شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سخنرانی استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه ایلام

به گزارش روابط عمومی ، آقای دکتر عبدالکریم کاشی استاد تمام دانشگاه تهران و پدر علم سبزی کاری ایران، برای اساتید و دانشجویان گروه عمومی باغبانی دانشگاه ایلام در جلسه ای پیرامون مسائل و مشکلات حوزه ی آموزش و پژوهش بویژه در زمینه ی سبزی کاری سخنرانی نمودند.

دکتر کاشی استاد تمام دانشگاه تهران بیان داشت: سابقاً دانشجویان بسیار طالب علم بودند فزون خواهی و سیری ناپذیری تنها در علم ومعرفت مجاز است و به شدت دانشجویان را به فزون خواهی در علم ترغیب نمودند وبه دانشجویان توصیه نمودند که در کنار درس و پژوهش ورزش را هرگز فراموش نکنند چرا که کشاورزی نیازمند نیروی فراوان و بدن آماده است که باید ورزش مناسب در کنار تحصیل فراموش نشود.

پدر علم سبزی کاری ایران افزود: یکی از ویژگی های بسیار مهم ایرانیان، غنی بودن رژیم غذایی آنها از سبزی ها می باشد. ایرانیان بیش از هر مردمی در دنیا سبزی مصرف میکنند که این مهم در تامین املاح و ویتامین های بدن بسیار موثر است. ما از بوعلی و امثال ایشان آموخته ایم که برای درمان بیماریها وسلامت بدن چه گیاهانی مصرف کنیم. ما یکی از کامل ترین غذاها را داریم که همان آش رشته که غنی از سبزی و حبوبات و غلات می باشد.

دکتر عبدالکریم کاشی اظهار داشت:اما نباید فراموش کنیم که ایران سبزیها و محصولات کشاورزی را با گرانترین قیمت تولید میکند که نشان از غیر مکانیزه بودن کشاورزی در ایران می باشد. یکی دیگر از مشکلات سبزیها بالا بودن بقایای سموم و کود های شیمیایی و تجمع نیترات در سبزیها بویژه سبزی های برگی میباشد که به شدت سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.در این خصوص نیز متاسفانه همانند کشور های اروپایی استاندارد و نظارت خاصی روی محصولات تولیدی صورت نمی گیرد.

سخنراني استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه ايلام سخنراني استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه ايلام سخنراني استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه ايلام سخنراني استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه ايلام سخنراني استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه ايلام