شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیام قیام عاشورا؛سازش ناپذیری و دشمن شناسی است/دانشگاه نیروی صالح تربیت کند جامعه اصلاح می شود

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام سید محمد باقر هاشمی" در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، با اشاره به اصل قیام عاشورا گفت: این قیام در برابر انحراف بزرگ امت پیامبر بود که توسط حکام فاسد و پیروی مردم از روی جهل، عافیت طلبی، دنیا خواهی و دنیا زدگی، تطمیع ها و تهدیدها و نبود بصیرت و آگاهی لازم صورت گرفت.

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: قیام ابا عبدالله در راستای احیای آیین خدا و نجات اسلام از چنگال بدعت ها، اصلاح امت در سایه ی امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل حکومت اسلامی و مبارزه با ظالمان و ستمگران و استبداد در جامعه ی آنروز صورت گرفت و بعنوان الگوی ماندگار برای همیشه تاریخ بشر تبدیل شد.

وی افزود: پیام قیام عاشورا برای همه حقیقت خواهان عالم، عبارت از ظلم ستیزی، سازش ناپذیری، دشمن شناسی، جهل زدایی، بصیرت آفرینی، آگاهی بخشی، دمیدن روحیه ی شهادت طلبی، صبر و پایداری و ایثار و از خودگذشتگی بود.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد:  فریضه ی امر به معروف براساس آیات قرآنی و آموزه های دینی راه انبیا و روش صالحان است واجب بزرگی که اجرای تمام واجبات دیگر در گرو توجه به این واجب الهی است که اگر این نظارت عمومی آنگونه که مکتب اسلام خواسته است بدرستی انجام پذیرد تمام امور جامعه اصلاح می شود.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ایلام، به مصادیق معروف در حوزه های مختلف اشاره و بیان داشت: مهمترین معروف امروز تحکیم بنیاد خانواده، توجه به بنیان های خانواده، تسهیل ازدواج به شکل آگاهانه، آسان، پایدار و به هنگام تامین نشاط و شادابی و تربیت فرزندان بر اساس آموزه های مکتب اسلام است.

وی افزود: از مصادیق معروف در حوزه ی اجتماعی؛ تعاون بر برّ تقوی، خیر خواهی همگانی، گره گشایی و حل مشکلات مردم، ازخودگذشتگی، سبقت در انجام کارهای خیر، حفظ اتحاد و همبستگی و وفای به عهد و تعهدات اجتماعی را نام برد.

هاشمی اضافه کرد: در بعد سیاسی مهمترین معروف حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع از کیان انقلاب، حضور در تمام صحنه ها، صبر و بردباری در تمام مشکلات، احترام به قوانین و در راس آنها حفظ نظام وپیروی از امام جامعه از جمله این مصداق های معروف است.

این روحانی و مبلغ دینی به بخش فرهنگی و تربیتی اشاره و تصریح کرد: مصداق معروف در این بخش ها، اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامی به معنای واقعی کلمه، تلاش در جهت صدور ارزشهای انقلاب اسلامی، معرفی ارزشهای اسلامی و انقلاب به نسل نو خاسته و در مسیر نهضت قرآنی حرکت نمودن آنها است.

حجت السلام هاشمی در خصوص معروف های بخش اداری با بیان اینکه، متاسفانه خیلی با الگوی اسلامی فاصله داریم، یادآور شد: تکریم ارباب رجوع، برخورد خداپسندانه، تسریع در امور مراجعان، دقت در حفظ بیت المال و تمام وقت به کار اشتغال داشتن و به وظیفه عمل نمودن از مصادیق معروف در محیط کار و اداری است.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ایلام، با اشاره به تعبیر امام که فرمود:"دانشگاه مبدأ همه ی تحولات است" اظهار داشت: اگردر دانشگاه به بحث امر به معروف و نهی از منکر توجه لازم صورت گیرد چه در تبیین و چه در ترویج و تبلیغ میتواند منشأ بسیاری از برکات شود به دلیل اینکه اکثریت امور کشور در ابعاد گوناگون در دست فارغ التحیلان دانشگاه قرار می گیرد نیروی انسانی جامعه در سطوح مختلف از دانشگاه تامین می شودواگر دانشگاه در کادر سازی و تربیت انسانهای صالح، موًمن، متعهد، متخصص، دلسوز، کارآمد و دارای تفکر انقلابی موفق باشد کل امور جامعه اصلاح می شود.

وی خاطر نشان کرد: فلسفه ی گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) علاوه بر حسن ذاتی گریه و درک ثواب و رسیدن به شفاعت اهل بیت و محشور شدن با اهل بیت(ع) موجب حفظ مکتب اسلام، بسیج توده ها، خودسازی، ارائه ی الگوی مناسب، ترویج سبک زندگی اسلامی، تجلیل از مجاهدت حماسه سازان کربلا و تعظیم شعائر است.

پيام قيام عاشورا؛سازش ناپذيري و دشمن شناسي است/دانشگاه نيروي صالح تربيت کند جامعه اصلاح مي شود