شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اولین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه ایلام در سال 1399 به صورت برخط برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه در سال 1399 با هدف بررسی  فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در ایام کرونا، صبح دیروز با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و رئیس شورا و اکثریت اعضاء به صورت برخط برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ضمن عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به روند برگزاری جلسات مختلف دانشگاه بصورت برخط اشاره کرد و گفت: خرسندم که در دانشگاه ایلام این امکان بوجودد آمده که جلسات شورای فرهنگی هم به صورت برخط برگزار شود که امیدوارم همه معاونت‍ ها از این اقدام معاونت فرهنگی و اجتماعی پیروی نمایند.

رئیس شورای فرهنگی دانشگاه ایلام با اشاره به استفاده حداکثری از فضای مجازی در فعالیت های فرهنگی دانشگاه، بیان داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی با استفاده حداکثری از دورکاری کارکنان و مجموعه،  نگذارد که حتی یکروز هم فعالیت‌های فرهنگی  دانشگاه تعطیل شود که البته دو اصل فرهنگ‌سازی همراه با ایجاد زیرساخت‌ها و نهادینه کردن تفکر عدم تعطیلی دانشگاه در ایام کرونایی را نباید فراموش کرد.

رئیس دانشگاه با ابراز خرسندی از گزارش خوب معاون فرهنگی و اجتماعی، تأکید کرد: مجموعه اقدامات انجام شده گویای روح پویایی فعالین فرهنگی دانشگاه ایلام می‌باشد که باید این گزارش برای همه مجموعه‌های فرهنگی شامل تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن ‌ای علمی ارسال شود تا آنها هم تحرک لازم را برای فعالیت در ایام را پیدا کنند.

رئیس شورای فرهنگی دانشگاه افزود: با اشاره به فرصت ­های پیش آمده در ایام کرونا گفت: باید با ایجاد بسترسازی نسبت به سامانه‌ای کردن همه فعالیت‌های فرهنگی اعم از انتخابات تشکل‌های دانشجویی، شورای صنفی، اردوهای زیارتی، سیاحتی و علمی، برگزاری جلسات شورای فرهنگی و سایر فعالیت‌ها اقدام نماید، چرا که وظیفه فرهنگ‌سازی دولت الکترونیک ابتدا برعهده معاونت فرهنگی و اجتماعی بعنوان متولی فرهنگ در دانشگاه می‌باشد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، با اشاره به جلسه خود با حجت الاسلام رستمی رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بالاغ سلام ایشان به دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، گفت: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن رضایت کامل از فعالیت‌های دانشگاه ایلام، آمادگی نهاد نمانیدگی را برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و علمی دانشگاه ایلام اعلام نمودند.

حجت الاسلام غیاثی  در ادامه با تشکر از فعالیت مجموعه دانشگاه ایلام در ایام کرونا، گفت: یقین دارم که دانشگاه ایلام در این ایام خوش درخشید و نهاد نمایندگی هم با تمام توان  مجموعه دانشگاه را همراهی خواهد کرد.

همچنین در این جلسه دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم و تبریک ماه مبارک رمضان به اعضای محترم شورای فرهنگی به ارائه گزارشی تصویری از برنامه‌های معاونت فرهنگی در ایام کرونا پرداخت و با اشاره به راه‌اندازی پویش امید و همدلی در دانشگاه ایلام پیرو فراخوان نماینده محترم ولی فقیه در استان و استانداری ایلام، گفت: استقبال خوب اعضای محترم هیات علمی و کارکنان از این پویش، فصلی دیگر از همدلی و  امید را در جامعه دانشگاهی رقم زد.

دکتر شیرخانی  در ادامه با تشریح برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی، بیان کرد: فعالین فرهنگی در ایام کرونا از بستر فضای مجازی استفاده لازم را برده و فعالیت‌های فرهنگی خود را تعطیل نکردند که گوشه‌ای از زحمات آنان را در این گزارش مشاهده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی، افزود: تلاش می‌شود تا با برنامه‌ریزی بهتر، اثرگذاری فعالیت‌های آنها را بیشتر کرده و حمایت‌های مالی و معنوی را از این برنامه‌ها با همکاری اعضای شورای فرهنگی افزایش داد.

همچنین در این جلسه  دکتر امامی پور دبیر شورای فرهنگی دانشگاه ضمن عرض خوشامد به اعضای محترم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: کرونا فضایی را به وجود آورده تا بتوانیم از بستر فضای مجازی به صورت بهینه استفاده کرده و فعالیت های فرهنگی را در فضایی جدید تجربه کنیم.

در ادامه و پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا، طرح‌های ارائه شده در جلسه به تصویب رسید.