شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم: دانشگاه ایلام جزو نمونه‌های خوب توسعه دانشگاهی در سطح کشور است

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های واگذاری اراضی دانشگاه‌های ایلام، قم و بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین به پارک‌های علم و فناوری این سه استان‌ تاکید کرد: دانشگاه ایلام جزو نمونه‌های خوب توسعه دانشگاهی در سطح کشور است، که قطعاً مدیریت، زحمات و پی‌گیری‌های دکتر علی‌اکبری بعنوان یکی از رزمندگان عرصه علم و فناوری در سطح کشور، در روند این توسعه نقش محوری داشته است.

    به گزارش روابط عمومی و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم‌، در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های واگذاری اراضی دانشگاه‌های ایلام، قم و بین‌المللی امام خمینی (ره) به پارک‌های علم و فناوری این سه استان،‌ که صبح روز شنبه 1399/06/29 به صورت حضوری و مجازی در سالن همایش شهدای جهاد علمی وزارت عتف برگزار شد، دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به عملکرد مفید پارک‌های علم و فناوری در سال‌های اخیر اظهار داشت: در هشت سال اخیر با توجه به رویکرد جدید کشور در توجه به پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، توسعه فناوری‌ها و استفاده از این فناوری‌ها در این مراکز در جهت تولید و اشتغال و ایجاد درآمد، روز به روز بیشتر شده و نمود و اثرگذاری این مراکز هم بارزتر شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه یکی از وجوه توسعه آموزش عالی در بخش علم و فناوری، ارائه روش‌هایی برای توسعه فناوری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی است، گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بستر مناسبی برای انجام این امر هستند و هر تلاشی در این مراکز علمی در راستای تحقق این اهداف است.

وی با اشاره به فعالیت مناسب پارک‌های علم و فناوری در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها گفت: حرکت جوانان و نوآوران و کارآفرینان در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را می‌توان به یک حرکت جهادی تشبیه کرد که برای ناامیدی بدخواهان کشور و امیدواری مردم برای ساخت آینده کشور به دست مردم و جوانان کشور انجام می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه حاصل واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه‌ها به پارک ها، به نفع پارک‌ها بوده و نتیجه آن سوددهی بیشتر و بهتر به مردم و همچنین محقق شدن اهداف پارک‌هاست، گفت: دوری پارک‌های علم و فناوری از دانشگاه، رفت‌و آمد بین این دو مرکز علمی را بسیار محدود می‌کند، در حالی که اگر پارک در داخل دانشگاه باشد رفت و آمد اساتید به آنجا خیلی بیشتر انجام می‌شود و حتی دانشجویان هم می‌توانند با سهولت به پارک‌ها رفته و با بخش‌های مختلف آن آشنا شوند و تاثیرگذاری این رفت و آمدها برای دانشجویان در جهت کسب تجربه و انتخاب شغل آینده‌شان بسیار مهم است.

دکتر غلامی افزود: خوشبختانه دانشگاه‌ها اراضی خوبی در اختیار دارند و به همه آن هم نیازی ندارند، ولی در مواقع این‌چنینی به کارشان می‌آید و مجموعه‌ای که شکل می‌گیرد باید با نگاه به دانشگاه‌های نسل چهارم ادامه فعالیت دهد که در این صورت همکاری مجموعه دانشگاه و پارک کاملاً موثر خواهد بود.

وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام از سابقون حوزه آموزش عالی کشور می‌باشند، که سال‌ها شاهد تلاش‌‌های ایشان برای توسعه علم و فناوری در سطح استان ایلام بوده‌ایم، اظهار داشت: دانشگاه ایلام جزو نمونه‌های خوب توسعه دانشگاهی در سطح کشور است، که قطعاً مدیریت، زحمات و پی‌گیری‌های دکتر علی‌اکبری بعنوان یکی از رزمندگان عرصه علم و فناوری در سطح کشور، در روند این توسعه نقش محوری داشته است.

دکتر غلامی در پایان از رؤسای دانشگاه‌های ایلام، قم و ‌ امام خمینی (ره) به دلیل واگذاری بخشی از اراضی این دانشگاه‌ها به پارک های علم و فناوری استان‌های ذیربط تشکر و قدردانی کرد.

در این آیین، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، با بیان اینکه امروز یک روز استثنایی برای مجموعه آموزش عالی استان ایلام است، اظهار داشت: خوشحالم امروز بعنوان یک روز درخشان در خدمت شما هستیم که بخشی از یک چرخه بزرگ که به هم قول دادیم، یعنی ایجاد چرخه علم و فناوری محقق شد و این گام بلندی برای ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری ایلام می‌باشد.

دکتر علی‌اکبری، امضای تفاهم‌نامه واگذاری 30 هکتار از اراضی دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری ایلام را نتیجه یک اقدام بزرگتر عنوان کرد و گفـت: اواخر سال گذشته و بعد از 45 سال، با زحمات طاقت‌فرسا و پی‌گیری‌ها متوالی، در نهایت اختلاف با مالکین مشاعی سندار در پردیس اصلی دانشگاه ایلام حل گردید و مالکیت دانشگاه ایلام بر این اراضی به رسمیت شناخته شد، که کسب این موفقیت مهم راه را برای انعقاد تفاهم‌نامه امروز هموار کرد.

رئیس دانشگاه ایلام در ادامه به حل مشکل راه‌های دسترسی به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اشاره کرد و یادآور شد: با این اقدام و با حضور دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان و پارک علم و فناوری ایلام در جوار دانشگاه ایلام، وعده رئیس دانشگاه برای ایجاد شهر دانشگاهی استان ایلام تحقق می‌یابد.

دکتر علی‌اکبری، کمک 12 میلیاردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تکمیل و بهره‌برداری برج نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام را یک رویداد فرخنده عنوان نمود و اظهار کرد: در اوایل ماه جاری دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جریان سفر به استان ایلام، از دانشگاه ایلام بازدید کرد و ضمن افتتاح مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی و مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه، با اختصاص 12 میلیارد تومان کمک مالی برای راه‌اندازی برج نوآوری و فناوری دانشگاه موافقت نمود، که مراحل اداری آن در حال انجام است و ان شاء الله تا بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه ایلام در پایان از زحمات دکتر طاهرپور رئیس پارک علم و فناوری ایلام تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود، که هر چه سریعتر مفاد تفاهم نامه منعقد شده امروز نهایی گردد.

در این آیین همچنین دکتر طاهرپور رئیس پارک علم و فناوری استان با تمجید از حسن توجه دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام برای انعقاد این تفاهم‌نامه، گزارشی از وضعیت موجود پارک علم و فنواری ایلام ارائه داد.
در پایان این جلسه، توافق‌نامه‌های واگذاری 30 هکتار از اراضی دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری ایلام، 15 هکتار از اراضی دانشگاه قم به پارک علم و فناوری قم و واگذاری 30 هکتار از اراضی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به پارک علم و فناوری قزوین به امضاء رسید.

 

وزير علوم: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است وزير علوم: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است وزير علوم: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است وزير علوم: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است وزير علوم: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است وزير علوم: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است وزير علوم: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است