شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر یاری: هیات ممیزه دانشگاه ایلام در امر ارتقاء اعضای هیات علمی صرفاً ملاحظات علمی را مد نظر دارد

بدون کوچکترین شک و تردیدی اعلام می دارم، هیأت ممیزه دانشگاه ایلام بعنوان یکی از نهادهای آموزش عالی و بطور خاص در دانشگاه، در امر ارتقاء اعضای هیات علمی صرفاٌ ملاحظات علمی را مد نظر دارد.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر سیاوش یاری دبیر هیأت ممیزه دانشگاه، درباره دوره جدید فعالیت هیأت ممیزه دانشگاه، اظهار داشت: بر اساس آئین نامه جدید تشکیل هیأت ممیزه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغی وزارت عتف،  اعضای حقوقی هیأت ممیزه شامل: رئیس دانشگاه، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و معاون پژوهش و فناوری می باشند و اعضای حقیقی 17 نفر هستند، که یازده نفر با رأی گیری توسط اعضای هیأت علمی انتخاب می شوند که این انتخابات در آذر ماه سال 96 انجام شد و یازده عضو جدید هیأت ممیزه انتخاب شدند و 6 نفر دیگر با رتبه استاد تمامی از دانشگاه های دیگر سطح کشور و به پیشنهاد رئیس دانشگاه و با تأیید وزارت عتف انتخاب گردیدند. همچنین یک نفر هم به پیشنهاد هیات امناء و هیأت ممیزه وزارت علوم و بعنوان نماینده وزیر علوم در هیأت ممیزه دانشگاه حضور دارد.

  دکتر یاری افزود: در همین راستا در تیرماه سال جاری و با رای اکثریت اعضاء، اینجانب بعنوان دبیر هیأت ممیزه انتخاب گردیدم و روسای کمیته های هشت گانه نیز انتخاب شدند.

   دبیر هیات ممیزه دانشگاه، درباره شرح وظایف این مرکز، بیان داشت: هر آنچه که مربوط به ارتقاء مرتبه و فعالیت های علمی اساتید می باشد و همچنین هر آنچه که در این ارتباط از طرف مدیریت دانشگاه محول شود از وظایف هیات ممیزه دانشگاه است.

   دانشیار دانشگاه در ارتباط با فعالیت های دور جدید هیأت ممیزه، گفت: به علت اجرای آئین نامه جدید و مسائل مربوط به آن و تعیین ساختار جدید، بعد از یک وقفه چند ماهه، اولین جلسه برای ارتقاء اعضای هیات علمی در اواخر دی ماه تشکیل خواهد گردید و پرونده 13 نفر شامل درخواست 11 نفر برای دانشیاری و 2 نفر برای استاد تمامی،  مورد بررسی  قرار خواهد گرفت.

  دکتر یاری درباره نحوه فعالیت و مراحل بررسی پرونده ها در هیأت ممیزه دانشگاه، بیان کرد: پرونده های ارسالی ابتدا در کمیته منتخب دانشکده و با حضور سه نفر از اساتید مطرح کشوری در رشته و گرایش مورد نظر بررسی می شوند و سپس در کمیسیون تخصصی هیأت ممیزه مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و کسانی شرایط احراز را بر اساس بخش نامه های موردنظر داشته باشند، برای بررسی به جلسه اصلی هیات ممیزه فرستاده می شوند.

   دبیر هیات ممیزه دانشگاه با اشاره به حساسیت های موجود در زمینه چاپ و نشر، تأکید کرد: به اساتید محترم توصیه می شود که با توجه به حساسیت موجود، درباره هر نوع فعالیت پژوهشی در سطح ایران و جهان، نهایت دقت و احتیاط را در امانت داری بعمل آورند.

  دانشیار دانشگاه، تصریح کرد: بدون کوچکترین شک و تردیدی و بطور کلی بعنوان یکی از نهادهای آموزش عالی و بطور خاص در دانشگاه ایلام، که تحت تأثیر هیچ گونه ملاحظات غیر علمی قرار نگرفته باشد، همانا هیأت ممیزه دانشگاه ایلام است و لذا از دوستان و همکاران محترم هیأت علمی درخواست می گردد، در زمینه ارتقاء به رأی و نظر همکاران خویش در هیأت ممیزه و کمیسیون های مربوطه اطمینان کامل داشته باشند.

  دکتر یاری خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز علم سنجی دانشگاه، تحت مدیریت یکی از اساتید صاحب نام می تواند در بهبود و ارتقاء امور موحله، بیش از پیش کمک کار هیأت ممیزه باشد.