مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه، گفت: تمام اقدامات و برنامههای اجرا شده در حوزه مدیریت اداری و پشتیبانی دانشگاه ایلام در راستای تحقق رسالت دانشگاه در پیشتازی، قانونمداری، پاسخگویی، مأموریتگرایی، اخلاقمداری، خلاقیت و کارآفرینی بوده و به این جهت اقدامات و برنامههای متنوعی در بخشهای مختلف این مدیریت انجام گرفته است.
به گزارش روابط عمومی، آقای جهانبخش خورانی حیدری مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه در زمینه عملکرد این مدیریت در پانزده ماه گذشته، بیان داشت: تمام اقدامات و برنامههای اجرا شده در حوزه مدیریت اداری و پشتیبانی دانشگاه ایلام در راستای تحقق شاخصهای برنامه استراتژیک پنج ساله دانشگاه (1400-1396) و تلاش برای تحقق رسالت دانشگاه در پیشتازی، قانونمداری، پاسخگویی، مأموریتگرایی، اخلاقمداری، خلاقیت و کارآفرینی میباشد و در این راستا مدیریت اداری و پشتیبانی دانشگاه با تمام توان از اجرای همه برنامهها و اقدامات انجام شده در حوزههای مختلف آموزشی، پژوهش و فناوری، دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی و فعالیتهای دانشکدهها حمایت شده است.
آقای خورانی با بیان اینکه متأسفانه در اوایل سال 1398، سیل ویرانگری در غرب کشور و استان ایلام اتفاق افتاد، گفت: بعد از تشکیل کمیته بحران در دانشگاه و برای جلوگیری از خسارت احتمالی، اقداماتی در سه قالب: قبل، همزمان و بعد از وقوع سیل، توسط مدیریت اداری و پشتیبانی صورت گرفت، که میتوان به تشکیل جلسه ستاد بحران دانشگاه، شناسایی نقاط آسیبپذیر، اجاره و بکارگیری ماشین آلات راهسازی (لودر- بیل زنجیری)، احداث سیل بند کامل ضلع شمالی دانشگاه، ترمیم و بازسازی نقاط حادثهخیز، احداث سیل بند در ضلع شرقی زمین چمن و سکوی تماشاگران، لایروبی و ترمیم مسیلهای مسیر خط انتقال آب شرب دانشگاه و نصب ژنراتور برق در اماکن حساس دانشگاه قبل از وقوع سیل اشاره کرد.
وی افزود: همچنین مدیریت اداری و پشتیبانی دانشگاه همزمان با وقوع سیل، اقداماتی شامل: حضور در محل کار بصورت شبانهروزی با تجهیزات کامل، حفظ آرامش و تقویت روحیه پرسنل شیفت دانشگاه، بازدید مکرر از نقاط آسیبپذیر، اعلام خطر در خصوص احتمال نفوذ آب به زمین چمن،
بکارگیری ماشین آلات راهسازی جهت حفر کانال و ترمیم و تقویت مجدد سیل بند و سکوی تماشاگران و مهار سیلابهای نفوذی به انجام رساند و بعد از وقوع سیل هم حسب رسالت اجتماعی دانشگاه و دستور ریاست محترم دانشگاه با برپایی چادر جهت جمعآوری کمک به سیلزدگان، کمکهای نقدی و غیر نقدی اساتید، کارکنان و دانشجویان را جمعآوری نمود و با هماهنگیهای انجام شده با سه دستگاه نیسان و دو فروند بالگرد هلال احمر، کمکهای جمعآوری شده را مابین سیلزدگان روستاهای ماژین دره شهر توزیع نمود.
مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه، در زمینه فعالیتهای کمیته شهرداری و حوزه فضای سبز دانشگاه، گفت: در پانزده ماه گذشته بیش از 300 اصله نهال اعم از نهالهای مثمر مقاوم به شرایط نامساعد خاک و کمآبی و نهالهای غیر مثمر در قسمتهای مختلف دانشگاه کاشت شده است.
وی افزود: همچنین مجتمع خوابگاهی خواهران تسطیع گردید و محوطه دانشکده کشاورزی به مساحت 100 متر مربع چمنکاری شد.
آقای خورانی، دربارة عملکرد اداره تدارکات، گفت: در آنچه که مربوط به این حوزه است، اتفاق خوبی که در این دوره صورت گرفت؛ نصب سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) بود، که تمام امور مربوط خرید، مزایده و مناقصه از طریق این سامانه انجام میگیرد، که گامی مهم را راستای شفافسازی، تسریع در انجام امور محوله، صرفهجویی در وقت و تحقق دولت الترونیک است، که همکاران این جانب علاوه بر خرید تمام نیازهای واحدهای مختلف، در خصوص برگزاری اقدامات و مراسمات مختلف نهایت همکاری را بعمل آوردهاند.
آقای خورانی با بیان اینکه یکی از برنامههای اصلی دانشگاه در چند سال اخیر کاهش مصرف انرژی و حرکت در مسیر مدیریت سبز بوده است، اظهار کرد: با حمایت مدیریت دانشگاه و همکاری مدیریت نظارت بر طرحهای عمرانی،اقدامات خوبی در حوزه مدیریت سبز در بخشهای نه گانه شامل: کنترل سیستم روشنایی، کنترل سیستمهای حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع، کنترل تجهیزات اداری و نحوه استفاده از آنها، مدیریت مصرف آب، مدیریت پسماند، مدیریت میزان مصرف کاغذ و اقلام مصرفی، استفاده از فناوریهای پاک و انرژیهای تجدیدپذیر، فرهنگسازی و توسعه مدیریت انرژی و حمل و نقل مطرح شدهاند که اجرایی شدن اقدامات اجرایی مرتبط از طریق کمیتهها و شورای راهبری و دفتر مدیریت سبز دانشگاه مورد پیگیری قرار گرفته است و در این راستا اقداماتی شامل: نصب ژنراتور برق در مکانهای حساس دانشگاه، تعویض و راهاندازی شناور چاه آب هفت چشمه، تعویض پروژکتورهای پر مصرف به کم مصرف، تعویض و تعمیر شیرآلات فرسوده و لوله کشی آب مصرفی پکیج فاضلاب دانشگاه انجام گرفته است.
مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه، تبدیل وضعیت تمام پرسنل شرکتی موقت به شرکتی دائم را یکی از اقدامات خوب دانشگاه در اوایل سال جدید عنوان کرد و گفت: مجموعاٌ تعداد 27 نفر پرسنل شرکتی موقت در دانشگاه ایلام وجود داشت که با تصمیم مدیریت دانشگاه در اویل سال جاری همه آنها به شرکتی دائم تبدیل وضعیت یافتند و بدین طریق یکی از دغدغههای همیشگی ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر علیاکبری و معاون محترم پشتیبانی و منابع انسانی برطرف گردید.
آقای خورانی دربارة عملکرد این مدیریت در زمینة رفاه کارگنان، بیان کرد: در این مدت در مجموع 244 مورد صدور حکم ترفیع پایه استحقاقی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، 16 مورد صدور حکم اعمال مدرک (دیپلم ،فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس)، 12 مورد صدور حکم ارتقاء رتبه کارکنان رسمی بر اساس شیوه نامه ارتقاء مصوب سال 1393، 35 مورد صدور حکم ایثارگران تحت عنوان تفاوت ایثارگری طبق آیین نامه مربوطه و 497 مورد انعقاد قرارداد بیمه عمر و حوادث برای کارکنان و اعضای هیأت علمی، انجام گرفته است.
مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه، افزود: همچنین برای حال رفاه کارکنان و اعضای هیأت علمی، قراردادهایی با فروشگاههای موبایل آینده و میلاد، روسری سرای آنا، فروشگاه لوازم خانگی (دارابیگی) و مرکز خرید البسه (مانتوسرای شهر ما) منعقد شد تا اعضای دانشگاه نیازهای خود را با شرایط خاص مندرج در قرارداد خرید نمایند.