شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:علم و فناوری به عنوان اولویت برنامه ششم توسعه تعیین شد

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت : با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور علم و فناوری به عنوان موضوع ویژه و اولویت خاص برنامه ششم  توسعه تعیین شد

به گزارش روابط عمومی ،دکتر محمد فرهادی گفت :اقتصاد مقاومتی مبتنی بر شرکت های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دولت نیز توجه ویژه به آن دارد ودر همین راستا، علم و فناوری به عنوان اولویت برنامه ششم توسعه تعیین شد.

وی  در ادامه با اشاره به نقش شبکه سازی در هم افزایی امکانات و صرفه جویی در هزینه ها اظهار داشت : هم اکنون 16 دانشگاه و مرکز علمی به شبکه علمی کشور پیوسته اند و تا پایان سال همه دانشگاهها،مراکز آموزش عالی و پژوهشگاهها به این شبکه متصل می شوند.

وی با اشاره به ایجاد 52آزمایشگاه مرکزی در دانشگاههای سراسر کشور، ایجاد آزمایشگاه مرکزی و اتصال به شبکه آزمایشگاههای علمی(شاعا) را برنامه مهم وزارت علوم ذکر کرد و گفت : تاکنون بیش از 15 هزار دستگاه تجهیزات آزمایشگاهی در قالب شبکه شاعا به کار گرفته شده  و بیش از 1000 نوع خدمت آزمایشگاهی ارائه شده است.

وزیر علوم ضمن تاکید بر ضرورت تعیین ماموریت خاص و تدوین برنامه راهبردی برای هر یک از دانشگاهها،از دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا و دارای برنامه کلان یاد کرد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري:علم و فناوري به عنوان اولويت برنامه ششم توسعه تعيين شد