شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تقدیر اساتید و دانشجویان گروه‌های علوم اجتماعی و تاریخ از رئیس دانشگاه

دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران، انجمن ایرانی تاریخ شعبه ایلام و اساتید و دانشجویان گروه‌های علوم اجتماعی و تاریخ با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای از دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام به جهت اهتمام در راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و تاریخ اسلام تقدیر کردند.

   به گزارش روابط عمومی، متن پیام دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران و اساتید و دانشجویان گروه‌ علوم اجتماعی به شرح ذیل است:

به نام خدا

استاد ارجمند جناب آقای دکتر محمد علی اکبری

ریاست محترم دانشگاه ایلام

با سلام و احترام؛

   اهتمام جنابعالی در گسترش رشته‌های علوم انسانی، در روزگاری که از این حوزه، فضیلت زدایی می شود قابل تقدیر است. تلاش شما برای احیای رشته علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش مطالعات فرهنگی حاصل احساس نیاز و تکاپوی زایدالوصفی است که شاهد آن بودیم.

امروز شاهد آنیم که تکاپوی دیگرتان نیز به بار نشست و خبر مسرت بخش اختصاص گرایش «جامعه شناسی» در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه ایلام موجبات شادی همکاران و متقاضیان ادامه تحصیل در این گرایش را فراهم ساخت.

شما به خوبی به این مطلب پی برده‌ و بر آن تأکید داشته‌اید که ربع پایانی قرن بیستم با پدیده چرخش فرهنگی (cultural turn)  مصادف بود. چرخشی که فرهنگ را از حاشیه به متن فراخواند و بر نقش قدرتمند آن در ساخت‌های زندگی بشری و تحلیل اجتماعی که مدت ها تحت‌الشعاع سایر امور غیر فرهنگی بود تأکید نمود و اهتمامتان برای کسب موافقت وزارت علوم به منظور استقرار گرایش مطالعات فرهنگی (کارشناسی ارشد) در دانشگاه ایلام در این راستا بود.

شما بارها گفته‌اید که مطالعه پدیده‌های اجتماعی جز با رهیافتی روشمند، سعی باطل است و جامعه‌شناسی را آن علمی دیدید که امکان فهم و تحلیل مسایل اجتماعی را عالمانه میسر می‌سازد و جلب نظر وزارت علوم بر ایجاد گرایش جامعه‌شناسی در دانشگاه ایلام بر اساس این باورمندی بود.

حمایت همه جانبه جنابعالی و مجموعه همراه از دفتر دانشگاهی انجمن جامعه‌شناسی ایران در دانشگاه ایلام، زمینه‌ساز شکوفایی این نهاد مدنی گشت. انجمنی که تاکنون فعالیت‌های قابل توجهی را ارائه نموده است.

آنچه که ما را به قدردانی فراخوانده، آگاهی از این امر است که ایجاد گرایش‌های مذکور از مجموعه علوم اجتماعی با خون دل خوردن‌های زیادی مواجه بود. اما مشی آهسته و پیوسته شما، این راه ناهموار را هموار ساخت. پس برخود ‌ که خالصانه‌‌ترین درودهایمان را نثار حضرتعالی و جناب آقای دکتر نعمتی – معاون محترم آموزشی دانشگاه ایلام- نماییم. از حضرت دوست موفقیت روزافزون و سربلندی شما و مجموعه همراه را آرزومندیم.

  بنا به این گزارش، همچنین متن پیام تقدیر انجمن ایرانی تاریخ شعبه ایلام و گروه تاریخ دانشگاه ایلام  خطاب به دکتر به شرح ذیل می‌باشد:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی اکبری

ریاست محترم دانشگاه ایلام

با سلام

   توسعه هر دانشگاهی نیازمند برنامه ریزی علمی و دقیق با نگاه به آینده است. اینکه جنابعالی با دیدگاه همه جانبه‌نگر خود در راستای توسعه علمی متوازن گروه‌های مختلف دانشگاه ایلام تلاشی مستمر را دنبال کرده‌اید، شایسته تحسین و ستایش است؛ نگاه ویژه شما به استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان حاکی از دیدگاه علمی به مسائل است.

یکی از ‌ظرفیت‌های استان همسایگی با کشور عراق می‌باشد. ایجاد رشته ‌های کارشناسی تاریخ، کارشناسی ارشد تاریخ تشیع و کارشناسی ارشد تاریخ اسلام که بنابر پیوند عمیق تاریخی مردم ایران و عراق مشتاقان زیادی را از کشور عراق برای تحصیل به دانشگاه ایلام جذب کرده است و بویژه ایجاد رشته مطالعات عراق در مقطع کارشناسی ارشد، راه‌اندازی مرکز و فصلنامه مطالعات عراق در راستای شناخت دقیق و گسترده کشور و مردم عراق گامی بلند در جهت توسعه همه جانبه استان است. انجمن ایرانی تاریخ شعبه ایلام و گروه تاریخ دانشگاه ایلام مراتب قدردانی و سپاس خود را به واسطه تلاش‌های بی‌شائبه جنابعالی اعلام می‌دارد و از خداوند بزرگ موفقیت شما را در مسیر توسعه علم و دانش خواستاریم.