شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سخنرانی معاون و مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در نشست معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور

دکتر شیرخانی معاون و دکتر امامی‌پور مدیر، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در نشست معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور وزیر علوم که روز چهارشنبه 1399/06/18 به صورت برخط برگزار گردید، به ایراد سخنرانی پرداختند.

    به گزارش روابط عمومیف در این نشست دکتر محمدرضا شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دبیر شورای معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ‌های منطقه پنج  کشور ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست با حضور وزیر محترم علوم، با اشاره به نیاز ضروری تقویت جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی و اصلاح ساختاری در چارچوب های اداری آن خواستار عضویت معاونت فرهنگی و اجتماعی در هیئت ممیزه و هیئت جذب دانشگاه‌ها شدند و تلاش برای ایجاد چارت سازمانی واحد برای معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها را خواستار گردیدند.

ایشان در ادامه پیشنهادهایی را به نمایندگی از معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور به شرح ذیل بیان کردند:

?-ستفاده از سیستم یکپارچه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در سطح وزرات عتف

?-بازنگری آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فرهنگی و گنجاندن فضای مجازی در آنها با توجه به تجارب دوران کرونایی
?- رایزنی با نیروهای مسلح برای استفاده از فعالین فرهنگی فارغ‌التحصیل به عنوان سرباز امریه در معاونت فرهنگی و اجتماعی

?- ایجاد زیرساخت برای معرفی و استخدام فعالین فرهنگی فارغ‌التحصیل به دستگاه‌های اجرایی.

دکتر شیرخانی در ادامه با نگاهی به مشکلات پساکرونی که معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها درگیر آن هستند از مقام عالی وزارت عتف  و معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی خواستند که نسبت به برنامه ‌ریزی برای آنها اقدام نمایند:

الف: فراهم نمودن زیرساخت‌های آموزش مجازی در همه امور

ب: فراهم ‌نمودن زیرساخت‌های لازم به منظور ایجاد سامانه یکپارچه برای فعالیت‌های فرهنگی

ج: برگزاری مراسم و مناسبت‌های مهم به صورت مجازی

د: برگزاری برنامه‌های مشارکتی منطقه‌ای با تقویت دبیرخانه‌های مناطق.

در پایان دکتر شیرخانی با اشاره به  برزگاری همایش ملی زیست جهان پساکرونا به میزبانی دانشگاه ایلام، خواستار حمایت و مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور در برگزاری این همایش شد.

در ادامه دکتر  حمیدرضا امامی پور مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، به نمایندگی از مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور به یاراد سخنرانی پرداخت.

دکتر امامی پور با اشاره به ضرورت و اهمیت حضور اساتید مشاور در کنار انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌‌های فرهنگی و هنری، خواستار توجه ویژه به اساتید مشاور و در نظر گرفتن کسری واحد در سطح وزارت عتف برای آنها شد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن تاکید بر تجربه فعالین فرهنگی و کسب آموزش‌های لازم در مدت دانشجویی آنان از مقام عالی وزارت خواست تا برای استفاده بهینه از فعالین فرهنگی پس از فارغ‌التحصیلی و همچنین تشویق آنان در دوران دانشجویی برنامه‌ریزی و راهکارهایی را اتخاذ کنند.

 دکتر امامی پور در ادامه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، امروز در دانشگاه‌ها سامانه مختلف مجازی ایجاد شده است، که پیشنهاد می‌شود جهت کارایی بیشتر و تسهیل استفاده کاربران و دانشجویان، پلت فرم یکسانی جهت تجمیع و ساماندهی این سامانه‌ها توسط وزارت عتف ایجاد شود.

دکتر امامی پور تصریح کرد: با توجه به همپوشانی بسیاری از برنامه‌های حوزه انجمن‌های علمی با برنامه‌های انجام شده توسط معاونت پژوهشی، از مقام عالی وزارت درخواست می شود این مسئله در آیین نامه‌های حوزه معاونت پژوهشی به رسمیت شناخته شود، که در این صورت شاهد ‌فزایی و غنای بیشتر برنامه‌ها خواهد شد، ضمن آنکه کاهش هزینه‌ها را نیز در پی خواهد داشت.

در پایان دکتر امامی‌پور با اشاره به طرح کمند (رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر) که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود، گفت: ابتدا از این طرح ابتکاری و کارآمد در سطح وزارت تشکر می‌کنم و تلاش خواهیم کرد تا در این طرح با هماهنگی‌های صورت گرفته از کارآفرینان برتر استان و انجمن زنان کارآفرین کشور استفاده شود و دانشجویان دختر شرکت کننده در این طرح بتوانند با گذراندن دوره‌های فن بیان، برندسازی، صنایع موفق و راهکارهای موفقیت در راستای انتقال تجارب از آنها و الگوسازی از کارآفرینان زن موفق نسبت به استفاده حداکثری از ایده و یا مهارت‌های خود گام بردارند.