شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام سراج: دانشکده الهیات و معارف اسلامی در بخش دین شناسی و فرهنگ دارای ظرفیت بالائی جهت ارتباط بین جامعه و دانشگاه می باشد

دانشکده الهیات و معارف اسلامی در بخش دین شناسی و فرهنگ دارای ظرفیت بالائی جهت ارتباط بین جامعه و دانشگاه می باشد که می تواند به عنوان نرم افزار بحث دین در جامعه عمل کند.

  به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام و المسلمین سراج رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی، درباره امکانات و ظرفیت های این دانشکده، بیان داشت: دانشکده الهیات و معارف اسلامی یکی از دانشکده های نوپای دانشگاه ایلام است که در مهر 1392 راه اندازی گردید و در واقع دانشکده الهیات و معارف اسلامی، شکل توسعه یافته گروه الهیات است که قبلاً زیر مجموعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی بوده است.

  دانشیار دانشگاه، افزود: این دانشکده دارای چهار گروه آموزشی شامل: علوم قرآن و حدیث،  فلسفه و کلام اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی و معارف اسلامی می باشد که در طرح توسعه آن اضافه شدن گروه هایی مانند نفس شناسی، تاریخ تشیع، حقوق جزا، حدیث شناسی و ... مدنظر می باشد.

   حجت الاسلام سراج، تأکید کرد: دانشکده الهیات و معارف اسلامی در بخش دین شناسی و فرهنگ دارای ظرفیت بالائی جهت ارتباط بین جامعه و دانشگاه می باشد که می تواند به عنوان نرم افزار بحث دین در جامعه عمل کند.

  رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی در خصوص برنامه های و اقدامات برگزار شده در سال جاری در این دانشکده، گفت:  راه اندازی طرح دیالوگ سقراطی، برگزاری نشست های مختلف علمی، جذب اعضای هیات علمی جدید و راه اندازی سایت جدید دانشکده از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری در دانشکده الهیات و معارف اسلامی بوده است.

  حجت الاسلام سراج، با اشاره به پذیرش دانشجو در سه رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی، اظهار داشت:  در مجموع 34 نفر در مقطع دکتری و 81 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته تحصیلی علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی و فقه و مبانی حقوق اسلامی در این دانشکده اشتغال به تحصیل دارند.

   وی افزود: در مجموع 7 نفر در مقطع دکتری و 208 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته مذکور تاکنون از دانشکده الهیات و معاررف اسلامی فارغ التحصیل شده اند.

  رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی در مورد مشکلات  دانشکده، بیان کرد: کمبود فضای اداری و آموزشی، نیاز به افزایش تعداد اعضای هیات علمی و عدم توسعه رشته های علوم انسانی از جمله مشکلات مطرح این دانشکده می باشند.

 حجت الاسلام سراج درباره برنامه های در دست اقدام دانشکده، اظهار کرد: تلاش برای افزایش و توسعه فضای اداری و آموزشی، راه اندازی سالن های دفاع و کنفرانس، تجهیز کلاس های درسی به امکانات به روز آموزشی، تلاش در راستای گسترش رشته های آموزشی، جذب اعضای هیات علمی جدید، ایجاد و توسعه ارتباط با دانشکده های الهیات سایر دانشگاه های کشور، راه اندازی کرسی های نظریه پردازی، برگزاری نشست های علمی - تخصصی در حوزه دین و تلاش در جهت جذب تعداد بیشتر دانشجوی خارجی از جمله برنامه های در دست اقدام می باشند.