شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ایلام برگزار گردید

همزمان با هفته پژوهش و فناوری و با حضور هیأت رئیس دانشگاه، مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ایلام برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ایلام صبح امروز با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری، معاونین، دکتر بازگیر مدیر امور پژوهشی دانشگاه، روسای دانشکده ها و جمع زیادی از اعضای هیأت علمی  در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این مراسم دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه با تبریک هفته پژوهش و فناوری و تشکر از زحمات اساتید و دانشجویان دانشگاه به جهت افزایش سرانه تولیدات علمی، به وجود تنگناهای مالی دانشگاه ایلام در سال 1398 اشاره کرد و توضیحات مهمی را در این خصوص ارائه کرد که به علت اهمیت مطالب، سخنان ایشان بصورت جداگانه منتشر می گردد.

در این مراسم ابتدا دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام با تبریک هفته پژوهش و فناوری، بیان کرد: بودجه حوزه پژوهش به صورت هدفمند هزینه می‌شود و با وجود تنگناهای مالی از تحقیقات مساله محور و کاربردی که در پی رفع مشکلات استان باشند حمایت می شود.

 دکتر مهدیزاده، افزود: اساتید دانشگاه باید برای تشکیل هسته پژوهشی و انجام تحقیقات برون دانشگاهی تلاش کنند و از تمام ظرفیت دانشگاه برای حل مشکلات و موانع اعضای هیات علمی استفاده می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص تولیدات علمی دانشگاه، گفت: سرانه تولیدات علمی دانشگاه ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که تولیدات علمی این دانشگاه در پایگاه اسنادی در آی‌اس‌آی، 185 مورد و در بخش مقالات 438 مورد بوده است.

دکتر مهدی ‌زاده افزود: تاکنون 48 تفاهم ‌نامه و 139 قرارداد همکاری در زمینه‌های مختلف با سازمان ها، ادارات، نهادها و شرکت های استانی منعقد شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه به چالش های این حوزه اشاره کرد و مواردی شامل: سیاست های معطوف به ارتقاء کیفیت تولیدات علمی، تولید علم و تبدیل آن به فناوری و خلق ثروت، متمرکز و هدفمند کردن فعالیت ها، مهارت افزایی دانشجویان، مسئولیت پذیری اجتماعی و انتظارات جامعه، اصالت داده ها و هدفمند کردن پایان نامه ها، بالا بودن هزینه پایان نامه ها، انگیزش دانشجویان و اعضای هیات علمی و نظارت بر پایان نامه ها را از جمله نکاتی عنوان کرد که باید اعضای هیأت علمی در برنامه ریزی و فعالیت های خود مدنظر داشته باشند.

دکتر مهدیزاده در بخش دیگر سخنان خود، به ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت پژوهش و فناوری پرداخت و بیان کرد: سه برابر شدن شبکه فیبرنوری دانشگاه ایلام از 2 کیلومتر به بیش از 6 کیلومتر، افزایش سی برابری پهنای باند اینترنت دانشگاه، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال به ظرفیت 120000 کتاب تمام متن، راه‌اندازی مجموعه آزمایشگاه‌های مهندسی نفت، افزایش تعداد آزمایشگاههای دانشگاه از 64 به 95، بازسازی آزمایشگاههای دانشکدههای کشاورزی، پیرادامپزشکی و علوم پایه بعد از 40 سال و خریداری تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، توسعه ارتباط با صنعت و جامعه و افزایش قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی را از جمله دستاوردهای حوزه پژوهش و فناوری در چند سال اخیر عنوان کرد.

در این مراسم همچنین بعضی از اعضای هیات علمی بهب یان نظرات، پیشنهادات، انتقادات و انتظارات خود پرداختند و در پایان از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر بعمل آمد.

مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد