوان‌تر نسبت به سایر دانشگاه‌ها توجه بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: دانشگاه‌های جوان نیز حمایت خواهند شد اگر چه دانشگاه ایلام خیلی هم جوان نیست.

معاون محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امیدواریم در دوران مسئولیتمان بتوانیم دانشگاه ایلام را که در حوادث انقلاب و دفاع مقدس بی تأثیر نبوده و حق مضاعفی دارد را حمایت کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: ما در شرایطی هستیم که کمیت آموزشی رشد زیادی داشته و تعداد دانشجوی ما را به بیش از 4 میلیون نفر رسانده است و باید گفت که بعضی از توسعه‌های آموزش عالی در سنوات گذشته غیر هدفمند بوده و باید اصلاح شود چرا که الان زمان کیفیت‌بخشی به آموزش عالی کشور است.

دکتر صدیقی رسالت آموزش عالی را پرداختن به وظیفه ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای دانشگاه‌ها اعلام نمود و عنوان کرد: دانشگاه ایلام باید بیشتر به مباحث منطقه‌ای بپردازد تا رسالتش را به درستی محقق کند.

وی اظهار کرد: خیل عظیم دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پایان نامه‌ها باید در راستای توسعه استان باشد و توجه به زیرساخت ‌ها و مشکلات منطقه باید مد نظر دانشگاه قرار گیرد و بین‌المللی شدن دانشگاه از اهداف این دوره است که کشور همسایه، عراق برای استان و دانشگاه ایلام فرصت بسیار مغتنمی است تا دانشجویان عراقی جذب شوند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خطاب به مدیریت جدید دانشگاه ایلام فرمود: جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد و هر چقدر دانشجو خارجی جذب کنید درصدی را به شما به عنوان بورسیه خواهیم داد .

دکتر صدیقی تصریح کرد: در محیط سالم دانشگاه افزایش اختیارات دانشگاه در برنامه‌ها قرار دارد و تصمیم‌گیری‌های کلان در وزارتخانه انجام خواهند شد و ایجاد فضای با نشاط دانشجویی جزء اهداف وزارت علوم است.

وی در باره حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی و برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ ها عنوان کرد: مشکلات اعتباری کشور در سال آینده جدی است چرا که کاهش قیمت نفت را داریم و دانشگاه ها باید با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منسجم‌تر کار کرده و به درستی حرکت کنند که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی از سوی دانشگاه‌ها است.

معاون محترم وزیر علوم، روزمرگی را آفت کار در دانشگاه‌ها دانست و گفت: در جذب هیئت علمی در دانشگاه ایلام ما مشکلاتی داریم که بعضی از فضا‌ها غیر هدفمند ایجاد شده‌اند و باید متناسب با امکانات دانشگاه ایجاد تعهد کنند که البته بورسیه‌ها ی اعلام نیاز شده ی دانشگاه ایلام با قدوقواره دانشگاه همخوانی ندارد.

 

دکترمحمدعلی اکبری سرپرست جدید دانشگاه ایلام با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) و خیر مقدم به حضار سخنان خود را اینچنین آغازنمود: اتفاق امروز، جابجایی دو برادر، همفکر و رفیق است که برای تغییر و تحول در دانشگاه حرکت خود را شروع کرده اند.

ایشان در ادامه بیان داشت: خوشحالم از اینکه الان بزرگانی هستند که قبلا در کنار من نبوده‌اند ولی الان حضور دارند و من از وجود دو نفر از روسای قبلی دانشگاه یعنی دکترعلی محمدی ودکتر صحرایی بهره مند هستم که از وجود پربرکتشان برای پیشرفت دانشگاه استفاده خواهم کرد. وی افزود: اتفاقی که افتاده حاصل همراهی و همکاری و ابراز نظر مثبت پایین، متوسط و بالا بوده است و باید گفت در مرحله اول دانشجویان و دانشگاهیان و بعد از آنها مدیریت ‌ارشد استان و نماینده محترم ولی ‌فقیه در استان و در سطح بالاتری برادر ارجمندم آقای دکتر فرهادی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری بوده و به بنده اعتماد کردند و این برای من سرمایه ‌ای بزرگ است که امیدوارم حافظ آن باشم.

سرپرست جدید دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه آمدنم همراه با انتظارات بیشتری است، اضافه کرد: وظیفه دارم سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزیر علوم را در این حوزه اجرا کنم.  ما در این مسیر با برنامه شروع کردیم و برای ادامه مسیر آماده هستیم.

آقای دکتر علی ‌اکبری با اعلام اینکه دانشگاه را به جایگاه و ماموریت اصلی آن باز می‌گردانیم، عنوان کرد: ماموریت اصلی دانشگاه توسعه و ترویج علوم، تحقیقات و فناوری است و باید بگویم دانشگاه گرانیگاه فرهنگی و علمی استان خواهد شد و ارتقاء سطح علمی دانشگاه و علم در استان در رأس برنامه‌ ها قرار دارد.

وی یادآور شد: دانشجویان دلیل اصلی بودن ما هستند و به عنوان سرمایه ‌های اصلی دانشگاه به رسمیت شناخته و نظرشان لحاظ می‌شود و در عرصه فرهنگ، تنوع و پذیرش سلایق مقبول نظام از اولویت‌های کاری ما است.

سرپرست جدید دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه در عرصه مدیریت مشاور علمی، فرهنگی، اجتماعی و فناوری همه دستگاه‌ های اجرایی استان خواهیم بود و برای اجرای برنامه‌ های دو و یا چند جانبه آماده‌ایم، گفت: دانشگاه را ایلامی خواهیم کرد و در عرصه مدیریت دانشگاه از همه نظرات استفاده خواهم کرد و همه نظرات را خواهم شنید ولی باید بگویم دانشگاه یک رییس خواهد داشت و باید فراموش نکنم که بار دیگر برای خداحافظی خواهم آمد.

دکتر علی ‌اکبری در پایان این مراسم خطاب به آقای دکتر صدیقی، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دیگر وقت آن فرا رسیده که از نیروی‌های تحصیلکرده ایلامی در بدنه وزارتخانه استفاده شود.

 

در پایان این مراسم  با اهداء لوح تقدیر و تشکر وزیر محترم علوم از زحمات دکتر رضا صحرایی سرپرست پیشین دانشگاه ایلام تقدیر بعمل آمد و حکم ابلاغ سرپرستی استاد دکتر محمد علی‌اکبری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه ایلام به ایشان تقدیم شد.

برگزاري مراسم تکريم از آقاي دکتر صحرايي و معارفه آقاي دکتر علي اکبري برگزاري مراسم تکريم از آقاي دکتر صحرايي و معارفه آقاي دکتر علي اکبري برگزاري مراسم تکريم از آقاي دکتر صحرايي و معارفه آقاي دکتر علي اکبري برگزاري مراسم تکريم از آقاي دکتر صحرايي و معارفه آقاي دکتر علي اکبري برگزاري مراسم تکريم از آقاي دکتر صحرايي و معارفه آقاي دکتر علي اکبري برگزاري مراسم تکريم از آقاي دکتر صحرايي و معارفه آقاي دکتر علي اکبري برگزاري مراسم تکريم از آقاي دکتر صحرايي و معارفه آقاي دکتر علي اکبري