شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه های استان با حضور معاون وزیر علوم در دانشگاه ایلام برگزار گردید

مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان با حضور دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت عتف و مقامات ارشد استان صبح امروز در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان ایلام صبح امروز با حضور دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام، دکتر پرهیزکار ابیانه معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی سازمان امور دانشجویان وزارت عتف، دکتر علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دکتر نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری، روسای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان، جمعی از مدیران و روسای ادارات و سازمانها، معاونین دانشگاه، روسای دانشکدهها، مدیران، اساتید و جمع زیادی از دانشجویان در محل سالن آیت اله حیدری  برگزار گردید.

در این مراسم دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت عتف با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور و با ابراز خرسندی به جهت حضور در استان ایلام و دانشگاه ایلام، به بازدید چهار سال گذشته خود از دانشگاه ایلام اشاره نمود و بیان کرد: چهار سال و اندی پیش برای مراسم معارفه دکتر علی اکبری در دانشگاه ایلام حضور یافتم و خوشبختانه امروز برکات انتصاب ایشان را در توسعه همه جانبه دانشگاه ایلام به خوبی مشاهده می ‎نمائیم.

دکتر صدیقی با بیان اینکه هم اکنون چهار میلیون دانشجو در سطح کشور به تحصیل اشتغال دارند، بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاشها و زحماتی که در حوزه آموزش عالی صورت گرفته، الان دیگر برای جوانان حضور در دانشگاه یک آرزو نیست و هر کس اراده کند میتواند وارد دانشگاه شود.

معاون وزیر علوم، توسعه پژوهش و فناوری را یکی دیگر از دستاوردهای آموزش عالی کشور عنوان کرد و گفت: کسب رتبه 16 جهانی در این حوزه، نشانه توسعه مطلوب و هدفمند آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی می‎ باشد.

دکتر صدیقی، افزود: اساتید ما به حدی از توانمندی رسیدهاند که هم اکنون در حال انجام پروژههای تحقیقاتی مشترک با اساتید صاحب نام دنیا  می باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به  شدت گرفتن جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی در چند سال اخیر، بیان کرد: بواسطه فشار دشمن شاهد بعضی محدودیتهای مالی هستیم، اما با مقاومت بی نظیر ملت ایران و تدابیر مسئولان؛ تلاش دشمنان برای تسلیم کردن جمهوری اسلام ناکام مانده و امروز نشانه های پیروزی آشکار شده است.

دکتر صدیقی، افزود: مدیرت درست هزینهها، خلق منابع مالی جدید و تلاش مداوم باعث خواهد شد تا با سربلندی از این دوره هم عبور نمائیم.

معاون وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود به روند فعالیتهای حوزه دانشجویی در سطح دانشگاههای کشور پرداخت و بیان داشت: علیرغم محدودیت های مالی که وجود دارد، با اهتمامی که صورت گرفت مجموعاً 102 خوابگاه دانشجویی در دانشگاههای مختلف کشور بهسازی و نوسازی شد، 35 زمین چمن مصنوعی احداث گردید و احداث 29 مورد دیگر از این نوع نیز در دستور کار قرار دارد، 107 اتاق تندرستی به بهرهبرداری رسید و 49 آشپزخانه سلف سرویس های دانشجویی هم تعمیر و بازسازی گردید.

دکتر صدیقی در ادامه با بیان اینکه 12 هزار ظرفیت جدید در سال تحصیلی جدید به خوابگاههای دانشجویی اضافه شده است، یادآور شد: امیدواریم امسال با اتمام پروژههای در دست اجرا،  75 هزار ظرفیت به خوابگاههای دانشجویی وزارت علوم اضافه شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اینکه 500 میلیارد تومان برای پرداخت وامهای مختلف دانشجویی در سال جدید تحصیلی اختصاص یافته است، گفت: در تلاش هستیم تا به همه تعهدات خود در این زمینه عمل نمائیم.

در این مراسم دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام ضمن خیرمقدم به مهمانان و حاضرین در مراسم و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: به علت اینکه حماسه دفاع مقدس و تلاش‎های صورت گرفته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای ما توانمندی و قدرت به ارمغان آوردهاند، این موضوع یک تقارن مبارک است.

رئیس دانشگاه ایلام، با اشاره به همراهی و همکاری همیشگی وزارت علوم با دانشگاه ایلام، گفت: محبت وزارت علوم به دانشگاه ایلام ثابت شده است و امسال پنجمین سال متوالی است که مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان ایلام با حضور وزیر علوم و یا یکی از معاونین ایشان در دانشگاه ایلام برگزار می گردد.

دکتر علی اکبری با بیان اینکه مدیریت دانشگاه ایلام به توسعه متوازن دانشگاه التزام دارد، یادآور شد: علیرغم محدودیتهای مالی چند سال اخیر، مدیریت دانشگاه ایلام با عملی کردن اقتصاد مقاومتی و مدیریت درست منابع، توانسته زمینه رشد و توسعه تمام حوزههای دانشگاه را فراهم آورد.

رئیس دانشگاه، افزود: یکی از دستاوردهای مهم چند سال اخیر دانشگاه ایلام، بین المللی شدن آن است که در رقابت با دانشگاه‎های بزرگ کشور موفق شدیم از چهار کشور خارجی دانشجو پذیرش نمائیم.

دکتر علی اکبری با بیان اینکه همه در استان ایلام به دانشگاه ایلام نظر مثبت دارند، خاطرنشان کرد: با همدلی  که مابین دانشگاه ایلام و مقامات ارشد استان حاکم است، ظرفیتهای جدیدی برای توسعه دانشگاه ایلام فراهم شده است.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار داشت: بواسطه خون شهدا و رشادت های رزمندگان اسلام، بحمدالله امروز کشور در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دارد و هر ایرانی به ایرانی بودن خود افتخار میکند.  

نماینده ولی فقیه در استان، تأکید کرد: از برکات دفاع مقدس شکلگیری جبهه مقاومت در منطقه بود، که به فضل خدا برکات زیادی را برای جمهوری اسلامی به همراه داشته، به طوری که آمریکا تاکنون جرأت تجاوز به خاک ایران اسلامی را نداشته است.

امام جمعه ایلام دانشگاهها را مبدا ترقی و اصلاح جامعه دانست و یادآور شد: علم و دانش می تواند به انسان حیات و نشاط معنوی ببخشد و به یقین  توسعه دانشگاه‌ها به توسعه همه جانبه استان نیز کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئههای مختلف دشمنان علیه ایران اسلامی، تأکید کرد: دشمن هویت ایرانی - اسلامی نسل جوان را هدف گرفته و در صدد ایجاد فاصله و تفرقه بین اعضای خانوادهها و گسست پیوند عاطفی مابین آنهاست که این امر هوشیار همگان و بخصوص دانشگاهیان را می‎ طلبد.

در ادامه  مراسم دکتر نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، با بیان اینکه استقلال، ثبات و قدرت یک کشور به دانشگاه‎ها وابسته است، تأکید کرد: دموکراسی، توسعه سیاسی، توسعه فرهنگی، آرامش روحی و روانی و احساس عزت از دانشگاه‎ها به جامعه منتقل میگردد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری با بیان اینکه دکتر علی اکبری از افتخارات استان ایلام است، از روند توسعه آموزش عالی  در استان و دانشگاه ایلام ابراز خرسندی کرد و  خواستار توجه اساتید و دانشجویان برای حل مشکلات و معضلات اصلی استان شد و تأکید کرد که استانداری ایلام از طرح‎ های تحقیقاتی عملی در این زمینه به خوبی حمایت خواهد کرد.

 

مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي استان با حضور معاون وزير علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد