شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو؛ مجوز تولید الکل طبی در دانشگاه ایلام صادر شد

در جریان بازدید معاون اقتصادی استانداری ایلام به همراه رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، مجوز تولید الکل طبی در دانشگاه ایلام صادر شد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، صبح روز یک شنبه سوم فروردین 1399، مهندس نعمتی معاون امور اقتصادی استانداری، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، مهندس نصیری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت و خانم دکتر شاهماری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی از کارگاه تولید الکل طبی شرکت دانش بنیان شهر آذین در محل دانشگاه ایلام بازدید کردند و با ابراز رضایت کامل از امکانات و وضعیت این کارگاه و قدردانی از احساس مسئولیت دانشگاه ایلام، با صدور مجوز تولید الکل طبی در دانشگاه ایلام موافقت بعمل آوردند.
در جریان این بازدید دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام، گفت: ورود شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام برای تولید الکل طبی با هدف کسب سود نبوده و این دانشگاه بیشتر به دنبال ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی است.

دکتر علی اکبری، تصریح کرد: معتقدیم در شرایط کنونی نباید همه بار سنگین مبارزه با کرونا را بر دوش دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شود و هر سازمان و یا نهادی بر اساس توان و ظرفیت خود برای مبارزه با این ویروس تلاش کند.

رئیس دانشگاه ایلام، اضافه کرد: با فراهم سازی زمینه دریافت سریع پیشنهادهای مجموعه همکاران، بیست پیشنهاد کاربردی از طرف اعضای هیات علمی عضو شبکه ملی دانشگاه و جامعه ارائه گردید که یکی از این پیشنهادات تولید الکل طبی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های دانشگاه بود که با تغییر کاربری آزمایشگاه خاکشناسی، کارگاره تولید الکل طبی با ظرفیت روزانه بین 500 تا 1000 لیتر آماده راه‌اندازی شد.

دکتر علی اکبری این اقدام را نتیجه همکاری گروه باغبانی و گروه شیمی دانشگاه ایلام اعلام کرد و از تلاش های آقایان دکتر مهدی صیدی و دکتر محمد سلیمان بیگی برای اهتمام در راه اندازی این خط تولید قدردانی نمود.

دکتر علی اکبری، در ادامه تاکید کرد: تمام تولیدات این کارگاه در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های ذیربط برای توزیع در سطح استان قرار می گیرد تا برای ضد عفونی و مقابله با کرونا مورد استفاده شهروندان ایلامی قرار گیرد.

همچنین مهندس نعمتی معاون اقتصادی استانداری در این بازدید ضمن استقبال از این طرح، از اهتمام دانشگاه ایلام ابراز خرسندی نمود و از آمادگی استانداری ایلام برای حمایت از برنامه های دانشگاه ها در مقابله با کرونا خبر داد.

مهندس نعمتی همچنین از آمادگی بانک های استان برای اعطای تسهیلات به فعالیت های شرکت های دانش بنیان خبر داد.

همچنین مهندس نصیری رئیس سازمان صمت در جریان این بازدید، اظهار داشت: در این مدت شاهد تلاش های موثر بخش خصوصی و تولید کنندگان استان برای تولید محصولات بهداشتی و رفع نیازمندی های مردم هستیم.

مهندس نصیری، گفت: تا قبل از شروع ویروس کرونا، تولید برخی اقلام صفر و یا بسیار اندک بوده اما به همت تولید کنندگان استان اکنون تولید این محصولات به میزان بالایی در روز رسیده که لازم است از فعالان این حوزه تشکر کنم.

مهندس نصیری ادامه داد: اقدام تاثیرگذار و قابل تقدیر دیگر اینکه فرایند صدور مجوزهای لازم، تامین مواد اولیه مورد نیاز از جمله انواع پارچه، کش، الکل ... با همکاری همه سازمان‌‌ها تسهیل شده و همین امر به افزایش تولید و سرعت انجام کار کمک فراوانی کرده است.

این مسئول با اشاره به اقدام خوب شرکت شهرآذین از واحدهای دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام گفت: خوشبختانه دانشگاه ایلام پویا، پیشرو و بالنده، رسالت اجتماعی خود را با سربلندی دنبال می کند و در این مسیر هم بسیار تاثیر گذار ظاهر شده است.

مهندس نصیری اضافه کرد: دانشگاه ایلام می تواند با ورود به عرصه تولید محصولات دانش بنیان، وارد فاز جدیدی از خدمات رسانی به مردم شود.

در جریان این بازدید دکتر مهدی صیدی و دکتر محمد سلیمان بیگی اعضای هیدـ علمی دانشگاه ایلام و مجریان طرح با تشریح اقدامات صورت گرفته و فرآیند تولید الکل، مراحل تولید را تشریح نمودند.

با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو؛ مجوز توليد الکل طبي در دانشگاه ايلام صادر شد با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو؛ مجوز توليد الکل طبي در دانشگاه ايلام صادر شد با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو؛ مجوز توليد الکل طبي در دانشگاه ايلام صادر شد با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو؛ مجوز توليد الکل طبي در دانشگاه ايلام صادر شد