شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم: افزایش تولیدات داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی درکشور است

دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری دربازدیداز پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل گفت: برگزاری نمایشگاه های فناوری، افزایش تولیدات داخلی و تاسیس رشته های آموزشی منجر به کارآفرینی از مصادیق اقتصاد مقاومتی درکشوراست.
«به گزارش روابط عمومی »، دکتر فرهادی در این بازدید با اشاره به دستاوردهای فناوری توسط محققان کشوراظهار داشت: ورود فارغ التحصیلان دارای مهارت به عرصه اقتصاد دانش بنیان و رفع نیازکشور از طریق آنها را می توان از دیگر مصادیق اقتصاد مقاومتی برشمرد.
وی افزود : با تلاش این افراد خروج ارز از کشور کاهش یافته و نمونه های متعددی ازفناوری که قبلا وارد می شد اکنون درداخل تولید می شود و این نشان ازتحقق اقتصاد مقاومتی درکشوردارد.
وی درخصوص جلوگیری از موازی کاری دربرنامه های فناوری وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم همکاری و هماهنگی وجود دارد به طوری که دراین نمایشگاه پارک های علم وفناوری، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان حضوردارند و این نشان از همکاری وزرات علوم و معاونت است.
دکترفرهادی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای علوم کشورهای غیرمتعهد درتهران اظهار داشت : در این اجلاس مذاکرات خوبی انجام شد تا بتوانیم با این کشورها تبادل علم و فناوری داشته باشیم.

وزير علوم: افزايش توليدات داخلي از مصاديق اقتصاد مقاومتي درکشور است