شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

روابط عمومی دانشگاه ایلام اهانت صورت گرفته نسبت به ساحت رسول خدا (ص) در کشور فرانسه را محکوم کرد

روابط عمومی دانشگاه ایلام با صدور بیانیه‌ای اقدام ناشایست و ضداخلاقی مجله شارلی ابدو در اهانت وقیحانه نسبت به ساحت رسول خدا (ص) و حمایت‌های صورت گرفته از این جریان را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

رهاورد رسالت انبیای الهی و از جمله پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) فراخوان بشریت به همزیستی مسالمت آمیز و احترام متقابل در سایه بندگی خداوند استحضرت محمد (ص) بعنوان آخرین پیام آور الهی در هنگامه‌ی به رسالت مبعوث شد؛ که ظلم، نابرابری اجتماعی و اقتصادی، تبعیض و جهل و تعصب کورکورانه بر تار و پود جوامع مسلط شده بود و یاس و ناامیدی حکمفرمایی می کرد.

حضرت محمد (ص) در طول 23 سال رسالت و با وجود انواع دشمنی‌ها، توطئه‌ها، تهدیدها، کارشکنی‌ها، بد اخلاقی‌ها و خشونت‌ها، با مشقت فراوان و با تعلیم حکمت و خردورزی توانست، دیدگاه معرفتی حاکم را دگرگون سازد و گفتمان جدیدی را مبتنی بر حفظ کرامت انسان‌ها، احترام به ارزش‌ها، همزیستی مسالمت‌آمیز، عدالت و برابری، بخشش و نوعدوستی و مدارا با اقوام و ادیان دیگر حاکم سازد.

متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد اقدام ضداخلاقی و مغایر با قوانین پذیرفته شده انسانی و جهانی از طرف مجله "شارلی ابدو" در کشور فرانسه در اهانت وقیحانه به ساحت مقدس پیامبر اسلام و حمایت ناشیانه رئیس جمهور این کشور از این اقدام سخیف هستیم. دانشگاه ایلام ضمن اعلام انزجار و محکومیت شدید این اقدامات ناشایست، همگان را به احترام متقابل، تفکر، تحمل و مدارا فرا می‌خواند و اعلام می‌دارد که این قبیل اقدامات هیچ دستاوردی به همراه نداشته و فقط به ترویج اختلافات و گسترش خشونت و افراط‌گرایی ختم خواهد شد، که همه جهانیان از اثرات آن متضرر می‌گردند.

 

روابط عمومی دانشگاه ایلام