شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام والمسلمین شمس الله سراج: قشر دانشگاهی علمدار مبارزه با استکبار است/مراقب نفوذ فرهنگی آمریکا باشیم

مسئول نهاد رهبری دانشگاه ایلام گفت: ما با آنچه که مخالف هستیم، سیاست های استکباری آمریکا است و مرگ بر آمریکا که میگوییم در واقع مرگ بر این سیاست های غلط و زور مدارانه است.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین "شمس الله سراج" مسئول نهاد رهبری دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگارایلام رصد از13آبان روز استکبار ستیزی و روز تسخیر لانه ی جاسوسی در سال 1358توسط دانشجویان پیرو خط امام راروز ملی مبارزه با استکبار جهانی به تعبیر حضرت امام(ره) انقلاب دوم یاد کرد و گفت: یکی از بحث هایی که در انقلاب ما مطرح بود نفوذ آمریکا در ایران بود که کشور را حیاط خلوت خود قرار داده بودند و از این راه ضررهای بسیاری را بر کشور متحمل ساختند.

قشر روشنفکر و دانشگاهی ما علمدار مبارزه با استکبار بوده و هستند

وی افزود:  با وجود قوانینی مثل کاپیتولاسیون، وحق توحشی که از ایرانیان می گرفتند و نفوذ آنها در دربار ایران و وزارتخانه های مختلف و تسخیر لانه ی جاسوسی حقیقتا انقلاب دوم بود واسناد بسیار مهمی از این لانه بدست آمد،که خیلی از نقشه های آمریکا برای آینده ی ایران و منطقه در آن پیش بینی شده بود.

سراج با بیان اینکه در واقع دانشجویان پیرو خط امام به صندوقچه ی اسرار آمریکا دسترسی پیدا کردند، اظهار داشتاینکه چنین اتفاقی در قشر روشنفکر ما روی داده یعنی قشر روشنفکر و دانشگاهی ما علمدار مبارزه با استکبار بوده اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، با اشاره به بحث استکبارستیزی، تصریح کرد: استکبارهمیشه با یک نقشه وارد میدان نمی شود و نقشه های مختلف را بکار می گیرد گاهی با حمله ی نظامی و فیزیکی، گاهی با حمله و جنگ اقتصادی، گاهی با جنگ سیاسی و گاهی با جنگ فرهنگی، که این هوشیاری بسیاری می طلبد.

مبارزه سختی در پیش است باید منافذ نفوذ آمریکا را بست

وی اضافه کرد:  آمریکا در راس هرم استکبار جهانی در طول این چند سال از ابزارهای نظامی، نفوذ سیاسی و تحریم اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده واگر چه چندان موفق نبوده است اما امروز نفوذ فرهنگی مطرح است که خیلی مهمتر از موارد دیگر است و اگر بحث نفوذ فرهنگی شکل بگیرد به نظر می رسد مبارزه ی سختی در پیش خواهیم داشت لذا باید منافذ نفوذ آمریکا را بست.

 سراج با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند ما با آمریکا جز در مسائل هسته ای مذاکره ای نداریم، اظهار داشت: هیچگاه آمریکا و نظام استکباری قابل اعتماد نبوده اند و چه بسا پیمان ها و عهدنامه هایی که با ایران و سایر کشور ها بسته اند و به آنها وفا نکرده اند، و به تعبیری آمریکا مذاکره ای را مذاکره می داند که طرف مقابل حرف او را بپذیرد و با کسی که در مقابلش حرفی داشته باشد مذاکره نمی کند بنابراین منظور آنها از مذاکره پذیرش شرایط خودشان در هر قضیه ای است واگر این حاصل نشود آن مذاکره را بهم میزنند و در این مسیر ابزارهای گوناگونی هم دارند از جمله ابزار رسانه زیرا به تمام رسانه های دنیا مسلط هستند.

ساده لوحی است اگر کسی بگوید اوضاع ما بعد از مذاکره با آمریکا خوب می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام، با بیان این نکته که نباید گول چهره های مختلف استکبار و آمریکا را بخوریم، خاطر نشان کرد: با کمی دقت میتوان مشت های آهنی زیر این دستکش های مخملی را دید بنابراین ساده لوحی است اگر کسی بگوید اوضاع ما بعد از مذاکره با آمریکا خوب می شود.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، با اشاره به این موضوع که ما باید جبهه مان را مشخص کنیم و طبیعتا جبهه ی حق هزینه دارد، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، تحریم و تنگناها مسلما در جبهه ی حق است چون نظام باطل یک نظام گسترده است هر چند که به اعتقاد ما کف سر آب است و طبق آیات قران و وعده ی الهی از بین می رود و مهم این است پیروان جبهه ی حق نهراسند و جبهه را خالی نکنند.

منظور ما از شعار مرگ بر آمریکا و شعارهای استکبار ستیزی سیاست های غلط آمریکا است
 

وی با اشاره به اینکه منظوراز استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار، دولت، نظام و سیاست های غلط آمریکا است بیان داشت: منظور ما از شعار مرگ بر آمریکا و شعارهای استکبار ستیزی سیاست های غلط آمریکا در منطقه و حتی در کشور خودش است، زیرا خیلی از مردم آمریکا مردمی هستند که اگر ما بتوانیم مسئله را برایشان روشن کنیم با ایران مشکلی ندارند و اگر جوانان آمریکا بی طرفانه اخبار ایران را بشنوند قطعا آموزه های دین اسلام را پذیرا خواهند بود.

 سراج با بیان اینکه در حال حاضر خیلی از مردم آمریکا مستضعف فکری اند، اضافه کرد: ما با آنچه که مخالف هستیم، سیاست های استکباری آمریکا است و مرگ بر آمریکا که میگوییم در واقع مرگ بر این سیاست های غلط و زور مدارانه است.

 

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، با اشاره به گفته ی مقام معظم رهبری که  آمریکا دست از دشمنی با ما برنمی دارد و دشمنی بین ما، دشمنی دیرین است و دیوار بی اعتمادی بین ما بلند است و تا این دیوار کوتاه نشود نمی توان کاری کرد.

هوشیار باشیم فریب چهره ی بزک کرده ی آمریکا را نخوریم

وی ابراز داشت:  سیاست های ایران انسانی است ما قائل به ظلم و تجاوز نیستیم و نبوده ایم بنابراین طرف مقابل باید سیاست هایش را عوض کند چراکه هر چه ظلم و تجاوز و بیداد و غارتگری وجود دارد توسط آمریکا انجام گرفته لذا زمانی ما به آمریکا اعتماد خواهیم کرد که از تمام کارهای گذشته اش عذرخواهی کند و کل خسارت هایی که به ملت ما وارد کرده جبران کند و حسن نیت خود را نشان دهد.

سراج با بیان اینکه استکبار به چیزی غیر از تسلیم شدن ما راضی نیست، یادآور شد: ما نیز در برابر استکبارنباید به چیزی غیر از عزت و سربلندی خود راضی بوده وسربلندی و عزت را بایداز مکتب امام حسین(ع) بیاموزیم و زیر بار ظلم نرویم.

امام جمعه موقت ایلام، گفت: امروزه مهمترین سنگری که باید ازدست استکبار حفظ کنیم سنگر فرهنگ است یعنی باید از نفوذ فرهنگی استکبار در تمام جنبه ها حتی دینی جلوگیری کنیم کما اینکه داعش و طالبان نمونه ی اسلام آمریکایی هستند یعنی آنها از طریق دین و مذهب هم می خواهند نفوذ کنند آنها یک بدل از اسلام تحویل داده که دنیا فکر کند اسلام این است بنابراین باید هوشیار باشیم فریب چهره ی بزک کرده ی آمریکا را نخوریم.

حجت الاسلام والمسلمين شمس الله سراج: قشر دانشگاهي علمدار مبارزه با استکبار است/مراقب نفوذ فرهنگي آمريکا باشيم