شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

شیوه تدریس خوب اساتید دانشکده دامپزشکی عامل اصلی موفقیت اینجانب در کسب رتبه اول آزمون کارشناسی ارشد بود

خانم محدثه فصاحت صاحب رتبه یک رشته کارشناسی ارشد رشته بهداشت و کنترل کیفی موادغذایی عنوان کرد: همه‌ی پیشرفت‌های انسان با یک تصمیم تازه آغاز می ‌شود/ اولین عامل برای رسیدن به هدف خودباوری است/ تدریس خوب، سؤالات خاص و  چالش‌هایی که اساتید  دانشکده دامپزشکی دانشگاه ایلام در کلاس‌های درسی ایجاد می‌کردند، عاملی اصلی موفقیت اینجانب بود.

اشاره:

خانم محدثه فصحات دانشجوی فارغ‌التحصیل رشته بهداشت مواد غذایی دانشگاه ایلام، رتبه یک آزمون کارشناسی ارشد 1399 وزارت علوم و رتبه دوم رشته بهداشت و ایمنی موادغذایی کارشناسی ارشد وزرات بهداشت را کسب کرد. برای آشنایی بیشتر خوانندگان، روابط عمومی دانشگاه مصاحبه‌ای را با خانم فصاحت انجام داد، که متن آن در ذیل آمده است.

1-لطفاً توضیحاتی درباره‌ی سوابق آموزشی خود بیان کنید؟

     با سلام و عرض ادب، محدثه فصاحت هستم از شهرستان گلپایگان استان اصفهان، دانش آموخته‌ی رشته‌ی بهداشت مواد غذایی با معدل 19/21(ورودی سال 95 ) از دانشگاه ایلام، که در آزمون کارشناسی ارشد در رشته بهداشت و کنترل کیفی موادغذایی وزارت علوم موفق به کسب رتبه یک و در آزمون  کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، در رشته‌ی ایمنی موادغذایی موفق به کسب رتبه‌ی دوم شدم.

2-با چه هدفی در کارشناسی ارشد شرکت نمودید؟

هدفم از شرکت در آزمون ارشد ابتدا کسب معلومات و اطلاعات علمی بیشتر بود و به دلیل علاقه‌ی وافر به این رشته تمایل به ادامه تحصیل در مدارج علمی بالاتر دارم.

3-به چه نحوی برای آزمون کارشناسی ارشد مطالعه و برنامه‌ریزی کردید؟

  همه‌ی پیشرفت‌های انسان با یک تصمیم تازه آغاز می ‌شود، ابتدا باید هدف را مشخص کرد و من هدفم از شرکت در آزمون کسب بهترین رتبه بود و برای رسیدن به آن با برنامه‌ریزی صحیح و مطالعه‌ی دقیق رفرنس‌ها، نکته‌برداری، طرح سؤال و تست از مطالب خوانده شده و همچنین با تمرکز بر سؤالاتی که در کنکورهای چندین سال اخیر آمده بود، توانستیم به هدفم دست یابم.

4-چه ارزیابی از وضعیت دانشگاه ایلام در دوران تحصیل داشتید؟

در این رشته اساتید بسیار خوب و با سطح علمی بالایی داشتیم، که با تدریس خوب آنها، نه تنها علاقه‌ی خاصی به این دروس  پیدا کردم، بلکه با سؤال‌ها و چالش‌هایی که در کلاس ایجاد می کردند، به سمت مطالعه‌ با دامنه‌ی بیشتر و رفرنس‌های بیشتری می‌رفتم و فکر می‌کنم عامل اصلی اینکه درصدهایم کمی خوب شده بود،همین نحوه‌ی تدریس و مطالعات دوران کارشناسی بوده است. بر خود لازم می‌دانم تشکر و سپاس بی‌پایان  خود را از اساتید محترم دانشمند دانشگاه ایلام از جمله استاد بزرگوار خانم دکتر خواجه‌علی و استاد راهنمای محبوب جناب دکتر حسینی و ریاست محترم دانشگاه جناب دکتر علی‌اکبری، اعلام بدارم.

5-دوران تحصیل در استان ایلام را چگونه توصیف می‌کنید؟

   استان ایلام یکی از زیباترین استان‌های کشورمان که از نظر زیبایی معروف به عروس زاگرس است و مردمانی بسیار مهربان و مهمان دوست دارد و من خیلی خوشحالم که بهترین دوران تحصیلم را در این استان سپری نمودم  و با کوله‌باری از خاطرات دوست داشتنی  و زیبا از این سرزمین با خود به همراه می‌برم.

6-برای آینده‌‌ی علمی خود چه برنامه‌ای دارید؟

   من از ابتدا که وارد دانشگاه شدم هدفم کسب علم و دانش و کسب رتبه‌های عالی بود و موفق هم شدم که رتبه‌ی اول رشته‌ی خودم را کسب کنم و مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری و کسب تخصص بیشتر هستم.

7-نقش خانواده‌ی شما در این موفقیت چه بود؟

   خانواده‌ام همواره در دوران تحصیل مشوق من بودند و محیطی آرام را برای مطالعه‌ی من فراهم می نمودند،  بخصوص برادر عزیزم که همیشه در این دوران یار و پشتیبان من بودند.

8-کلام آخر؟

   به نظرم اولین عامل برای رسیدن به هدف خودباوری هست و درکنار آن تلاش مستمر و اراده‌ی قوی، هیچ وقت از انرژی‌های منفی اطرافتون دلسرد نشوید و تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنید و همیشه به یاد داشته باشید که (( بهترین نتایج در سخت ترین شرایط بدست می آیند)).

شکر خدا که هر چه طلب کردم از خدا                                بر منتهای همت خود کامران  شدم