شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

هشتمین سوگواره شعر کردی عاشورایی شین در دانشگاه ایلام برگزار گردید

در هشتمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» که شب گذشته در دانشگاه ایلام برگزار گردید، 17 نفر از شاعران استان، آخرین سروده‌ های خود را در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش سرودند.

  با هماهنگی و برنامهریزی دانشگاه ایلام و حوزه هنری استان ایلام، هشتمین سوگواره شعر کردی عاشورایی شین با حضور  آقای بسطامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام، دکتر قاسمی رئیس حوزه هنری استان، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر صیدی معاون دانشجویی، دکتر امامیپور مدیر امور فرهنگی، آقای فتاحی رئیس اداره روابط عمومی، اساتید، روسای سازمانها و ادارات استان، شاعران، علاقمندان و جمع زیادی از دانشجویان شب گذشته در محل سالن آیتاله حیدری برگرار گردید.

در این مراسم به یاد ماندنی دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه دانشگاه خود را در برابر جامعه مسئول میداند، اظهار کرد: با توجه به پتانسیلی که در دانشگاه وجود دارد، دانشگاه خود را در برابر جامعه مسئول میداند و برای همین در موضوعاتی که از توانمندی و استعداد اقشار مختلف مردم ایلام استفاده گردد، دانشگاه با تمام توان در صحنه حضور خواهد داشت و با دیگر سازمانها و نهادها هماهنگی و همراهی لازم را دارد.

رئیس دانشگاه، افزود: میزبانی این سوگواره و کمک در برگزاری آن، که حاصل زحمات آقای قاسمی و مجموعه همکارانش در حوزه هنری است در راستای همین راهبرد دانشگاه است که خوشبختانه چند سالی است در سطح مناسبی در دانشگاه ایلام برگزار میگردد.

دکتر علیاکبری در بخش دیگر سخنان خود، برگزاری سوگواره شین به زبان کردی را نشانه پاسداشت هویت اصیل کردی مردم ایلام عنوان کرد و تأکید نمود: زبان کردی قابلیت تبدیل به اندیشه را دارد و برای همین این هویت اصیل برای  نهاد علم محترم و مغتنم است.

رئیس دانشگاه، وجوه دیگر زبان کردی را زبان مادری بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: شعر اوج احساس و توانمندی است و چون شعر عاشورایی شین با زبان مادری طراوش میشود، همه ما را دور هم جمع کرده و این اعتماد عمومی را شکل داده است.

در ادامه مراسم آقای بسطامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن بیان احادیث و روایاتی درباره اهمیت اربعین، به اهمیت زبان شعر برای ماندگاری تفکر و اندیشه اشاره کرد و از توانمدی و اهتمام شاعران ایلامی برای انعکاس حماسه اربعین حسینی تشکر کرد.

در ادامه با حضور آقای بسطامی معاون هماهنگی امور اقتصادی و دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه و تعداد دیگر از مقامات از لوح فشرده شعر شاعران ایلامی با عنوان شین رونمایی شد.

در ادامه مراسم شاعران ایلامی حاضر در مراسم شامل آقایان نورالدین رحیمی، نعمتالله داوودیان، محمدرضا رستمپور، سالم پوراحمد، حیدرعلی شفیعی، نورمرداد رضایی، قدرت ملکی، عبدالصاحب استوار، روحالله باقلانی، حسین شکربیگی، محمدرضا رشیدی، اسدعلی حیدری، یوسف رستمی، اسلام انصاریفرد و نورمحمد ناصری و خانمها سمیه میری و سارا اکبری اشعار خود را رثای امام حسین (ع) و یاران وفادارش و اربعین حسینی ارائه کردند.

 

هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد