شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی «زیست جهان پسا کرونا» بصورت برخط برگزار گردید

نخستین جلسه شورای سیاست گذاری همایش ملی «زیست جهان پس از کرونا» با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و رییس واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه و اعضاء شورای مذکور به صورت مجازی برگزار گردید.

در آغاز این جلسه که شامگاه شنبه 30 فروردین 1399 رأس ساعت  22 برگزار گردید،  دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و رییس واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه، ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه ایلام در زمینه پیشگیری و مقابله با کروناویروس، بیان داشت: با ورود ویروس کرونا و پیدایش آثار مخرب آن، دانشگاه ایلام در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه را چونان همیشه وارد میدان نمود و در فرصتی کوتاه، با اعلام فراخوان «پیشنهادِ شیوه‌های کاربردی پیشگیری و مقابله با بحران کرونا» شاهد نگارش بهترین پیشنهادهای کاربردی از سوی جامعه‌ی دانشگاهی استان ایلام بودیم.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود: هر کدام از پیشنهادهای یاد شده تأثیر بزرگی در هدفمندی دوران قرنطینه خانگی و نیز تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی پیشگیری از ویروس کرونا داشتند که نمونه بارز آن، تولید الکل طبی در آزمایشگاه دانشگاه ایلام است.

رئیس واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه، اضافه کرد: دانشگاه ایلام افتخار آن را دارد که در گام دوم مسئولیت اجتماعی خود، نسبت به ارزیابی دوران پسا کرونا اقدام نماید و با توجه به اینکه در دوران یاد شده بسیاری از هنجارها، ارزش‌ها، عادات، رسوم و به طور کلی مناسبات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بهداشتی تغییر خواهد کرد لذا آگاهی از چنین تغییراتی می‌تواند سیاست‌گذاران را در برنامه‌ریزی‌های آتی و آینده پژوهانه یاری نماید.

رئیس دانشگاه ایلام در ادامه، تأکید کرد: برگزاری همایش ملی «زیست جهان پسا کرونا» در راستای تحقق گام دوم مسئولیت اجتماعی دانشگاه ایلام است و انتظار می‌رود که عزیزان حاضر در جلسه با نظرات کارشناسانه خود، طرح پیشنهادی همایش مذکور را مورد مداقه قرار داده و با جرح و تعدیل و حک و اصلاح در راستای رفع کاستی‌های آن همکاری لازم را مبذول نمایند.

دکتر علی اکبری در پایان ضمن تشکر از تمامی همکاران دانشگاهی خود در دانشگاه ایلام و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان که پیشنهادهای کاربردی ارزنده‌ای در خصوص شیوه‌های مقابله با بحران کرونا و روش‌های پیشگیری از آن و الگوهای هدفمندسازی قرنطینه خانگی ارائه دادند، مراتب امیدواری خود را از یافته‌های کارردی منتج از همایش «زیست جهان پسا کرونا» اعلام نمودند.

در ادامه این جلسه، هر کدام از حاضرین به ذکر نظرات علمی خود در خصوص موارد مندرج در طرح پیشنهادی همایش ارائه نمودند و مقرر گردید که  دکتر مهدیزاده معاون  پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص مختصات علمی همایش‌های مجازی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفسار نمایند و دبیر واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه ایلام نیز نسبت به تشکیل کمیته علمی با محوریت دبیران کارگروه‌های مختلف شبکه ملی جامعه و دانشگاه در راستای نهایی کردن محور همایش اقدام نمایند.

در خاتمه جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به اتمام رسید.

طرحنامه‌ همایش ملی «زیست جهان پس از کرونا» در دانشگاه ایلام: https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1399/371399131-frffgrfgrfgf1.pdf

 

 نخستين جلسه شوراي سياست‌گذاري همايش ملي «زيست جهان پسا کرونا» بصورت برخط برگزار گرديد