شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشکده پیرا دامپزشکی: دامپزشکی ضامن سلامت و بهداشت جامعه است

رئیس دانشکده پیرا دامپزشکی عنوان کرد: دام پزشکی ضامن سلامت و بهداشت جامعه است، که این مهم از طریق پیشگیری و مبارزه با امراض دامی محقق می‌شود.

  به گزارش روابط عمومی، همزمان با 14 مهرماه روز ملی دام پزشکی، دکتر جواد چراغی رئیس دانشکده پیرا دام پزشکی پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

در ایران باستان روز 14 مهر روز مبارکی بوده و برگرفته از نام فرشته‌ای بنام گائوش است که فرشته نگهدار چهارپایان و جانوران سودمند قلمداد می شده است.

دامپزشکی بر خلاف تصور، صرفاً به معنای درمان و آمپول زدن به حیوان نیست، این حرفه نقش اساسی در سلامت جامعه دارد، که به اشکال مختلف خدماتی را به جامعه ارائه می‌دهد که ضامن سلامت و بهداشت آن است. به طوری که در نبود دامپزشکی بخشی از سلامت جامعه به خطر می‌افتد و کنترل بهداشتی آسیب می‌بیند. مقصود از کنترل بهداشتی، بازرسی و اقداماتی است، که از لحاظ پیشگیری و مبارزه با امراض دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام لازم و ضروری است.

بر خود لازم می‌دانم که در پایان ضمن تبریک این روز مبارک، از دانشجویان رشته‌های مختلف دامپزشکی، کارکنان، اساتید، دامپزشکان و تمامی عزیزانی که به صورت شبانه‌روزی در این حرفه فعالیت دارند تقدیر و تشکر نمایم.