شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جلسه کارگروه علمی–تخصصی اتاق فکر استان با موضوع تحلیل ابعاد آیین گرامیداشت اربعین سالار شهیدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، جلسه کارگروه علمی–تخصصی اتاق فکر استان با موضوع تحلیل ابعاد آیین گرامیداشت اربعین سالار شهیدان، امام حسین (علیه السلام) با حضور ریاست محترم دانشگاه، معاون فرهنگی-اجتماعی، رؤسای دانشکده های الهیات و ادبیات و علوم انسانی و نمایندگانی از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، سپاه پاسداران، اداره محیط زیست، شورای هیات های مذهبی، حج و زیارت و راهنمایی و رانندگی در سالن حوزه ریاست برگزار گردید.

دکترعلی اکبری: دانشگاه، محیطی است که شهروندان باید بتوانند با سهولت و آرامش بیاموزند، به آراء و اندیشه‌های گوناگون یکدیگر گوش فرا دهند و بهترین را انتخاب کنند.

در ابتدای جلسه، دکتر علی‌اکبری، رییس دانشگاه با اظهار خشنودی از حضور مدعوین و خیر مقدم، به جایگاه و نقش های متعدد و متنوع دانشگاه در طی زمان پرداخت. ایشان گفت: دانشگاه در گذشته، مدرسه‌ی بزرگی برای آموزش بود. سپس تغییراتی صورت گرفت وپژوهش به دانشگاه افزوده شد که هرکدام قوت و ضعف خودش را دارد. تغییر دیگر، تغییر عنوان دانشگاه از «آموزش عالی» به «علوم، تحقیقات و فناوری» بود با افزودن حوزه‌های جدید فناوری به آن. بعدها گفته شد دانشگاه باید به سوی کارآفرینی برود. با همه‌ی این‌ها، دانشگاه، جای فرهنگ سازی است. دانشگاه باید موتور حرکت جامعه باشد. ما بر این باور هستیم و می‌دانیم که حتی در روزگار گذشته نیز اعزام به خارج از کشور از میان دانشگاهیان بود و همواره جامعه‌ی دانشگاهی، پیش گام بوده است.

امروز در جامعه‌ی دانشگاهی بحث بر سر آزاداندیشی است. دانشگاه، محیطی است که شهروندان باید بتوانند با سهولت و آرامش بیاموزند، به آراء و اندیشه‌های گوناگون یکدیگر گوش فرا دهند و بهترین را انتخاب کنند. بنابراین یکی از وظایف ما در دانشگاه‌ها این است که اندیشه ورزی را بیش از پیش پاس بداریم و در موضوعات مختلف و با افتخار از نظرات صاحب نظران دانشگاهی، حوزوی، اجرایی و نهادهای مردمی استفاده کنیم. در این صورت است که هم به وظیفه ذاتی دانشگاه در فراهم ساختن فرصت آموختن بر اساس آزاداندیشی عمل کرده ایم و هم عاملی شایسته و امانتدار برای انتقال دیدگاه‌های صاحب نظران به مراجع تصمیم سازی خواهیم بود تا زمینه شکلگیری جامعه ای دانا محور فراهم آید.

دکتر علی اکبری افزود: دانشگاه ایلام، وظایف خود را در قبال مسائل استان به نحو ممکن انجام داده است و جزء دانشگاه‌هایی است که اتاق فکرش از سوی وزارت علوم، شایسته‌ی تقدیر شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با توجه به مسایلی که در استان داشتیم، جلساتی با موضوع و مسئله «ریزگردها» و «بحران آب» برگزارشد اما امسال به صورت وسیعتر به مسائل استان پرداختیم. و این‌ نشانگر آن است که دانشگاه ایلام، رسالت خود را در فرهنگ سازی و تبدیل دانشگاه به سرمایه‌ی ملی و استانی بر اساس تلاش و پیگیری دلسوزانه همکاران به خوبی انجام داده است.

جلسه کارگروه علمي–تخصصي اتاق فکر استان با موضوع تحليل ابعاد آيين گراميداشت اربعين سالار شهيدان برگزار شد جلسه کارگروه علمي–تخصصي اتاق فکر استان با موضوع تحليل ابعاد آيين گراميداشت اربعين سالار شهيدان برگزار شد جلسه کارگروه علمي–تخصصي اتاق فکر استان با موضوع تحليل ابعاد آيين گراميداشت اربعين سالار شهيدان برگزار شد جلسه کارگروه علمي–تخصصي اتاق فکر استان با موضوع تحليل ابعاد آيين گراميداشت اربعين سالار شهيدان برگزار شد جلسه کارگروه علمي–تخصصي اتاق فکر استان با موضوع تحليل ابعاد آيين گراميداشت اربعين سالار شهيدان برگزار شد