شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

انتخاب دکتر احسان زاده استادیار دانشگاه ایلام بعنوان کشاورز نمونه استان ایلام در زمینه کاشت محصول کلزا

دکتر احسان زاده استادیار دانشگاه ایلام با برداشت سه تن  کلزا در هکتار، بعنوان کشاورز نمونه استان ایلام در زمینه کاشت این محصول انتخاب شد.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر اقبال احسان زاده مدیر گروه آموزشی مهندسی آب با بیان اینکه در چند سال اخیر در کنار پرداختن به مسائل آموزشی و پژوهشی به صورت جدی به کار کشاورزی هم اهتمام داشته است، بیان کرد: اینجانب دارای 20 هکتار زمین کشاورزی در منطقه آبدانان در بخش کلات مورموری می باشم که در سال زراعی گذشته تصمیم گرفتیم بجای گندم، کلزا را کشت نمائیم که خوشبختانه بواسطه اینکه تمام مزرعه زیر پوشش آبیاری مدرن قرار دارد و  با دقت و اهتمامی که در امور کاشت، داشت و برداشت صورت گرفت در نهایت محصول خوبی (سه تن در هکتار) به دست آمد و مجموعاً 60 تن کلزا برداشت گردید.

دکتر احسان زاده، افزود: بواسطه برداشت خوبی که انجام شد، اینجانب در سال جاری بعنوان کشاورز نمونه این محصول در استان ایلام انتخاب شدم و در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه سراسر کشور که در ماه گذشته در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار گردید، لوحی با امضای وزیر جهاد کشاورزی به ابنجانب اهدا گردید.

استادیار دانشکده کشاورزی درباره عوامل موفقیت خود در این زمینه، گفت: پوشش مزرعه با سیستم مدرن آبیاری، کاشت علمی و بموقع محصول، نگهداری درست و مقابله با بیماریها و آفات مطرح در این زمینه و برداشت صحیح از جمله علل  به دست آمدن محصول خوب در مزرعه اینجانب بود.

دکتر احسان زاده درباره اهمیت کشت کلزا، اظهار داشت: امنیت غذایی مقوله بسیار مهمی است و یکی از ارکان توسعه پایدار به حساب می‌آید که با توجه به وابستگی کشور در زمینه تامین دانه های روغنی، اهمیت کشت این محصول بخوبی نمایان است.

مدیر گروه آموزشی مهندسی آب، عدم تأمین مناسب و بموقع نهادهای کشاورزی و قیمت پائین خرید این محصول را از جمله مشکلات کاشت کلزا در استان ایلام عنوان کرد و در مورد برنامه های خود، بیان داشت:  به دست آوردن الگوی مناسب جهت افزایش بهره وری و حفاظت از خاک و روی آوردن به کشت محصولات متنوع از جمله برنامه های اینجانب برای سال های آتی می باشد.

 

انتخاب  دکتر احسان زاده استاديار دانشگاه ايلام بعنوان کشاورز نمونه استان ايلام در زمينه کاشت محصول کلزا