شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: مدیریت دانشگاه ایلام به ایده «دانشگاه اجتماعی» برای تأثیرگذاری در روند توسعه استان باور و التزام دارد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری دکتر  علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در دیدار با رئیس کل دادگستری  استان ایلام عنوان کرد: مدیریت دانشگاه ایلام به ایده «دانشگاه اجتماعی» برای تأثیرگذاری در روند توسعه استان و حل مشکلات و معضلات اجتماعی باور و التزام دارد.

   به گزارش روابط عمومی، همزمان با هفته پژوهش و فناوری دیدار دکتر  علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام با دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری  استان ایلام با حضور دکتر نعمتی معاون  آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر باقری مشاور رئیس و مدیر دفتر حقوقیی دانشگاه در خصوص بحث و تبادل نظر برای انجام پژوهش های راهبردی با محوریت پیشگیری و آسیب شناسی وقوع جرم  در استان ایلام برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه با بیان اینکه در سال 1393 سهم بودجه پژوهش و فناوری در بودجه دانشگاه 4/6 درصد بود که این اعتبار در سال 1398 به 3/12 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: در همین راستا زمینه توسعه زیرساخت های پژوهش و فناوری در دانشگاه ایلام در سطح مطلوبی فراهم گردیده و تولیدات علمی دانشگاه افزایش یافته و در مجموع در پنج سال اخیر اعضای هیات علمی دانشگاه موفق به چاپ 2500 مقاله علمی در مجلات معتبر و 1500 مقاله در همایش های علمی شده اند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه مدیریت دانشگاه ایلام به ایده «دانشگاه اجتماعی» باور و التزام دارد، بیان کرد: در چند سال اخیر دانشگاه ایلام در حوزههای مختلف و از جمله در زمینه پدیده گرد و غبار، خودکشی، اعتیاد، طلاق، خشکیدگی درختان بلوط، بحران آب و اربعین نشستهای علمی – تخصصی متعدد، کارگاههای آموزشی و کنفرانسهای علمی  را با حضور اساتید دانشگاهها، صاحب نظران، متخصصان، کارشناسان و مسئولان اجرایی برگزار نمود تا در روند مقابله با آسیبهای اجتماعی فوقالذکر تأثیرگذار باشد.

دکتر علی اکبری افزود: با مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که موضوع پایان نامه خود را به حل مشکلات و معضلات مطرح کشور و استان ایلام اختصاص دهند، 2 الی 10 میلیون تومان اضافه بر هزینههای دیگر به آنان کمک مالی پرداخت می‎ گردد.

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: با توجه به وجود اعضای هیأت علمی و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی توانمند در دانشگاه ایلام، این دانشگاه آمادگی لازم برای تعامل و همکاری با دادگستری استان ایللام جهت تدوین پژوهش های کاربردی برای کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری و آسیب شناسی معضلات اجتماعی  را دارد.

در این دیدار دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری  استان ایلام ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری، به تعامل و همکاری مجموعه دانشگاهی با دستگاه قضایی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: استفاده و بهره مندی از توان و ظرفیت دانشگاه ها در حوزه پژوهش های علمی و راهبردی با موضوع پیشگیری و آسیب شناسی به کاهش معضلات اجتماعی می انجامد و سطح فرهنگی جامعه را ارتقاء می بخشد.
رئیس کل دادگستری ایلام درباره نقش حائز اهمیت دانشگاه و تحقیقات علمی و همچنین تأثیر آن در کاهش آسیب های اجتماعی مطالبی را مطرح نمود و اذعان داشت: تحلیل و ارزیابی آسیب ها بر پایه یافته های علمی و دانشگاهی، راهکارها را نمایان می سازد و بکارگیری آنها قطعاً کاهش چشمگیر چالش ها و معضلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.