شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم بر تقویت همکاری های بین المللی دانشگاهها و افزایش پذیرش دانشجوی خارجی تاکید کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ، بر ضرورت تقویت همکاری های بین المللی دانشگاهها و افزایش پذیرش دانشجوی خارجی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد فرهادی  اظهار داشت : میزان همکاری های بین المللی ، پذیرش دانشجویان خارجی ،برگزاری سیمینار و انتشار مجلات علمی- پژوهشی و دوره های مشترک با دانشگاههای خارجی نقش مهمی در ارتقای جایگاه دانشگاهها در رده بندی جهانی دارد  و ما باید در این راستا برنامه ریزی کنیم.

وی افزود:  افزایش جذب دانشجوی خارجی یک تکلیف قانونی هست و علاوه بر آن یک فعالیت فرهنگی است چرا که دانشجویان خارجی پس از تحصیل در ایران و آشنایی با فرهنگ ایرانی ، به عنوان سفیران فرهنگی ایران  و عاملان ترویج فرهنگ ایرانی  عمل خواهند بود.

دکتر فرهادی با اشاره به مذاکرات هسته ای و برنامه جامع اقدام مشترک گفت : پس از برجام و دوران پساتحریم ، ارتباطات بین المللی در تمامی زمینه ها گسترش خواهد یافت و زمینه گسترش بیشتر همکاریهای علمی نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت : وجود بیش از چهار میلیون دانشجو، 70هزار عضو هیئت علمی ، دانشگاه و 2600موسسه آموزش عالی و 36پارک علم و فناوری ظرفیت مهمی را در اختیار ما می گذارد که باید با توسعه ارتباطات بین المللی و استفاده از دانش و تجربه دانشگاههای معتبر دنیا در استفاده بهینه از این ظرفیت بکوشیم و بویژه به موضوع فناوری و تبدیل دانش به محصول تمرکز کافی داشته باشیم .

وی افزود: سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می توانند نقش مهمی در دیپلماسی علمی و تقویت همکاری های علمی بین المللی  داشته باشند و  در تسهیل تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور و تعامل بیشتر دانشگاهای ایرانی و خارجی تاثیر گذار باشند.

وزیر علوم در ادامه این نشست گفت : ارزیابی اعتبار دانشگاههای خارجی در حال بازنگری است  و دفاتری نیز در دانشگاهها جهت تسهیل جذب دانشجویان خارجی و دانشجویانی ایرانی خارج از کشور ایجاد خواهند شد .

وی افزود: باید برنامه عملیاتی اجرایی شدن تفاهم  نامه های امضا شده با کشورهای دیگر تهیه شود و محور تقویت همکاری های علمی، همکاریهای دوجانبه  و چند جانبه دانشگاههای ایرانی با دانشگاههای خارجی باشد و وزارت علوم نقش هماهنگی و تسهیل ارتباط را داشته باشد

گفتنی است : در این نشست  که معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه نیز حضور داشت سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ، سوالات و نظرات خود را در خصوص مسائل آموزش عالی مطرح کردند و وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه پاسخ های لازم را ارائه کردند.

وزير علوم بر تقويت همکاري هاي بين المللي دانشگاهها و افزايش پذيرش دانشجوي خارجي تاکيد کرد