شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ستاد بحران استان در دانشگاه ایلام برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی, بارندگی شدید باعث جاری شدن سیل در سطح شهر ایلام شده که خسارت  مالی و جانی را برای مردم ایلام به همراه داشته است، به همین منظور جلسه ستاد بحران و شورای برنامه ریزی استان به میزبانی دانشگاه ایلام با حضوردکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، آقای حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری و اعضاء این ستاد ،قبل از ظهر امروز جمعه برگزارشد.

دکترنوبخت: ریاست جهموری بطور جدی پیگیر وضعیت سیل زدگان استان ایلام است

 محمدباقر نوبخت اظهار داشت:ریاست محترم جمهوردستور لازم در خصوص رسیدگی به وضع پیش آمده در ایلام را صادر کرده و با توجه به حجم خسارت های وارد شده، از بنده خواستند در سریع ترین زمان  به ایلام سفر کنم.
وی افزود: این واقعه نخستین حادثه طبیعی در کشور نبوده و بطور حتم آخرین آنها هم نیست اما نحوه واکنش به این حوادث طبیعی و عملکرد مسئولان بحران نسبت به خدمات رسانی آنها به آسیب دیدگان را پر اهمیت می کند.
نوبخت با اشاره به بازدید میدانی از مناطق سیل زده و خسارت های وارد شده به تاسیسات زیربنایی و منازل مردم تاکید کرد: خسارت های وارده بسیار زیاد و بالاست و مردم باید دست گرم و پرتلاش دولتمردان تدبیر و امید را درکنار خود حس کنند.
سخنگوی دولت یادآور شد: باید تا قبل از پایان امشب نیازهای ضروری سیل زدگان مورد شناسایی قرار گرفته و تامین شود و دستگاه های مرتبط امکانات و تجهیزات خود را برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان بسیج کنند.
وی خواستار تشکیل ستاد ساماندهی مردمی برای رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان شد و گفت: بدون همراهی مردم خدمت رسانی به سیل زدگان زمان بر خواهد بود البته این به معنی عجز و ناتوانی دولت در خدمات رسانی به مردم نیست بلکه نمونه بارز همدلی و همزبانی دولت با مردم است.
نوبخت ادامه داد: دولتی که توانست بحران هسته ای را بخوبی مدیریت کرده و آن را به سرانجام برساند این بحران های مقطعی و کوچک خللی در اراده و توان خدمت گزاران نظام برای رسیدگی به مشکلات مردم وارد نخواهد کرد.
معاون رئیس جمهور گفت: امکانات زیرساختی و تجهیزاتی استان ایلام نسبت به دیگر استان ها کمتر است و با بکارکیری تجهیزات دیگر استان ها تلاش می کینم از آلام و رنج های آسیب دیدگان کم کرده و هر چه سریعتر وضعیت را ساماندهی کنیم.
وی با اشاره به احتمال ادامه بارش ها و کاهش دما تاکید کرد: اسکان اُسیب دیدگان و تامین نیازهای ضروری آنها باید تا امشب انجام شود و در نشست روز یکشنبه هیات دولت شرایط استان ایلام را بطور ویژه مورد ارزیابی قرار داده و اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت های وارده را تخصیص می دهیم.
نوبخت با قدردانی از تلاش همه ارگان ها و دستگاه های کشوری و لشکری در حادثه سیل اخیر در ایلام افزود: هنوز نتوانسته ایم انتظارات به حق مردم آسیب دیده را تامین کنیم ولی تمام مسئولان و نهادهای اجرایی پای کار هستند تا هر چه سریعتر مشکلات ایجاد شده را بر طرف کنیم وبخشی از کمک دولت به آسیب دیدگان بصورت بلاعوض و بخشی نیز با استفاده از تسهیلات ارزان قمیت جبران خواهد شد.

دکتر علی اکبری : تمام تلاش ما حفظ سلامت دانشجویان و در امان نگه داشتن آن ها است

 در ادامه این جلسه دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه تمام تلاش ما حفظ سلامت دانشجویان و در امان نگه داشتن آن ها است بیان داشت:سه دانشگاه استان شامل پردیس خواهران، خوابگاه دانشگاه فنی خواهران و پیام نور استان و همچنین بخش هایی از دانشگاه ایلام نیز آسیب دیده اند که مهمترین آن خط انتقال آب دانشگاه است که قطع شده است.

وی با بیان اینکه تزریق امکانات به استان ایلام قابل کتمان نیست اظهار داشت: ما در دانشگاه ایلام آماده هر گونه کمکی در این زمینه می باشیم و دانشجویان استان برای امداد رسانی اعلام آمادگی نموده اند.