شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه ایلام: آموزش مجازی در دانشگاه ایلام با کیفیت مناسب در حال انجام است

دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، تأکید کرد: آموزش مجازی در دانشگاه ایلام در تراز دانشگاهای خوب کشور در حال انجام است و خوشبختانه در این کلاس‌ها تعامل استاد با دانشجو و دانشجویان با همدیگر به خوبی صورت می‌گیرد.

    به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام در نشست مجازی کارگروه فرهنگی ستاد مقابله با کرونا استان ایلام که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و  فناوری اطلاعات و ارتباطات و اصحاب رسانه برگزار گردید، با اشاره به پیامدهای پدیده کروناویروس در زمینه آموزش، بیان کرد: در پی تعطیلی دانشگاه‌ها با تصویب ستاد ملی کرونا، استقرار آموزش مجازی در دانشگاه ایلام در دستور کار قرار گرفت و با توجه به وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات و از جمله توسعه پهنای باند اینترنتی که در سالیان گذشته صورت گرفته بود به خوبی و در کوتاه‌ترین زمان اجرایی گردید. بگونه ای که در هفته بیش از هزار کلاس درسی بصورت برخط برگزار می‌شود و هیچ‌گونه مشکل خاصی در این زمنیه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه، افزود: در دانشگاه ایلام به منظور پیش بردن آموزش مجازی، اساتید تا پایان تعطیلات نوروز شش جلسه محتوا و مواد آموزشی را در قالب فایل‌های پاورپوینت در سامانه‌‌ی تحت عنوان سامانه پروفایل اساتید جهت استفاده دانشجویان بارگذاری کردند.

دکتر علی‌اکبری، یادآور شد: دانشگاه ایلام موفق شد در خلال تعطیلات نوروزی برای اتقاء کیفی و کمی فرآیند آموزش مجازی، دو سامانه دیگر تحت عنوان «ادوبی کانکت» و «مودل» در دانشگاه ایلام راه‌اندازی نماید.
رئیس دانشگاه، افزود: این سامانه‌ها کاملاً تعاملی بوده و قابلیت ضبط، امکان حضور و غیاب اتوماتیک، گفت و گوی خصوصی و عمومی دانشجو و استاد، بارگذاری تمام فایل‌ها از جمله کلیپ ویدیو، عکس، صوت و فایل‌های نوشتاری و جابجایی استاد و دانشجو جهت ارائه سمینار را دارند.

دکتر علی‌اکبری، اضافه کرد: از دیگر مزیت‌های این سامانه‌ها، ارزیابی مستمر فعالیت اساتید و ارائه گزارش‌های آماری فعالیت دانشجویان می‌باشد.

رئیس دانشگاه یادآور شد: با مصوبه شورای آموزشی دانشگاه و انعطاف‌پذیری در زمان برگزاری کلاس‌ها و افزایش طول ترم صورت گرفت و اساتید می‌توانند با توافق دانشجویان در هر زمانی حتی روز های تعطیل و شب‌ها کلاس برگزار نمایند.

وی ادامه داد: در سایر دانشگاه‌ها از طریق یک سیستم مرکزی که توسط دانشگاه راه‌اندازی شده است، دانشجو و استاد باید در یک زمان مشخص با یکدیگر در ارتباط باشند، اما سامانه‌های دانشگاه ایلام امکان تنظیم جلسات در طول هفته و ساعات مشخص در طول روز را به دانشجویان و استاد می‌دهد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه کیفیت آموزش دانشگاه ایلام جهت آموزش مجازی از طریق سامانه‌های مذکور افزایش یافته، گفت: اساتید و دانشجویان در ابتدا جهت نصب نرم‌افزارهای این دو سامانه با مشکلاتی روبرو بودند، اما پس از راهنمایی های لازم، افزایش کادر پشتیبانی فنی و برگزاری کلاس‌های مجازی آموزش کار با نام افزارها بتدریج با امکانات این سامانه ها آشنا و ارزیابی آنها مثبت شده و رضایتمندی استاد و دانشجو جلب گردید، زیرا که در این فرآیند آموزش‌ضبط، قابل بازبینی مجدد بوده قابلیت ارزیابی دانشگاه هم بیشتر شده است..
دکتر علی اکبری در خصوص شیوه آموزش در دروس عملی آزمایشگاهی و کارگاهی نیز گفت: نیم سال تحصیلی دوم تا پایان شهریورماه تمدید می‌شود تا با بهبود شرایط بتوانیم در این زمینه خدمات آموزش ارائه کنیم .

رئیس دانشگاه، تصریح کرد: برای دانشجویان دوره دکتری ساکن ایلام و دانشجویانی که نیاز به خوابگاه نداشته باشند و بخواهند در آزمایشگاه و کارگاه حضور پیدا کنند از این هفته با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی این امکان فراهم شده است.