شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

همایش ملی مجازی زیست جهان پساکرونا در دانشگاه ایلام برگزار می‌گردد

رئیس دانشگاه ایلام، بیان کرد: همایش ملی مجازی زیست جهان پساکرونا، در هفت محور و با همکاری وزارت علوم پاییز سال جاری در دانشگاه ایلام  برگزار می‌گردد

   به گزارش روابط عمومی، نشست خبری دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با موضوع برگزاری همایش ملی مجازی زیست جهان پساکرونا با حضور آقای فتاحی رئیس اداره روابط عمومی و اصحاب رسانه، صبح دیروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

رئیس دانشگاه ایلام در این جلسه با بیان اینکه این همایش با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و محوریت دانشگاه ایلام در پاییز سال جاری برگزار می‌گردد، اظهار داشت: شیوع کروناویروس، جهان امروز را با بحرانی بی‌سابقه مواجه  کرد، که تمامی بخش‌های جامعه را به مخاطره انداخت و تبعات مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را به همراه داشت و برای جامعه دانشگاهی فرصتی برای تجدیدنظر و بازنگری جامعه فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه، افزود: کرونا بیش از یک بیماری، رنسانس ایران و جهان است و فرصت‌های متعددی به همراه دارد و دانشگاه باید همزمان که این تهدیدها را جدی می‌گیرد، از فرصت‌های آن هم استفاده کند و برای جهان پسا کرونا برنامه داشته باشیم و افق ترسیم کنیم، تا دوباره در دام عرف‌ها و رویه‌های پیشین قرار نگیریم.

 دکتر علی‌اکبری، تأکید کرد:  دانشگاه ایلام هم در راستای رسالت اجتماعی خود به این موضوع ورود کرد و در قالب واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه به کمک مردم استان شتافت و پیشنهادات و اقدامات خوبی را در این زمینه ارائه داد.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود: قطعاً جهان قبل و بعد از کرونا متفاوت هستند و در همین راستا برگزاری همایش ملی جهان پسا کرونا در دانشگاه تصویب گردید که با همکاری وزارت علوم و در هفت محور شامل: بخش آب، خاک، محیط زیست و کشاورزی، اقتصاد، صنعت و گردشگری، بهداشت و سلامت، علم و فناوری و نوآوری، اجتماعی و فرهنگی، دینی، سیاست داخلی و سیاست خارجی، در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد گردید.

رئیس واحد استانی  شبکه ملی جامعه و دانشگاه، یادآور شد: شرکت‌ در این همایش محدود به گروه خاصی نیست و عموم مردم، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، مدیران، کارکنان، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه  می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریور ماه سال جاری به دبیرخانه همایش به آدرس https://wac2020.ilam.ac.ir  ارسال نمایند.

دکتر علی‌اکبری افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در سه بخش شامل: یادداشت کوتاه فنی تا 500 کلمه، مقاله کوتاه تا 1500 کلمه و مقاله بلند تا هشت هزار کلمه، ارائه دهند.

رئیس دانشگاه ایلام در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به دایر بودن فعالیت‌های دانشگاه همزمان با تهدید کرونا، اظهار داشت: الان تمام حوزه‌های دانشگاه فعال هستند و امور آموزشی، شامل: حذف دروس، مرخصی، انتقال و دفاعیه‌‌ی پایان‌نامه و رساله و فعالیت‌های متنوع دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی در حال انجام است.

دکتر علی‌اکبری با بیان اینکه تهدید کرونا بهترین فرصت برای تحقق دولت الکترونیک است، گفت: کرونا فرصتی برای عملی کردن دولت الکترونیک درهمه جهان و در ایران است و دانشگاه ایلام در این زمینه اقدامات و برنامه‌های خوبی را انجام داده است.

دکتر علی‌اکبری، افزود: با تعطیلی دانشگاه‌ها استقرار آموزش الکترونیک در دانشگاه ایلام در دستور کار قرار گرفت که با توجه به وجود زیرساخت‌های موجود، در کوتاه‌‌ترین فرصت، یک سامانه در فاصله شیوع کرونا تحت عنوان «پروفایل اساتید» در آخر سال تا تعطیلات نوروز جهت بارگذاری مطالب درسی در اختیار اساتید و دانشجویان قرار گرفت، اما چون صرفاً بارگذاری مطالب کفایت نمی‌کرد، سامانه‌های ادوبی کانکت و کلاس آنلاین نیز به همین منظور راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه ایلام از بهترین‌های زیرساخت‌های آموزشی مجازی بهره‌مند است و دانشجویان و اساتید با استفاده از این سامانه‌ها در تعامل هستند.

دکتر علی‌اکبری در خصوص آمار کلاس های مجازی، گفت: 1121  عنوان درس در سامانه دانشگاه ایلام ایجاد شده، که باید به‌صورت مجازی برگزار شوند و نسبت دروس آنلاین نسبت به دروس نظری صد درصد، نسبت دروس آنلاین نسبت به کل دروس دانشگاه 70درصد و تعداد جلسات کلاس های آنلاین تشکیل شده  1500کلاس است و  2500 مراجعه در روز به سامانه‌های آموزش مجازی صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت آموزش فضای مجازی در آینده هم ادامه خواهد داشت، بیان کرد: برگزاری تعدادی از کلاس‌ها در آینده به صورت مجازی پابرجا است، چرا که می‌توان در قالب آن بسیاری از مشکلات را حل کرد.

 

 

 

همايش ملي مجازي زيست جهان پساکرونا در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد همايش ملي مجازي زيست جهان پساکرونا در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد همايش ملي مجازي زيست جهان پساکرونا در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد همايش ملي مجازي زيست جهان پساکرونا در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد