شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم اندیشی پژوهشگران برتر استان ایلام

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » نشست هم اندیشی پژوهشگران برتر استان ایلام روز چهارشنبه 19 آذر 1393 در هفته پژوهش، به میزبانی دانشگاه ایلام و با حضور جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر حشمت الله عسگری معاون محترم برنامه ریزی استاندار ایلام، رؤسای دانشگاه های، مدیران دوایر دولتی و پژوهشگران موفق استان برگزار گردید.

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی» جناب آقای دکتر  رضا صحرایی ریاست محترم دانشگاه ایلام، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و خیرمقدم به رؤسای دانشگاه ها، مدیران ادارات و پژوهشگران برتر استان بیان داشت: مباحث و پژوهش های مورد ارائه در مراکز آموزش عالی کشور پاسخگوی نیازهای ملی و منطقه ای کشور نیست و دانشگاه های ایران همپای کشورهای توسعه یافته رشد نکرده اند.

ریاست محترم دانشگاه ایلام اظهار داشت: اکنون دانشگاه های معتبر دنیا به سمت اشتغال محوری وکارآفرینی در حال حرکت هستند در حالیکه در کشور ایران همان مباحث تئوری قدیمی وجود دارد.
وی پیشرفت روزافزون و شتاب دار کشوردر حاله توسعه چین در عرصه های بین المللی و جهانی را مرهون پژوهش های خلاقانه ، مدون ، علمی همراه با برنامه ریزی های منطقی و بهره گیری از کارهای گروهی دانست و افزود نیاز امروز جامعه ایران، به ویژه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را خلق ثروت از طریق علم بر شمرد.

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه ایلام»، آقای دکتر حشمت الله عسگری معاون محترم برنامه ریزی استاندار ایلام در نشست هم اندیشی پژوهشگران موفق استان ایلام اظهار کرد: یکی از کاستی های امر پژوهش در این استان و حتی کشور، نبود اثرات واقعی این تحقیق ها در زندگی روزمره مردم و افزایش رفاه آنان است.

وی افزود: اگر جامعه امروز ایران بر اساس واقعیت ها و برنامه های موجود حرکت کند به یقین هیچ موفقیت و پیشرفتی در هیچ کدام از بخش های کشور حاصل نخواهد شد و تحقق اهداف چشم انداز های 20 ساله کشور دور از ذهن و دست نیافتنی خواهد بود.
آقای دکتر عسگری تأکید کرد: دانشگاه ها باید بر پایه پژوهش های کارآفرین محور و اشتغالزا برنامه های خود را تدوین کنند، چرا که دانشگاه و دانشجویان نقش مهم و حساسی در پیشرفت و توسعه کشور و استان ایفا می کنند.
وی اشتیاق پژوهشگران به چاپ مقالات و آثار پژوهشی در نشریات خارج کشور را یک ضعف بزرگ در امر پژوهش دانست و یادآور شد: این رویه کمک چندان موثری به تولید علم و رفاه اجتماعی در کشور نمی کند.
معاون استاندار ایلام با اشاره به تصویب تخصیص اعتبار به حوزه پژوهش در اصلاح لایحه قانون تنظیم مقررات مالی دولت، این حرکت را بعد از بی ثباتی های چند سال اخیر تخصیص اعتبارهای پژوهشی، نوید بخش آغاز پژوهش های ایده پردازانه در کشور دانست و از رایزنی و تبادل نظر میان مسوولان مراکز آموزش عالی استان برای تدوین یک برنامه پژوهشی الگویی - عملیاتی محور در این استان خبر داد. 

در این نشست جمعی از پژوهشگران و مدیران استان به بیان گوشه هایی دغدغه ها و مشکل های فراروی امر پژوهش در استان پرداختند. 

برپایی نمایشگاه دستاورهای علمی – پژوهشی دانشجویان و تقدیر از24 پژوهشگر موفق و نخبه استان از دیگر برنامه های این همایش بود.

نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام نشست هم انديشي پژوهشگران برتر استان ايلام