شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیام دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

رئیس دانشگاه عنوان کرد: 16 آذر یادآور استکبارستیزی و آرمان خواهی دانشجویان ایران زمین و نماد پیشتازی این قشر فرهیخته در عرصه های سخت تاریخ معاصر ایران است.

به گزارش روابط عمومی همزمان با روز دانشجو دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه پیامی به شرح ذیل صادر کردند:

 

بسمه تعالی


  16 آذر یادآور استکبارستیزی و آرمان خواهی دانشجویان ایران زمین و نماد پیشتازی این قشر فرهیخته در عرصه های سخت تاریخ معاصر ایران است. تحولات عبرت آموز تاریخ معاصر و حضور مؤثر دانشجویان در عرصه‌های گوناگون در مقاطع مختلف مؤیّد این حقیقت است که نهاد علم و دانشگاه به عنوان محور و پیشران جامعه همواره و به رغم موانع و مشکلات، به رسالتش برای شکوفایی ملت و توسعه پایدار جامعه ایران واقف بوده و نقش بایسته خود را در پاسداشت و حفظ ارزش های انسانی، ملی و اسلامی ایفا نموده و در این مسیر هزینه های زیادی را نیز پرداخته است.

 16 آذر ماه، همچون برگی زرّین در تاریخ این سرزمین، هزینه‌ ای بود که دانشجو با جانش پرداخت تا بر عهدش بماند و با افتخار ماند.

دانشگاه، خاستگاه همدلی و همفکری و گرانیگاهی شایسته برای اندیشه‌ورزی در باب «مسائل امروز و فردای ایران» است و راهی است گشوده که همه ما را به سوی گفتگو، انصاف و صبر می خواند تا با مشارکت خیرخواهانه آینده‌ای پرعزّت را بسازیم. در این راه دشوار، چشم امید به دانشجویان عزیزی است تا در متن جامعه دانشگاهی کشور با مسئولیت پذیری، حقیقت جویی و با تکیه بر استعداد خدادادی و بهره گیری از ثروت مادی و معنوی کشور، در راه سربلندی و عزت ایران اسلامی بر همّت و تلاش بمانند و ببالند.

اینجانب در کسوت خادم جامعه دانشگاهی استان ایلام، فرارسیدن روز دانشجو (مصادف با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی 16 آذر سال 1332) که به حق پاسداشت استکبارستیزی، حق خواهی و استبدادستیزی است را به دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم و برای این عزیزان استمرار نقش آفرینی توام با توفیق آرزومندم.
 

همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس/ که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

دکتر محمد علی ‌اکبری

رئیس دانشگاه ایلام

16  آذر 1398