شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، به منظور تقویت و گسترش همکاری و تعامل دانشگاه و صنعت به عنوان دو مؤلفه اصلی اثرگذار در فرایند توسعه پایدار، تفاهم نامه ای بین دانشگاه ایلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام منعقد گردید. با امضای این تفاهم‌نامه طرفین تلاش خویش را برای گسترش توان استان در حل مشکلات و معضلات علمی- تحقیقاتی موضوع این تفاهم نامه و نیل به خود اتکایی ملی بعمل آورده و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نخواهند نمود.

 

دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام در این جلسه مشترک با هدف انعقاد این تفاهم نامه بیان داشت: باید کوشید تا شهروندان نسبت به اهمیت و نقش ملموس و تأثیر گذار واقعی دانشگاه واقف شوند و ارتباطی نزدیک میان قابلیت های دانشگاه در حل مسائل شهر و عامه مردم شکل گیرد و هم اکنون در دانشگاه ایلام آمادگی لازم برای ایفای نقش در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

رئیس دانشگاه ایلام خاطر نشان کرد: یکی از بخش‌های مهم که می‌تواند در شتاب بخشیدن به توسعه استان مؤثر باشد، بخش تولید و تجارت است که با فراهم شدن زمینه ارتباط این بخش با دانشگاه و مراکز علمی می‌توان دستاوردها و ثمرات ارزشمندی را نصیب مردم استان و حتی کشور نماید.

دکتر علی‌اکبری اظهار کرد: تنها در سایه همکاری بین دانشگاه و صنعت است که ثمره و آثار یافته‌های علمی اندیشمندان می‌تواند در قالب تولید محصول دانش محور در زندگی مردم نمود واقعی پیدا نماید.

نصیری، رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام در سخنانی بیان داشت: دانشگاه یک موجود زنده و پویا می‌باشد که هر فرد برای فرار از بی تحرکی بایستی خود را به این موجود زنده و ارزشمند نزدیک نموده و از وجود آن بهره گیری نماید.

نصیری در خصوص نحوه همکاری فی مابین خاطر نشان کرد: فضا و بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسب برای برقراری رابطه ای هدفمند و مؤثر بین صنعت و دانشگاه در استان ایلام فراهم است. وی ادامه داد: دانشگاه ایلام از نظر منابع انسانی متخصص  بسیار غنی می‌باشد و بایستی شرایطی فراهم شود تا از ثمره سال‌ها دانش‌آموزی و اندوخته‌های علمی جوانان این منطقه، همه سطوح جامعه منتفع شوند.

این مسئول با اشاره به دایره فعالیت و تنوع خدمات قابل ارائه به درصد زیادی از افرادجامعه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با همراهی و همکاری دانشگاه می‌توان برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی به همکاران سازمان، تجار، بازرگانان، اصناف و بازاریان، صنعتگران و معدنکاران را در دستور کار قرار داد و در جهت کیفی شدن خدمات و بالا بردن سطح توانمندی‌ها و افزایش بهره وری جامعه هدف گام‌های اساسی و مثبتی برداشته شود.

مدت این تفاهم نامه چهار سال اعلام شد که در آن موضوعاتی چون اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی فی مابین در سطوح وزارتخانه و استان، جمع آوری مشکلات صنعت و دانشگاه، طبقه‌بندی و اولویت‌گذاری به منظور ارائه راهکارهای مناسب، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از محققین و متخصصین فعال دانشگاهی در زمینه اجرای طرح‌های موفق تحقیقاتی و پژوهشی در بخش صنعت، معدن و تجارت، ایجاد بانک اطلاعاتی از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک صنعت و دانشگاه به منظور اطلاع رسانی از فعالیت‌های مشترک و توسعه همکاری‌های دانشگاه و صنعت، آشنایی بخش صنعت با توانایی‌های دانشگاه برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز صنایع، انعکاس مسائل و مشکلات صنایع به دانشگاه برای ارائه راهکارهای علمی و مناسب، برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از نیروهای کارآمد برای استفاده از نتایج تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در بخش صنعت، استفاده از ابزارهای انگیزشی لازم و جذاب برای مدیران واحدهای تولیدی برای بهبود برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت و استفاده از محققین و متخصصین فعال دانشگاه در جهت فعال کردن هر چه بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه در بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار گرفته است.

تفاهم نامه همکاري بين دانشگاه ايلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام منعقد گرديد. تفاهم نامه همکاري بين دانشگاه ايلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام منعقد گرديد. تفاهم نامه همکاري بين دانشگاه ايلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام منعقد گرديد. تفاهم نامه همکاري بين دانشگاه ايلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام منعقد گرديد. تفاهم نامه همکاري بين دانشگاه ايلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام منعقد گرديد. تفاهم نامه همکاري بين دانشگاه ايلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام منعقد گرديد.