شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

طرح کمند با رویکردهای مناسب بومی و در سطحی عالی در دانشگاه ایلام برگزار گردید

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در اختتامیه طرح کمند در دانشگاه ایلام عنوان کرد:  طرح کمند با رویکردهای خوب بومی و در سطح عالی با مدیریت  خلاقانه دکتر علی‌اکبری در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، خانم دکتر ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در مراسم اختتامیه رویداد کمند) کار، مهارت و نوآوری) ویژه دانشجویان دختر دانشگاه‌‌های استان ایلام  که صبح امروز بصورت حضوری و برخط در محل سالن فرزانگان برگزار گردید، با ابراز خرسندی به جهت حضور آنلاین در این مراسم در دانشگاه ایلام، از حسن توجه و همکاری دکتر غلامی وزیر علوم, دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزرات برای برگزاری طرح کمند در 10 دانشگاه کشور تقدیر کرد و با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز این رویداد در دانشگاه ایلام، اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان و تنوع و کیفیت آثار ارسالی به رویداد کمند در دانشگاه ایلام، نشانه تحقق اهداف طراحی شده برای این طرح است، که جناب آقای دکتر علی‌اکبری ریاست محترم دانشگاه ایلام با علاقه و انگیزه خاصی که داشتند، با خلاقیت روند برگزاری  این رویداد را بسیاری عالی هدایت کردند، که بر خود لازم می‌دانم از مساعی ایشان و سایر همکارانش کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

خانم دکتر ابتکار، افزود: محورهای این رویداد که با رویکرد بومی طراحی شده بود و از جمله اهتمام به صنایع دستی می‌تواند زمینه توسعه پایدار استان ایلام را فراهم کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزاری این رویداد در سطحی عالی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی را یک دستاورد مهم دانست و گفت: باید تجربه برگزاری این رویداد بعنوان یک الگو در سایر برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و در اختیار دیگر دانشگاه‌ها هم گذاشته شود.

خانم دکتر ابتکار  خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم طرح کمند کاشت  یک نهال است و  انتظار داریم این نهال به خوبی آبیاری شود تا یک باغ ایرانی را در همه دانشگاه‌ها نظاره‌گر باشیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، افزود: باید با مستند سازی نتایج حاصله در روند برگزاری رویداد کمند را در سطح جامعه انتشار داد، تا زمینه اتصال دانشجویان به بازار کار فراهم گردد.

خانم دکتر ابتکار با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه ایلام در تدوین سند ارتقاء وضعیت بانوان استان ایلام، یادآور شد: برگزاری این رویداد گامی برای تحقق مفاد این سند است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، توانمندسازی دانشجویان را یکی از وظایف اصلی دانشگاهها عنوان کرد و گفت: دانشجویان باید در طول تحصیل و در کنار آموزش و پژوهش، مهارت‌های کارآفرینی و اشتغال را فراگیرند و با اعتماد به نفس و امید وارد بازار کار و جامعه شوند و در این راستا یکی انتظارات اصلی از دانشگاه‌ها آماده سازی بستر مناسب برای تحقق این فرآیند است.

خانم دکتر ابتکار، افزود: باید واقعیت ها برای دانشجویان تشریح شود و تجربیات مختلف به آنان منتقل گردد، تا دانشجویان  در مواجهه با رویدادهای مختلف و از جمله شکست احتمالی دچار یاس و سرخوردگی نشوند، بلکه خیلی سریع روحیه خود را بازآفرینی کنند و با استقامت و جسارت از شکست به وجود آمده، پلی برای پیروزی و موفقیت‌های آینده بسازند.